mikä siinä kph rempassa maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
siis miten joku voi väittää että kph remppa maksaa vähintää 10 000e?! ku tässä nyt lasken että jos uusii siis pelkät kaakelit ja kuitenkin meilläkin sen verran uusi (95 valm. rivitalohuonesito) että mitään putkia tms tarvii uusia,eli pelkkä kaakeleiden vaihto,saunakin menee noin mitä nyt laitan valot sinne mutta muuten,niin ja poreallas on 850e. et miten hitossa te oikeen laskette? jos itse osaa tehdä niin eihän noi materiaalit voi maksaa ton vertaa ku kaakelit on jotain 10-20e neliö(siís edulliset) mitä muuta siihen pintaremppaa nyt tarvii,saumaslaastia?? mä en oo ikinä tehnyt kph remppaa mut en siltikään voi näin päin peetä laksea,siis kylhän se työ maksaa mut tarkotan nyt pelkät materiaalit..

vesieristeet on kalliita eikä niitä saa tehdä itse vaan sen pitää olla semmoinen, jolla on siihen koulutus ja lupa. Hyvä sulle, jos saat semmoisen tekemään sen ilmaiseksi, mutta kovin moni ei saa.

Esimerkiksi kosteuseristysmateriaalit on aika kalliita, samoin kylpyhuoneiden kalusteet. Vessanpytty,lavuaari, suihku eivät nekään ole ilmaisia. Ja tosiaan se työ, syö muuten todella paljon rahaa...Kosteussulku, laatoitus, putkityöt (siis jos vaihdetaan pytyt,suihkut yms. Tuo 10 000 ? on jo aika paljon, mutta kyllä se halvimmillaankin on varmaan vähintään puolet tuosta summasta.

eikö oo myös mahdollista että kaakeloi vanhojen päälle?oon joskus kuullut että niitä ei aina välttämättä tarvii uusia kokonaan,jos tekee lähinnä maun vuoksi eikä mitään "vikaa" ole..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö oo myös mahdollista että kaakeloi vanhojen päälle?oon joskus kuullut että niitä ei aina välttämättä tarvii uusia kokonaan,jos tekee lähinnä maun vuoksi eikä mitään "vikaa" ole..

Oon myös kuullut tuollaisesta, mutta kuullut myös että eipä kannata. En sen enempää asiasta tiedä, mutta en tosiaan itse ainakaan uskaltaisi noin tehdä. Etenkin kun sinä asunnon omistajana olet vastuussa remontista myös siinä tilanteessa kun lähdet myymään kämppää...

varsinkin jos asut rivarissa tai kerrostalossa, mitään remppoja ei saisi tehdä itse. Jos tulee joku vika: vesivahinko, sähkövika ja siitä tulipalo, sulle jää kaikki korvausvelvollisuus, jos et ole käyttäny ammattitaitoista tekijää.

Eli tarvinnet kylppäriisi sähkös? Lamppuakaan ei SAISI asentaa itse. Laitatko lattialämmitystä (termostaattti about 70 e halvimmillaan, matto about 100 e/ neliö) ja senkin asennukseen tarvitaan sähkäriä.

Putkaria yleensä tarvitaan ainakin hanojen kiinnittämiseen. Sekä sähkäri että putkari on nykyisin hinnoissaan.

Jos asut jossain taloyhtiössä, kannattaa pitää isännöitsijä mukana rempassa. Soita mitä aiot tehdä ja kysele. Meinaan jos teet ominpäin ja jotain käy, vakuutuksetkaan ei korvaa ja kerros/rivitaloissa menee helpolla suuri omaisuus kun menee monta asuntoa...

Vanhat kaakelit voi maalata, mutta niiden päälle ei kannata (voi?) alkaa laatottaa.

Niin ja muista laattojen toimitusmaksut. Monissa kaupoissa ilmoitetaan vaan neliöhinta ja pienellä präntillä + toimitusmaksu (esim. k-rauta, laattapiste jne.).

Kaikesta tämmösestä se tulee. Hyvä hinta-arvio remontillesi on se, että arvioi sille joku summa (räknää mielessäsi kaikki, mitä keksit) ja sitten kerro se kahdella. Valitettavaa, mutta pitää paikkansa. Tuo jälkimmäinen vasta on lähempänä totuutta.

Meinaatko muuten vaihtaa hanoja? Nekin on hinnoissaan ja kaikkiin taloyhtiöihin ei saa asentaa kuin näitä tuttuja ja turvallisia merkkejä, joihin saa varaosia varmasti (eli ikean hanan jos laitat ja se menee rikki, taloyhtiön ei tarvi sitä korjata/korvata, taloyhtiön hyväksymän hanan ne korjaa/korvaa). Sama pätee pönttöjä jne.

Meiän kylppäri/saunaremppa tuli maksamaan n.7000e enimmäkseen ite tehtynä. Kyseessä vanha omakotitalo johon tuli lattiavalusta lähtien kaikki uutta, myös lattialämmitys laitettiin. Kylpyhuoneen ja saunan välinen seinä revittiin alas ja sekin uusiks. Laatat oli tosi kalliit mut kun otettiin hanat, allaskaapit, laatat, kosteuseristeet ym samasta paikasta ja oli tuttu myyjä niin saatiin aika hyvät alennukset. Ai niin, tulihan meille siihen samaan laskuun yks ulko-ovikin kun tehtiin kylpyhuoneesta ovi terassille. Jos ois joutunu jonku palkkaamaan niin ois saanu laskee tuplaten ton summan eikä välttämättä ois riittäny. Ja meillä hintaa nosti myös saunan laudetarviikkeet.

Yhteistyössä