Mikä Racoonin ulkovaatteissa maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Laatu ei ainakaan. Ostin alesta kaikille lapsilleni Racoonin toppapuvut (en oo aiemmin ostanu, ihan kokeilumielessä) ja niitä on käytetty keskimäärin 5 kertaa, nyt jo polvet sellaiset kauhtuneet ja kangas ohentunut :O

Haalarin ovh on kutienkin 149e ja koululaisen toppatakki ja housut yhteensä 220e. Mikä niissä siis maksaa???

Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä merkistä?

Meillä on ollut pojan käytössä se vanha merkki eli Cupcake. Uutena ostin, mutta se oli välikausihaalari. Se kesti syksyn, kevään ja toisen syksyn ja on nyt toisella käyttäjällä kakkoshaalarina eikä päästänyt vettä läpi hänelläkään. Kulunut oli vähän ja värinsä puolesta lika näkyi (on turkoosi). Siitä haalarista ei ole sanomista.

Viime vuoden puolella katselin tytölle Racoonin talvihaalaria, sitä vaaleanpunaista, pilkullista. Ostamatta jäi, ei vaikuttanut läheskään niin hyvältä kuin mitä kuvittelin.

Meillä on ollut pojan käytössä se vanha merkki eli Cupcake. Uutena ostin, mutta se oli välikausihaalari. Se kesti syksyn, kevään ja toisen syksyn ja on nyt toisella käyttäjällä kakkoshaalarina eikä päästänyt vettä läpi hänelläkään. Kulunut oli vähän ja värinsä puolesta lika näkyi (on turkoosi). Siitä haalarista ei ole sanomista.

Viime vuoden puolella katselin tytölle Racoonin talvihaalaria, sitä vaaleanpunaista, pilkullista. Ostamatta jäi, ei vaikuttanut läheskään niin hyvältä kuin mitä kuvittelin.

Mä ostin nettikaupasta noi enkä siis päässy etukäteen "hiplaamaan". Tosin kangas vaikuttaa vahvalta ja hyvältä ja on noi lämpimät (niissä on se thermolite-vanu), mutta siis jos kangas kuluu ohueksi polvista jo 5 käyttökerran jälkeen niin huh huh :kieh:

Meillä on ollu monenlaista ulkovaatetta mutta tää on kyllä pohjanoteeraus.
vaatteita on käytetty ihan normi ulkoilussa lumisella kelillä, ymmärtäisin jos ois kontattu sorassa ja hiekassa, mutta pehmeässä lumessa (ei ees jäisessä) :O

Mulla on vain kokemusta siitä Racoonin edeltäjästä Cupcakesta ja silloin ainakin talvivaatteet olivat mun mielestä suht. kestäviä (takki ja housut). Racoon jäi meilläkin kauppaan kun kangas tuntui kaikkea muuta kuin kestävältä.

Meillä myös "vanhaa mallia" eli cupcakea niin vk- kuin talviversiona, ihan tyytyväinen olen ollut kestänyt hyvin kahden lapsen käytön, ihan päiväkodissa ollut päivittäisessä käytössä. Uusia racooneja en ole ostanut, materiaali oli jotenkin niin epäilyttävän tuntuista että en usko että pysyisi päiväkotikäytössä varsinkaan tuolla isommalla kovin hyvänä.

Nooh, tietääpä nyt ettei jatkossa osta noita. Mutta oikeesti, miten ne voi olla noin kalliita kun laatu on mitä on?

Joku 30 euroa/haalari olis laatuun nähden sopiva hinta.

Oon tässä vuosien varrella testannu melkein kaiken merkkisiä ulkovaatteita mitä on ja top-listan kärjessä hinta-laatusuhteen ja kestävyyden puolesta ovat superremu, reima kiddo ja perus lassie.
Racoon on nyt kyllä ihan hännänhuippu ja toinen häntäpään edustaja on lotta&lassi.

Meillä on ollut välikausivaatteita käytössä ja ne ainakin on kestäneet ihan hyvin. Viime talvena tietyn värisissä talvihaalareissa taisi olla laatuongelmia. Yksi ystävä on pitkäaikainen cupcake/racoon käyttäjä ja on aina ollut tyytyväinen lukuunottamatta viime talvea, mutta silloin haalari taisikin mennä reklamaatiovaihtoon.

Olen lukenut, että kun Cupcake siirtyi Racoon nimiseksi, samalla laatu kuulemma huonontui todella paljon. Itsellä ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta näin olen usealta keskustelupalstalta lukenut. Eli haalarin kangasta on kai jotenkin muutettu, sillä ei enää kestä kulutusta. Kai se on tätä päivää, ei myydä kestävää, jotta kuluttajat eivät voi kierrättää ja jälleenmyydä, vaan joutuvat ostamaan kaikille lapsille kaiken uutena, koska kestää max yhdellä lapsella nuo haalarit

Kyllä meillä ihan kestänyt on..Tosin tyttö on 10kk niin ei hirveästi kuluta kangasta:D lämpöinen ainakin on ja niin söpö..=) pojalle onki Racoonin vk-takki niin saas nähdä saako sen ihan hajalle:D

Meil o 4;5v tytöl ollut nyt pari viikkoa raccoon heartmade puku käytös, ja hyvin o toiminu. Tosin ostin koon tai kaksi liian suuren puvun, tuo on aika pussimainen vyötäröltä, niinku t2h myös. Muuten siis olen tykännyt

[QUOTE="vieras";28035734]Olen lukenut, että kun Cupcake siirtyi Racoon nimiseksi, samalla laatu kuulemma huonontui todella paljon. Itsellä ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta näin olen usealta keskustelupalstalta lukenut. Eli haalarin kangasta on kai jotenkin muutettu, sillä ei enää kestä kulutusta. Kai se on tätä päivää, ei myydä kestävää, jotta kuluttajat eivät voi kierrättää ja jälleenmyydä, vaan joutuvat ostamaan kaikille lapsille kaiken uutena, koska kestää max yhdellä lapsella nuo haalarit[/QUOTE]

Siltä näyttää että laatu on huonoa. Käynyt niinkuin Reimalle, kun sen omistajuus ja valmistus siirtyi ulkomaille niin laatu romahti samalla.

Tilasin netistä, mut palautin heti. Nätti kangas, mutta koko haalari viimeistelemättömän oloinen. Hihansuissa ja kauluksessa samanlaista resoria kuin 80-luvun collegepuserossa. Melkoista shittiä. Vaihdoin molon haalariin ja se oli loistava. Tulee tähän taloon uudestaankin. Menee samaan kastiin reimatec+ ja superremun kanssa.

[QUOTE="jep";28040906]Tilasin netistä, mut palautin heti. Nätti kangas, mutta koko haalari viimeistelemättömän oloinen. Hihansuissa ja kauluksessa samanlaista resoria kuin 80-luvun collegepuserossa. Melkoista shittiä. Vaihdoin molon haalariin ja se oli loistava. Tulee tähän taloon uudestaankin. Menee samaan kastiin reimatec+ ja superremun kanssa.[/QUOTE]

Mun olis ehkä pitäny tehdä sama :headwall:
Tyhmyyksissäni vielä ostin KAIKILLE 3 lapselleni Racoonia.
Noo, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja vielä kukkarokin täs tilantees.
Tiedänpä jatkossa että kierrän tuon merkin kaukaa.

Mä tein aikanaan siitä tummanharmaa-pinkistä (jossa kankaassa pikkuisia pinkkejä pisteitä ja edessä iso pinkki sydän, toppahaalari siis kyseessä) rekliksen nettikauppaan.
Oli juuri sitä satsia kun tuli paaaaaljon noita reklamaatioita juuri tämän merkin haalareista.
Hupun nepparit oli niin öystyneet, että huppu jäi käteen JOKAISELLA päällepukemiskerralla :headwall:
Kangas rikkoontui lahkeista sisäpuolelta muutaman käyttökerran jälkeen, samoin muistaakseni polvista.

Oli NIIIIN RIMANALIUS KOKO HAALARI, että ei meille koskaan enää! Hinta siis joku sairas 139 euroa vai mitä se oli.Kyllä luusisi sillä hinnalla hiukan jotain kestävänkin. Onneksi sain rahat takaisin nettikaupasta!

[QUOTE="jep";28040906]Tilasin netistä, mut palautin heti. Nätti kangas, mutta koko haalari viimeistelemättömän oloinen. Hihansuissa ja kauluksessa samanlaista resoria kuin 80-luvun collegepuserossa. Melkoista shittiä. Vaihdoin molon haalariin ja se oli loistava. Tulee tähän taloon uudestaankin. Menee samaan kastiin reimatec+ ja superremun kanssa.[/QUOTE]

Tuohon resoriin muuten tarttuu kaikki lumi, ei hyvä. Koettu sekin.

Yhteistyössä