Mikä sairaus mulla oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajooon kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajooon kohta

Vieras
Ajoittaisia kohtauksia rytmihäiriöitä, sydän tykyttää ja muljahtelee. Näihin liittyy yleensä vatsaoireet, vatsa on sekaisin. On huono olo kaikinpuolin, oksettaa. Muutaman päivän yleensä kestää.
Tutkittu on vaikka mitä ja syytä ei löydy.
Päässäkö vikaa? Alkaa jokatapauksessa hajoamaan, vaikka alunperin vika ei siellä olisi ollutkaan. Miten tavallista on, että vikaa ei löydy kun vuoden päivät juoksee lääkärissä? Miten tällaista jaksaa?

voisi olla paniikkihäiriön oireita :) itselläni ainakin osittain tuollaisia.. myös pyörrytys!

onko kilpirauhasarvot otettu? tyrä?

jos olet nainen, tuleeko tiettyyn aikaan kuukaudesta?

Täältähän tuli heti paljon diagnooseja - enemmän kuin lääkäreiltä ikinä saa :)
Mikäs se autonomisen hermoston yliaktivaatio sitten on ja miten sitä tutkitaan? Joo kilpirauhasarvot on luonnollisesti ensimmäisenä katsottu, paniikkihäiriöstä ei ole lääkärin mukaan kyse koska kestää päiviä ja veriarvoissa näkyy muutoksia (mm. bilirubiini ja valkosolut koholla, mutta ei kuitenkaan tulehdusarvot). Palleatyrästä ei ole kukaan maininnut, mutta kun närästystä ei ole niin voiko olla se? Ap

Kilpirauhasen vajaatoiminta tai keliakia. Tai lisäkilpirauhasen vajaatoiminta. Pelkät verikokeet eivät aina anna oikeata tulosta.

Vähän aikaa sitten joku kirjoitti Aamulehden yleisönosastolla, kuinka oli yli 10 vuotta syönyt turhaan masennuslääkkeitä. Oikeasti kyseessä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Arvot olivat verikokeissa suht ok, mutta oireet katosivat tyroksiinillä.

Outoa, luulin, että kilpirauhasen vajaatoiminta päinvastoin hidastaisi sykettä? Minulle taas endokrinologi nimenomaan sanoi, että kilpirauhaskokeen tulos on luotettava ja voidaan poissulkea liika- tai vajaatoiminta sen perusteella. Mikä sitten on luotettava kilpirauhaskoe, jos ei verikoe?

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;24884498:
Kilpirauhasen vajaatoiminta tai keliakia. Tai lisäkilpirauhasen vajaatoiminta. Pelkät verikokeet eivät aina anna oikeata tulosta.

Jos olet käynyt endokrinologilla niin tuskin se sitten on kilpirauhassairautta.
Autonomisen hermoston yliaktivaatiotilasta kannattaa googlettaa. Se kai lähinnä todetaan oireiden perusteella -harva lääkäri sitä kyllä ehdottaa, se kuulostaa vähän samalta kuin luulosairaus- ellei mitään muuta löydy.
Esim. pitkäaikainen univaje voi aiheuttaa, myös niskajännitys sun muut rangan ongelmat, henkinen stressi, jatkuva kiire jne.

Kai ap tajuat sitten, ettei kukaan oikea lääkäri tänne alkaisi kirjoittelemaan vastauksia kaksplussan keskustelupalstalle? :) Ja jos alkaisi, teksti olisi vähän muuta kuin aamulehdestä luettua tarinointia..
Ja kyllä, kilpirauhasen LIIKAtoiminta nimenomaan saattaa aiheuttaa tykytystä, ei vajaatoiminta, olet ihan oikeassa. (joten ei tyroksiinikokeiluita...)
Onko rytmihäiriöistä tehty holter-tutkimus, mitä siitä selvisi? Onko feokromosytooma suljettu pois? Cushingin tauti?
Tuo autonomisen hermoston häiriötila on tavallaan enemmän seuraus kuin syy eli vaikka kyse olisikin siitä, taustalla voi olla jokin sairaus.

Tuohon vaan, että onko tavallista, että joutuupi vuoden juokseen lääkärissä, niin eipä taida kauhean tavatontakaan olla. Sedälläni kesti 5 vuotta ennenkuin hänellä ollut sairaus, Fabryn tauti, lopulta löytyi.

tajuanhan minä ;) Mutta en lääkärin mielipidettä täältä kyselekkään, niitä olen saanut jo ihan riittämiin. Kai sitä pitäisi vaan sitten tutkia lisää. Onhan tuossa tullut jo muutama uusi diagnoosiehdotus, kiitos niistä.
Ap

ellei sitten tule monia peräkkäisiä kohtauksia..Mulla paniikkihäiriö ja ahdistusta ja juurikin tuollaista..jää ne oireet tavallaan päälle välillä: /

minulla ihan samat oireet ja ahdistushäiriö diagnoosina. oireet kestää myös tunti tolkulla/ päiviä kerralla.
onko ap:lla jotain käsittelemättömiä asioita jotka painaisivat mieltä?
suositteleisin myös käymään psykiatrian lääkärillä, jos ei muuten niin vaikka vain varmuudeksi.
voimia!

Kai ap tajuat sitten, ettei kukaan oikea lääkäri tänne alkaisi kirjoittelemaan vastauksia kaksplussan keskustelupalstalle? :) Ja jos alkaisi, teksti olisi vähän muuta kuin aamulehdestä luettua tarinointia..
Ja kyllä, kilpirauhasen LIIKAtoiminta nimenomaan saattaa aiheuttaa tykytystä, ei vajaatoiminta, olet ihan oikeassa. (joten ei tyroksiinikokeiluita...)
Onko rytmihäiriöistä tehty holter-tutkimus, mitä siitä selvisi? Onko feokromosytooma suljettu pois? Cushingin tauti?
Tuo autonomisen hermoston häiriötila on tavallaan enemmän seuraus kuin syy eli vaikka kyse olisikin siitä, taustalla voi olla jokin sairaus.

Th:lle terveisiä, että mulla vajaatoiminnan oireena oli nimenomaan sydämentykytykset, ajoittainen tiheälyöntisyys ja rytmihäiriöt.

Yhteistyössä