Mikä siinä lahjalistassa ja tilinumerossa nyt niin kamalaa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Minä olen suorastaan helpottunut kun voin laittaa sen rahan jonkun tilille tai valita MIELUINEN lahja listalta eikä tarvitse kuluttaa aikaani miettimällä mitähän serkunkaimankumminlapsi perheineen mahtaa tarvita/haluta/tykätä. Meidän suvussa kun yleensä nähdään tyyliin häissä ja hautajaisissa niin minulla ei ainakaan ole aavistustakaan mistä minun pikkuserkku tykkää tai on tykkäämättä.

Niinpä.
Ja kun ajatellaan, että yhä useampi pari on elänyt yhdessä
"susiparina" ( :D ) ties kuinka monta vuotta, ja omistaa jo kaiken tarpeellisen ja tarpeettomankin tavaran.
Paljon siinä sitten haluaa jotain hiki päässä "mietittyä" turhaketta kaappeja täyttämään.

Ei mitään. Hulluinta minusta on hankkia semmoisia kippoja ja kappoja hääparille, joista he eivät ehkä tykkää tai eivät niitä tarvitse. Ennemmin tarpeeseen joko rahaa tai tavaraa.

Se kuulostaa kerjäämiseltä.
Jos joku kysyy, mitä toivoo lahjaksi voi suoraan vastata, mutta lista kutsun välissä kuulostaa siltä, että "me mennään naimisiin, kun tahdotaan nää kamat" Jos ei ole rahaa pitää häitä, voi mennä naimisiin hiljaa maistraatissa, idea ei ole, että maksatetaan bileet vierailla!

No kun mua ärsyttää ne!! Ennen tärkeintä oli se itse naimisiin meno, siis se, kun sanotaan "tahdon" ja ollaan yhdessä elämän loppuun asti. Nyt tärkeintä tuntuu olevan vain näyttävä juhla ja vielä näyttävämpi lahjasaldo juhlan jälkeen.

Minusta se tuntuu kerjäämiseltä ja siltä, että maksan siitä että "pääsen" häihin.

He antoivat rahaa jotka sitä halusivat (98%), loput halus antaa lahjan ja ihan ok sekin on. En vain ole lahjoja tarvinut, yksi marimekon kulho on käytössä, mutta älkää edes kysykö missä se yksi hopeatarjotin on... :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mulle tulee lahjalistoista ja tilinumeroista sellainen mielikuva, että vierailta ruinataan lahjoja.

No menisitkö häihin antamatta hääparille yhtään mitään lahjaa?? Semmoinen se vasta epäkohteliasta oliskin!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
No kun mua ärsyttää ne!! Ennen tärkeintä oli se itse naimisiin meno, siis se, kun sanotaan "tahdon" ja ollaan yhdessä elämän loppuun asti. Nyt tärkeintä tuntuu olevan vain näyttävä juhla ja vielä näyttävämpi lahjasaldo juhlan jälkeen.

Minusta se tuntuu kerjäämiseltä ja siltä, että maksan siitä että "pääsen" häihin.

No mutta kun.
Ihmiset tuppaa JOKATAPAUKSESSA tuomaan lahjoja hääparille, toivoivat he niitä tai eivät... Eikö muka ole ihan oikein antaa vähän suuntaa niille lahjanhankkijoille?
Mikään pakkohan ei todellakaan ole hääparille hankkia lahjan lahjaa jos ei miellytä =)

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Mulle tulee lahjalistoista ja tilinumeroista sellainen mielikuva, että vierailta ruinataan lahjoja.

No menisitkö häihin antamatta hääparille yhtään mitään lahjaa?? Semmoinen se vasta epäkohteliasta oliskin!

Tuo on totta, valitettavasti. Minä puren hampaat yhteen ja annan jotain toivomusten mukaan. Vaikka sitten sitä samperin rahaa, mutta kyllä se ärsyttää!

Minä mielelläni antaisin jotakin mitä olen ajatuksella harkinnut, ja ehkä osittain tai kokonaan itse tehnyt. Mutta kukaan ei arvosta sellaista enää. Miksi??

Lahjalistan ymmärrän ja itsekkin olen niitä katsonut, mutta se että mitään muuta ei saisi ostaa ei mahdu mun kaaliin. Tilinumero on taas mun mielestä rahan kerjäämistä ja epäkohteliasta. Jos joku haluaa rahaa antaa niin sen voi laittaa kortin väliin joko setelinä, lahjakorttina tai shekkinä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:

En tietenkään menisi =) Mutta itse ei ikinä ilkiäis laittaa mitään lahjalistaa, koska mielestäni lahjoja saadaan, ei pyydetä =)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kauheinta on saada lahjaksi joku hirveän painava ja suuri kullattu hevostaulu, joka ei miellutä omaa makua. Että kyllä lahjalista on siinämielessä hyvä.

Minä kamala ihminen laitoin jokaisen tuontyyppisen (ei itseä miellyttävän) lahjan kiertoon. Ja suunnilleen heti seuraavalla viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Se kuulostaa kerjäämiseltä.
Jos joku kysyy, mitä toivoo lahjaksi voi suoraan vastata, mutta lista kutsun välissä kuulostaa siltä, että "me mennään naimisiin, kun tahdotaan nää kamat" Jos ei ole rahaa pitää häitä, voi mennä naimisiin hiljaa maistraatissa, idea ei ole, että maksatetaan bileet vierailla!

ma olen aivan eri mielta. lahjanhan kuitenkin useimmat tuo, joten parempi kai eta se on mieleinen/ tarpeellinen. ja jos tarvii alkaa erikseen kertomaan kysyjille, etta mita passais tuoda niin siitahan se vasta ongelma tuleekin. onkohan taa nyt liian kallista mita pyydan jne.

Musta ihan hyvä homma. Meillä ei ollut tilinumeroa kutsussa (mielestäni tämä tapa on tökerö ), mutta monet tajusivat onneksi itse tuoda rahaa kuoressa/shekkinä. Ei siis mitään pyydetty, mutta onneksi vieraat olivat fiksuja :) ihan vain muutama juttu tuli mitä emme tarvitse (hääparille häälahjaksi hääalbumi...jotenkin tosi outoa mun mielestä. Hääpari kun yleensä haluaa kyllä itse valita millaiseen albumiin kuvansa laittavat... )

Ei ne musta kamalia oo. Ihan kiva ostaa jotain ilman sen tarkempia ajattelematta tai pistää rahaa tilille. Musta olis kiva vain jos hääpari ymmärtää jos vaikka joku vanha täti haluaa antaa lahjaksi ihan jotain muuta, vaikka sitten sen silitysraudan.

Sitäpaitsi nykyään saa lahjakortteja miltei jokapaikkaan!
Miksi pitää tehdä lahjalista tai laittaa tilinumero kutsuun, kun ne jotka ei muuten tiedä, mitä hääpari tarvitsee, voi antaa lahjakortin tai vaikka sitä rahaa, ihan ilman että sitä tarvii kerjätä! Ja lahjakorttiin voi kerätä useamman ihmisen antajaksi, niin saa kunnon summan!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Sitäpaitsi nykyään saa lahjakortteja miltei jokapaikkaan!
Miksi pitää tehdä lahjalista tai laittaa tilinumero kutsuun, kun ne jotka ei muuten tiedä, mitä hääpari tarvitsee, voi antaa lahjakortin tai vaikka sitä rahaa, ihan ilman että sitä tarvii kerjätä! Ja lahjakorttiin voi kerätä useamman ihmisen antajaksi, niin saa kunnon summan!

Niinpä, mutta kun näille nykymorsiammille ei kelpaa mikään saatu lahjakaan, niin mieti siinä sitten.... masentavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kauheinta on saada lahjaksi joku hirveän painava ja suuri kullattu hevostaulu, joka ei miellutä omaa makua. Että kyllä lahjalista on siinämielessä hyvä.

Minä kamala ihminen laitoin jokaisen tuontyyppisen (ei itseä miellyttävän) lahjan kiertoon. Ja suunnilleen heti seuraavalla viikolla.

Minä sentään säilytin hirvitystä kirjahyllyn päällä pölyttymässä kaks vuotta ennen kuin vein sen palkinnoksi henkilökunnan arpajaisiin :saint: :laugh:

Yhteistyössä