Mikä siinä oven auki pitämisessä on niiiiin vaikeaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
en pyytänyt tuijottamalla apua. hän tuijotti minua.

Okei, mutta sinäkään et sitten sanonut mitään, että "apu olis kivaa". Vaan olit hiljaa ja noiduit tyypin, kun hän ei auttanut sinua?

Tottakai se tyyppikin olisi voinut kysyä, että tarvitsetko apua. Mutta jos mä jonotan vaikka neuvolan ajanvaraukseen, niin harvemmin aloitan samalla keskustelua samalla jonkun toisen kanssa. On helpompi reagoida pyyntöön nyökkäämällä ja toimimalla...

no täytyypä sitten ensi kerralla apua pyytää kerta ihmiset eivät itse tajua auttaa.

Mä oon huomannu että kaikkein haluttomimpia vai liekkö havaintokyvyttömimpiä ovat noin kuuskymppiset naisihmiset. Ryntäävät oikein vaunujen eteen eivätkä silti voi pitää ovea hetken auki että minäkin siitä ehtisin. En tosin kyllä koskaan oleta kenenkään auttavan vaan liikun siten että pärjään yksinäni, mutta tuo on minusta jo suorastaan törkeää kun kiilataan eteen ja läimäytetään ovi kiinni. Sen sijaan olen ilokseni huomannut kuinka esim teini-ikäiset pojat usein avaavat minulle oven vaikka ovatkin vain oven vieressä tupakalla aikomattakaan mennä kyseiseen liikkeeseen sisälle.

Minusta se kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen että jos joku tulee takaa pidetään ovea auki oli hän sitten rattaiden tai muiden kantamusten kanssa tai ilman ja jos vanhempi tai huonokuntoisempi on ovella yhtäaikaa avaan ehdottomasti oven päästä hänet ensin, Myös itse rattaiden kanssa liikkuessa.

Yhteistyössä