Mikä pelikonsoli meille sopisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu tulloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulu tulloo

Vieras
Olen luvannut lapsille joululahjaksi pelikonsolin mutta en millään osaa päättää mikä niistä olisi meidän perheellemme paras. Suositelkaa! Eli perheessämme on 8- ja 5-vuotiaat tytöt, joten pelikonsoliin pitäisi löytyä paljon kivoja tytöille sopivia pelejä. Lisäksi itse haluaisin "jumpata" tai muuten liikkua pelikoneen avulla ja tykkäisin myös laulaa, mielellään suomenkielisiä lauluja.

Wiissä on kai hyvin tytöille pelejä mutta huonompi "liiketunnistinjuttu" ja onko minkäänlaisia karaokepelejä? Playkkarissa olisi hyvät laulupelit (singstar) mutta liikkua pitää kapula kädessä myös? Ja miten löytyy tytöille pelejä? Xboxilla olisi kiva kapulaton liikkeentunnistinjuttu (kinect), hyvät "jumppaohjelmat" mutta ei lainkaan suomenkielisiä laulupelejä? Ja vissiin aika huonosti tytöille pelejä?

äh?

Kallistuisin itse pleikkarin puoleen. Meillä oli wii, oli "ihan kiva", mut käyttämättä se jäi. Nintendolla kuitenkin se pelivalikoima tuppaa olemaan huonompi, plus sit että mielelläni pelaan ihan normiohjaimellakin jotain, ja wiille ei löytynyt käteen sopivaa.

Meille hankittiin pleikkari lähinnä bluray-ja kuvaominaisuuksien takia. Tytöille löytyy kyllä pelejä, mutta ei kuitenkaan mitenkään erityisen paljon.. Toisaalta ei lasten tarvitse koko ajan pelaillakaan, eli ihan hyvä ettei pelejä löydy joka lähtöön. ;)

Jos pelikonsolia oltaisiin ostettu pelkästään lasten (peli) käyttöön, niin wii olisi ollut varmaan parempi vaihtoehto. Pelejä tuntuu olevan paljon paremmin ja kai edullisemminkin kuin pleikkariin.

Lasten kaverit tuntuvat kyllä tykkäävän pelata myös pleikkaripelejä, eyepet- lemmikki on pienempienkin tyttökavereiden suosikki. Kouluiässä oleville pojille taas tuntuu nimenomaan tuo pleikka3 olevan kova juttu ja sitä sitten jonkun verran välillä pelaavat tyttöjemme kanssa. (Ollaan kyllä aika tarkkoja myös vieraiden pleikkarin käytöstä, eli ei anneta koko kylässäoloaikaa vain pelata.) Ja viikonloppuisin lapset ovat pelanneet netin kautta esim. luokkakavereidensa (poikien) kanssa. Ihan kiva ja monipuolinen siis tämä pleikkakin on..

Mulla kun ei oo Kinectiä, niin voin puhua vain Wiistä. Meillä se on ollut pari vuotta, ja poika nyt 7 v on kyllä tykännyt.

Itse käytän laitetta balance boardin kanssa kuntoiluun. Aika paljon pelistä kiinni, kuinka ohjaukset toimii. Esim. Sports Active 2:ssa ja Zumbassa toimii tosi hyvin, Jillian Michaelsissa ja 10 minute solutionissa joutuu tosissaan hakemaan, että miten liikkeet pitäisi tehdä, jotta laite rekisteröi. Mutta koska liikkeiden rekisteröinti vaikuttaa vain siihen, paljonko sa pisteitä, olen keskittynyt vain tekemään liikkeet oikein viis pisteidenkeruusta.

Nykyisin kun muillekkin konsoleille on saatavissa liikeohjaimet ja liikunta-härpäkkeet (olihan noita jo aikanaan PS2:llekkin) niin Wii on aika heikoilla vaikka pelivalikoima onkin laajemmin lapsille sopiva, mutta niistä sitten puuttuu suomennokset lähes kokonaan..

Jos lasten konsolipelaaminen kiinnostaa niin kannattaa käydä kyselemässä Konsolifin:in perheet-foorumilla.

Kallistuisin pleikkaan. Meillä ollu kaikki, wii myytiin pois ku siihen kyllästyttiin, nyt on käytössä xbox ja pleikka. Singstar on niin hyvä, että jo sen takia pleikka.

Yhteistyössä