Mikä siinä ulkomaanmatkailussa on NIIN ihanaa, että ollaan valmis kituuttaan vuosi, jotta saa viettää 2 vkoa ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupsis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän alle 7v äiti;24739721:
Mutta kun meitä on erilaisia. Nautin arjesta suunnattomasti, olen kotiäitinä, kaksoset 2v, eskarilainen ja ekaluokkalainen. Minusta on ihana matkustaa perheen kesken. Juuri olimme Sisiliassa kaksi viikkoa, vuosi sitten Barcelonassa viikko. Maaliskuussa matkustamme Skotlantiin. Mieheni on yrittäjä, tekee pitkää päivää. Lomalla sitten on aikaa olla koko perheen kesken rennosti, ei soi puhelin jne. Laatuaikaa, todellakin. Arki on työntäyteistä, antaa todella paljon ja on ihanaa, mutta kyllä se loman odotus ja itse lomailu on luksusta. Toiset eivät tahdo edes kauppakeskukseen mennä lastensa kanssa, toiset reissaa maailman ääriin ilman ongelmia. Erilaiset perheet, erilaiset tavat elää :)

Mutta teillä ei varmasti olekaan samanlainen taloudellinen tilanne kuin mainitsemallani perheellä? Minäkin ymmärrän matkailun silloin, jos siihen on oikeasti varaa (ja ymmärrän, että säästetään, kunhan se ei tapahdu niin, että tingitään pakollisimmista jutuista). Teillä varmasti tuolla matrkustusmäärällä on varaa siihen, lapsenne saavat kuitenkin monipuolisen ruuan, asianmukaisen vaatetuksen, mahdollisuuden harrastuvälineisiin jne?

Varmasti matkailu on mukavaa, mutta jos arki on sen takia kituuttamista, niin sitä en ymmärrä. Enhän tosiaan lytännyt matkailua, vaan pohdin, että mikä siitä tekee niin ihanaa, että kärsitään vuosi arjessa (näin ei teillä kirjoituksesi perusteella ole), jotta saadaan kahden viikon matka.

Varmasti matkailu on mukavaa, mutta jos arki on sen takia kituuttamista, niin sitä en ymmärrä. Enhän tosiaan lytännyt matkailua, vaan pohdin, että mikä siitä tekee niin ihanaa, että kärsitään vuosi arjessa (näin ei teillä kirjoituksesi perusteella ole), jotta saadaan kahden viikon matka.

No mun mielestä ketjusta on tullut aika selkeitä vastauksia tuohon kysymykseen. Luuletko, että ystäväperheesi ei kituuttaisi jos kuluttaisivat sen 300e vaatteisiin yms muuhun materiaan? Sittenhän he kituuttaisivat vähän vähemmän vuosi toisensa jälkeen ILMAN sitä ainoatakaan taukoa. Joten se kyllä oikeastaan kuulostaisi pahemmalta kuin vuoden kituutus yhdellä pienen hetken tauolla. Kyllä se lomailu kotimaassakin maksaa (välillä vielä enemmän kuin ulkomaille lähtö), joten heillä ei todennäköisesti olisi varaa ikinä tehdä mitään, jos eivät kituuttaisi arjessaan.

Ihan uteliaisuudesta vielä, jos aloittaja on oikeasti niin hyvä ystävä tuon köyhän raukan perheen kanssa, niin mikset ole kysynyt asiasta ihan kyseiseltä perheeltä? Entä jos perheen jäsenistä joku löytää tän sun aloituksen ja huomaa, että heistä puhutaan?

Ja sitte mennään johonki kuppaseen 1 tähden hotelliin.... :)

Nojoo. Mä en kyllä viitsis arkena kituuttaa että pääsis lomalle. Ja kun se lomaki jonne lähtisin, se ei vois olla mikään halvin mahdollinen.

Ihan uteliaisuudesta vielä, jos aloittaja on oikeasti niin hyvä ystävä tuon köyhän raukan perheen kanssa, niin mikset ole kysynyt asiasta ihan kyseiseltä perheeltä? Entä jos perheen jäsenistä joku löytää tän sun aloituksen ja huomaa, että heistä puhutaan?

Empä usko että löytää, heillä ei ole konetta, aika sattumaa olisi jos löytäisi. :) Enkähän mä ketään hauku, vaan pohdin. Puhuin asiasta myös ystävän kanssa, sanoin suoraan, että miksi kituuttaa kahden viikon loman takia, mutta ei osannut vastata, sanoi vaan että se on niin hienoa. Ehkä se sitten on joo niin hienoa, ja tokihan ovat lomansa ansainneet koko vuoden kärsimyksen jälkeen. Mutta en vain tajua, että kahden viikon kokemuksen takia... No joo, olenhan sitä jo hokenut tässä tarpeeksi... Mun mielestä vaan perheen perustarpeet menevät ohi lomailun, ja tosiaan, nauttivatko ne lapset lomasta sitten "koko rahalla", kun jäävät vuoden aikana paitsi monesta muusta asiasta...

Yhteistyössä