Mikä Phil&Teds malli kannattaa ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaas äitiä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaas äitiä...

Vieras
Meille syntyy heinäkussa vauva, esikoinen on siinä vaiheessa 1v 6kk. Eli sisarusrattaille on tarvetta. Ollaan mietintöjen jälkeen hankkimassa Phil&Teds merkkiset... mutta entäs se malli? Mikä malli kannattaa ostaa ja miksi? Kannattaako ostaa nelipyöräinen verve (?) vai onko kolmioyöräinenkin malli ihan tukeva? Kehua ja haukkua saa ihan vapaasti omien mieltymysten mukaan... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja auttakaas äitiä...;25177175:
Meille syntyy heinäkussa vauva, esikoinen on siinä vaiheessa 1v 6kk. Eli sisarusrattaille on tarvetta. Ollaan mietintöjen jälkeen hankkimassa Phil&Teds merkkiset... mutta entäs se malli? Mikä malli kannattaa ostaa ja miksi? Kannattaako ostaa nelipyöräinen verve (?) vai onko kolmioyöräinenkin malli ihan tukeva? Kehua ja haukkua saa ihan vapaasti omien mieltymysten mukaan... ;)

Helmikuussa siis syntyy vauva!! Mistähän tuon heinäkuun repäisin!?! :D

ehdottomasti nelipyöräinen! kolmipyöräisissä hirveesti tyyppivikoja :/
Itse palauttanut kolmet ja kun veljen perhe kysyi mielipidettä niin suosittelin vervejä ja hyvin kestäneet :)

Hammerhead mallia ei ilmeisesti enää valmisteta, ekös sekin ollut nelipyöräinen? Meille tutu heidän Hammerhedejään tarjosivat tuossa, kun eivät todennäköisesti helmikuussa enää itse tarvitse... Heiltä kuitenkin myyty jo eteenpäin sisaristuin, eikä niitä taida enää saada?

Meillä on vervet. Keskimmäisellä ollu käytössä loppukesästä lähtien ja vauvan kanssa vajaan kolmen viikon kokemus. Mäkin sanoisin et ehdottomasti 4-pyöräset. Mä kuljen busseissa, paikallisjunissa ja rullaportaissa vaunujen kanssa joten halusin ehdottomasti neljä pyörää. Verve:ssä sisarusistuin menee kolmeen eri asentoon alhaallaa ollessa mikä on mun mielestä hyvä asia, sillon saa keskimmäisenkin istuimen kallistettua vähän jos sattuu kesken matkan nukahtamaan. Saksasta tilattiin, liikettä en nyt muista mut saatiin sisaristuimen ja isompi sadesuojan kanssa samaan hintaan kun muualta olis saanu pelkät vaunut.

Kolmipyöräisetkin on ihan hyvät ja tukevat, mutta kovin raskaat kahden lapsen kanssa, kun vauva vähän kasvaa. Ja niitä on ihan mahdoton työntää yhdellä kädellä, jos joutuu vaikkapa koiran kanssa ulkoilemaan. Meillä ollut sportit ja explorerit. Nelipyöräisistä ei kokemusta.

Unohdin ihan ton yhdellä kädellä työntämisen. Ainakin vervet on tosi helppo työntää yhdellä kädellä ja ne kulkee oikeesti sinne minne niiden halutaan kulkevan. Meillä oli aikasemmin rattaat kääntyvillä etupyörillä ja niitä ei millään voinut työntää yhdellä kädellä, ne lähti aina viemään jompaan kumpaan sunntaan.

Meillä on Vibet, onko tuo nyt v2 malli. Vajaa vuosi sitten ostettu. Ikäeroa lapsilla 2 v. Musta ne eivät ole raskaat työntää, päinvastoin. Etupyörän saa lukittua, jos tykkää (jonkun mielestä helpompi ohjata esim. lenkillä, itse olen juossut molemmat lapset kyydissä ihan lenkkimielessä, en ole lukinnut rengasta). Ovat tukevat, tosin onhan siinä luonnollisesti eroa nelipyöräisiin.
Ollaan tykätty paljon, mitään vikaa ei ole ollut. Renkaisiin ei olla laitettu lokasuojia paikoilleen, pian varmaan tarvii laittaa etteivät lapsen sormet jää väliin.
Tilattiin Briteistä, en muista nettikauppaa mut tilaus ja toimitus onnistuivat oikein sujuvasti. Otettiin baby cocoon myös, saatiin samaan hintaan se ja rattaat vs. hinta Suomesta ostettuna (+ muistaakseni samaan hintaa n saatiin myös sadesuoja ja hyttysverkko). Baby cocoon muuten kannattaa ottaa isompana versiona, jos sellainen löytyy, se jää helposti pieneksi. En sit tiedä kävisikö Vibeihin joku muu, tyyliin Emman, kantokassi.

Me käytiin tetstailemassa eri malleja kaupassa, ja nämä olivat meistä parhaat ja sopivat meille lenkkeilyyn parhaiten. Tuntuivat jotenkin viimeistellymmiltä muihin malleihin verrattuina.

Yhteistyössä