Mikä siinä on, että minun tekemät tortut lässähtää aina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sisko ei voitele vedellä eikä kananmunalla. Kysyin tossa joulun aikana siltä ihan samaa:) Sillä tulee aina sellasia tosi muhkeita!

No en minä oo koskaan millään niitä voidellut... Ei oo kyllä tullut mieleenkään. Että eipä se syy kyllä siinä ole...

Mulla onnistuu aina vaikka en ole mikään kotihengetär :)
Heti leivot kun taikinalevyt on sulaneet. Ensin ne lirvakkeet keskelle ja siihen hillo. Ei leviä vaikka laittas reilustikin ja aina oon voidellu munalla. Tulee hyviä, muhkeita torttuja. Varsinkin Myllyn Paras -taikinalevyistä. Ohjeen mukaisessa asteluvussa ja keskitasolla.

siis mulla kävi ihan samalla tavalla aina,ihmettelin miks kaikilla muilla on niin muhkeita,mutta mulla semmosia lässähtäneitä lättyjä.
nyt viimeksi tein niin et laiton se sakarat eka kiinni,ja päälle vasta hilllon,ja kylläpä tuli muhkeita torttuja,en tiiä oliko se sitten syynä?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
siis mulla kävi ihan samalla tavalla aina,ihmettelin miks kaikilla muilla on niin muhkeita,mutta mulla semmosia lässähtäneitä lättyjä.
nyt viimeksi tein niin et laiton se sakarat eka kiinni,ja päälle vasta hilllon,ja kylläpä tuli muhkeita torttuja,en tiiä oliko se sitten syynä?

Ei johdu siitä. Mä laitan hillon aina sakaroiden väliin ja silti tulee muhkeita.

siis ei mun kveritkaan, eikä äitinikään ole koskaan voidellut torttuja, ja niillä tulee ihan hyviä. Paistan ihan oikeessa asteessa, enkai mä tyhmä kuitenkaan ole. Käytän luumuhilloa, ihan sitä normaalia tortuille tarkotettua.

Mä tein viimeksi tosi onnistuneita ja luumuhillo oli päällä ja ennen sen laittamista liiskasin sakarat kiinni keskeltä veden avulla eikä yksikään noussu siistä kuten yleensä käy. Ja taikinaahan _ei saa kaulia, jos teen valmiista torttutaikinasta tai ei nouse lehteväksi.

Yhteistyössä