Niin. Syksyllä ja alkutalvesta mentiin P.o.p.:n windfleece -haalarilla. Nyt ei enää niissä riitä koot Ei kävele vielä, kesällä varmaan jo kävelee... Apua!!
Konttaa keväällä eli tarvitset hyvin kulutusta kestävän sekä vettäpitävän haalarin, töppöset ja hanskat. Itsellä on hyvää kokemusta konttaajien kanssa Po.P:n sekä Tähti Jonathanin haalareista, siis eri lapsilla. Kumpaankaan ei ole tullut edes karheumaa! Sen sijaan Reimatecin töppöset kuluvat yhdellä konttaajalla vettäpitämättömiksi.
Kesällä se voi käyttää shortseja ja paitaa.
Ostaisin kevättä varten jonku käytetyn haalarin, vaikka reimatec, siinä voi kosteessa ruohikossa tai hiekalla konttailla menemään. Nuo n 80 cm kokoset haalarit ei paljo ehdi yhdellä käyttäjällä kulua joten käytetyistä on ylitarjontaa.
Mun esikoinen on syntyny heinäkuussa, silloin ekana keväänä konttaili ulkona, kesän alkaessa oppi kävelemään.
Niin ja kesäksi sitten olkainmalliset tec housut, niillä on kiva edelleen konttailla (vaikka jo osin kävelisikin) sekä istua kosteina aamupäivinä hiekkalaatikolla.
74 tai 80 kokoinen vedenpitävä haalari kevääksi. Monet haalarit on tosi isoa mallia. Itse ostin just kirpparilta ticketin 74 keväthalaarin tytölle joka on pian 1v2kk. Ja varmasti on hänelle sopiva kun sitä tarvitaan =) Reiman 80 on suunnilleen vastaava ja sekin on reilua mitotusta (vaatteissa vastaisi n. 86).
Popilta kattelin tuossa, mutta sikakalliita ovat haalarit kun käyttöä niin vähän aikaa Kirppareilta ei löydy kivoja Hirveän kuluneita p*skoja vaan... Miten löydätte käytettynä hyviä?! Ja kun kivannäköinenkin pitäis olla... Ostin Lindexin alesta just haalarin, joka on siis kai sadehaalari... Tekeekö sillä mitään?!
Ääh, onpas vaikeeta! Jokin lämpimämpi/tuulenpitävämpi puku pitäs kesäksikin olla kun veneillään paljon ja Suomen kesä on yleensä niin kolea, ettei tosiaan niissä shortseissa pärjää koko kesää, kuten joku kirjoitteli...
Veneenkannelle ne haalarihousut on hyvät, siellä on usein vähän kosteaa tai ainakin lapsi kaataa vesimukin syliinsä.
Sinuna ostaisin kyllä kaksi asua, haalarin ja kaksiosaisen. Molemmat teciä. Kannattaa katsoa niitä käytettyjä, jos uusien hinnat hirvittää. Niistä saat parhaassa tapauksessa myydessä saman takaisin. Tai ostat sen Po.P:n uutena, niistä saa käytettynä kyllä helposti 50-60, jos on kohtuukunnossa.
Suosittelen ettet pelkästään katso sitä puvun niskassa olevaa kokoa. Mittaa vaikka kotona teille sopivan haalarin niska-haara ja niska-lahje mitat ja hihat/lahkeet. Ja vertaat niitä kaupassa oleviin. Mittanauha mukaan tai vaikka pieneksi jäänyt haalari mukaan ja vertaat sitä ostettavaan. Äh, vaikea selittää mutta kannattaa siis kunnolla verrata tai ottaa sitten ottaa se lapsi mukaan sovittamaan. Mä olen sovitellut talvihaalareitakin puolivuotiaalle kesällä kun oli hyvät alennusmyynnit =D
Mun tyttö oli 1v neuvolassa vähän vajaa 78cm ja tuo ticketin 74 on nyt vielä vähän reilu, eli keväällä on varmasti juuri oikean kokoinen. Kirpparilta olen ostanut myös reima tecin takin kokoa 80. Sieltä löytää kyllä jos käy vain tarpeeksi usein ja sattuu olemaan paikalla kun tuodaan tavaraa. Tai ainakin itse löydän =)
Aamupäivisin tuppaa tuota kastetta olemaan sen verran ja kaikki muut housut kastuu kyllä hiekkalaatikolla tai nurmikolla läpi. En nyt tarkoita, että niitä helteellä tarvitsee käyttää, mutta ne helteet on lähinnä heinäkuussa. Siinä on ainakin kolme muuta kuukautta aikaa, jolloin haalaria ei välttämättä tarvita, mutta tec housuille on käyttöä.
[QUOTE="Elli";27932323]Suosittelen Facebookin nettikirppiksiä.sieltä varmasti löytää hyvän haalarin ja voi olla jopa valinnan vaikeutta päättää minkä haluaa [/QUOTE]