Mikä piru siinä on niiin vaikeeta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
Mun mies muutaman kerran ilmoitti ennen kysymistä, että pankki. Jotenkin myyjät ei tätä kuule vaan usein kysyivät uudestaan. Mies lopetti sitten tämän omatoimisuuden...

Tää johtuu just siitä kun suurin osa ihmisistä ei ilmoita etukäteen, niin se kysymys vakiintuu siihen maksutapahtumaan (näköjään vain joillakin). Siitä tulee automaattinen tapa, tietyssä vaiheessa se kysymys vaan tulee suusta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Mut ootteko koskaan ajatellut kuinka monta kertaa työvuoronsa aikana se myyjä joutuu kysymään saman kysymyksen? Minusta on vaan ihan pirun outoa et maailman helpoin asia tehdään helvetin vaikeaksi kun ei voi avata suutaan.
Ja entäs jos myyjätkin ajattelis et oikei toi edellinen asiakas oli tosi vittupää ni mäkin olen tolle seuraavalle. Näinkö tekin ajattelette jotka joskus on ilmaissut oikean maksutavan jo heti kättelyssä, mut myyjä ei sitä muistanut.
Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan, toimii puolin ja toisin. ;)

Musta on outoa että sä olet asiakaspalveluammatissa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mut ootteko koskaan ajatellut kuinka monta kertaa työvuoronsa aikana se myyjä joutuu kysymään saman kysymyksen? Minusta on vaan ihan pirun outoa et maailman helpoin asia tehdään helvetin vaikeaksi kun ei voi avata suutaan.
Ja entäs jos myyjätkin ajattelis et oikei toi edellinen asiakas oli tosi vittupää ni mäkin olen tolle seuraavalle. Näinkö tekin ajattelette jotka joskus on ilmaissut oikean maksutavan jo heti kättelyssä, mut myyjä ei sitä muistanut.

Jaa kui?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Jaa kui?

Kun hermo menee tuollaisesta asiasta :D

:D Laske jonain päivänä montako kertaa kysyt :p
Mun mies ajaa bussia ja sitten on pitkä jono odottamassa kyytiin pääsyä, suurin osa talvis aikaan tieten opiskelijoita. Niin miksi kuskin täytyy jokaiselta kysyä, että onko opiskelijakorttia. Kun asiakas sanoo, että opiskelija Kuopioon tai minne nyt meneekin. Miksei sitä korttia voi automaattisesti kaivella esille kun siltä edelliseltäkin se kysytään... Asiakaspalvelu on NIIIIIN vaikeaa! ;)

Jaa kui?

Mut ethän sä ole mun asiakas! ;)
Mä en ole nyt duunissa vaan menetän hermoni teille. Luuletko et mä kassalla alan vinkuu jokaiselle asiakkaalle et miks et sanonut?! :o juu en...
Mut en vaan käsitä ihmisten uusavuttomuutta!

Jaa kui?

Mut ethän sä ole mun asiakas! ;)
Mä en ole nyt duunissa vaan menetän hermoni teille. Luuletko et mä kassalla alan vinkuu jokaiselle asiakkaalle et miks et sanonut?! :o juu en...
Mut en vaan käsitä ihmisten uusavuttomuutta!

Pointti selvä, en edes luullut.

Pankille sen voisi suoraan laittaa, jos asiakas ei erikseen sano että luoton puolelle. Näin on näppylät.
Itse kyllä aina kysyn, en jaksa käydä vänkkäämään jos tollo a(a)siakas ei tajua sitä.

Itse olen myös kassalla töissä, enkä ole edes ajatellut, että sen maksukorttikysymyksen kysyminen olisi joillekin jotenkin erityisen vaivalloista. Sanotaanhan jokaiselle asiakkaalle muutenkin heipat ja hintakin ja joidenkin kohdalla ne pakolliset "onpas nyt jaksanut paistaa, mutta ensi viikolla varmaan tuleekin jo lunta" -höpinät.

Ja saako muuten veikkausta myydä luotollekin? Mistä olen saanut sellaisen käsityksen, että sitä ei saisi myydä luotolle?

no ei tientenkään saa myydä veikkauksen pelejä luotolle!!!! Senpä takia ei tarvikaan kysyä tuleeko pankille vai luotolle, jos asiakas ostaa veikkauksen pelejä, koska ne menee PANKILLE!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras ap:
Myyjä. ;)

Just eilen kirosin duunissa kun samaa ylityperää kysymystä pitää jankata lähes jokaisen asiakkaan kohdalla!!

99% asikkaista ei sano kummalta puolelta veloitetaan, vaan aina joutuu kysymään..

Miksei muute voi sanoa et "pankki " tai "luotto" heti ku antaa sen kortin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Pankille sen voisi suoraan laittaa, jos asiakas ei erikseen sano että luoton puolelle. Näin on näppylät.
Itse kyllä aina kysyn, en jaksa käydä vänkkäämään jos tollo a(a)siakas ei tajua sitä.

me saatais jokunen virhekuitti tehdä päivittäin.. aika moni nimittäin vastaa kysyttäessä että "luotto"

tosin tarpeeks ku *ituttaa niin tekis mieli laittaa vaan suoraan pankilta jos ei tajua...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Aina pankilla, mikäli asiakas ei erikseen pyydä luotolle

Peesi. Eiköhän se asiakas itse ilmoita, mikäli haluaa luotolle.

No kuule kun ei ilmoita!! Sehän se pointti tässä onkin et ihmiset kuvittelee kassojen olevan ajatuksenlukioita!!! Argh!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja lynxi:
Muapa vi*uttaa myyjät jotka kyselee pankki vai luotto, silmä käteen ja se on vain debit, ei mulla mitää luottoo oo... "Joo, ei siinä oo ku pankki"

Näin minullakin.. näyttääkö kone siis molemmat vaihtoehdot vaikka kortti on pelkkä pankkikortti?

Kyllä näyttää!!! vain jotkut Op:n kortit näyttää suoraan debittiä, mutta lähes kaikki muut ovat edelleen pankki-luottoyhdistelmiä.

No kyllä meidän kassajärjestelmä näyttää vain sen pankkikortin, jos ei luottoa siinä kortissa ole. (S-market)

paitsi op:n kultasen kortin kohdalla;)

Musta se on ihan selkee että jos ei erikseen ilmoiteta niin laitetaan pankille, ei kai kassa voi sitä päättää että velaks ostaa, mut maksaahan täytyy jokatapauksessa. Ja sit siksikin kun ei sitä luottoa ole kaikilla, niin ei varmaan sillon tule mieleen että erikseen mainitsisi että en sitten maksa sillä ominaisuudella mitä mulla ei edes ole.
Ja lotossa, toi jokerihan on lisäominaisuus mikä maksaa enemmän, tottakai se ilmoitetaan erikseen jos sen ottaa, ei kassa päätä että asiakas ostaa jotain, eli jos sanotaan että lotto, niin se on vaan lotto.

Joskos aletaan suorilla vain maksamaan ostoksemme käteisellä, paitsi jos vaihtorahan laskemisesta on liikaa vaivaa. Omassa debitissäni lukee ainakin isolla DEBIT joten jos sen verran vois vilkasta. lottoa ostaessani kyllä pyydän "5 riviä lottoo ilman jokeria" tottakai myyjän on saatava tietää mitä oon ostamassa eikä vain olettaa.

ite OLIN asiakaspalvelussa, ei sopinu ja nyt mielummin pitkäaikaistyöttömänä kotona kun vain kaupanalalla töitä

Yhteistyössä