Mikä sänky hyvä koululaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pampas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pampas

Jäsen
27.09.2010
822
0
16
Mietin, pitäiskö hommata 9v tytölle joku "monitoimisänky", vai ihan tavallinen yhden hengen sänky. Jos jälkimmäinen, niin runkopatjalla vai sänky ja patja erikseen. Tytön mielipide viime kädessä vaikuttaa, mut hänen on yleensä helpompi valita, kun vähän ohjailee ja tarjoaa vaihtoehtoja.

Miten teillä on toimittu, siis mitkä perusteet ovat vaikuttaneet sängyn valintaan? Sen olen ollut huomaavinani, että "nuorisosängyllä" tarkoitetaan nykyään suunnilleen pinnasängystä seuraavaa.

Sänky ja patja on toisaalta parempi vaihtoehto. Patjan päätyä on minun mielestä helpompi nostaa esim jos on kipeenä.

Runkopatja on toisaalta aika kätevä. Kunhan on vain lapsen painolle sopiva.

meillä on runkopatjasänky tytöllä ja hyvin on toiminut, ajatuksena oli et se menee sit sinne teiniikään asti. Nyt ostettiin kohta 6v pojulle myös runkopatja sänky...

En jaksanut lukea koko viestiä mutta tälläinen voisi olla hyvä, tai vastaava. Itse ostan tytölle kun jaksan taas koota eli joskus joulun jälkeen. Ikää sen 9.
Nyt meillä on sellainen laidallinen lastensänky.
Muutamasti on tullut kommenttia, että on vauvojne sänky.

Tämä on ikean versio.
Yhden hengen sängyt - IKEA

Meille tulee noista siis tuo Odda sängynrunko ja säilytystila.

Mä olen katsastellut myös oddaa. Nyt tytöllä on jatkettava möhkö ja sen saa kohta pikkusisko. Mitään laitojahan tyttö ei tarvitse ja hyvä olis sellainen, missä voisi nukkua vaikka seuraavat 6-8v.

Mieltä löytyy lastulevyhirvitys Iskun nuorten sarjaa. On laadukas verrattuna muihin mitä löysin. Uutena ei kannata ostaa, hinta niin korkea, mutta noita löytyy aina silloin tällöin käytettynä. Korvaa hyvin myös jatkettavan sängyn, saa laidan laitettua reunaan jos tarttee.

Paras minusta on sänky, johon saa patjan vaihdettua tarpeen ja kasvun mukaan. Yksi ongelma sängyn hankinnassa on lastenhuoneen koko; monet 1hlön sängyt on nykyään 90cm leveitä kun taas monet lastenhuoneet on verrattaen pieniä. Lapsillekin riittäisi hyvin 80cm leveä sänky, mutta niitä on vaikea löytää. Senkin takia tuli valittua Iskun peti.

Nyt kun kyseessä on 9v tyttö, joka saa oman huoneen, sängyn leveydessä ei se 10cm ole huoneen kannalta ole niin tärkeää. Ja ajatuksena se, että hän nukkuisi siinä niin kauan kuin haluaa. Hän kun on mieheni tytär eikä meillä aivan koko ajan, hänellä olisi tuo sänky ehkä siis siihen 16-18v saakka. Ja senkin jälkeen, jos haluaa.

Sen jälkeen sänky voisi olla varavuode tai pikkusiskojen peti. Ehkä se runkopatja ei siis ole hyvä idea. Kun tyttö on nyt varmaan 32kg ja 18-vuotiaana ainakin 50.

Yhteistyössä