Mikä paras hiivasienilääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mevaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jogurttia :o En mä kyl sitä käy tonne tunkee, en ennen kun kuulen itse lääkäriltä. Kiitos kuitenkin! Käyn hakees apteekista ihan jonkun lääkkeen.
Onks kapselit vai puikko parempi?

Mä oon kans kuullu että tuo bulgarian jogurtti tehoais jopa paremmin kuin mitkään apteekista saatavat tuotteet... Ja ihan lääkärit ovat kehottaneet kokeilemaan!

Jugurtti on hyvä lääke...mieluummin olen syömättä sokeria ja laitan bulgarian jugurttia suukkiin..lähtee sillalailla alapäästäkin hiivat :D Alapesua tehdessä kannattaa välttää vettä ja saippuaa. Oliiviöljyllä pesu tekee limakalvoista pehmeät ja kestävät. Itse olen käyttänyt oliiviöljyä myös ihon hoitoon -tulos..ei raskausarpia! Kolme raskautta takana.

jogurttia olen laittanut lievää (sellasel pruutalla, joita saa esim. apteekist ostaa), muita halpoja ja toimivia: canesten, gyno daktarin. Jos on kuivat limakalvot kantsii laittaa voidetta ulkop. häppäreihin sun muualle ja sit puikko yöksi. Mulla auttaa parhaiten se 500mg, mutta varmaan kandee kokeilla aluks lievempii (100mg tai 200mg puikkoi), koska hiivahan voi tulla sitkeemmäksi, niin on hyvä hoitaa lievimmällä mil lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
mä oon käyttäny varmaan 5-6 kapseli kuuria ja taas on hiiva...en tiiä mitä tälläinen voi merkitä...

Tästä vielä, mulla tuli aikoinaan e-pillereist hiivaa -aina menkkojen jälkeen ja ne ei lähteneet kaupan kuureilla -sain jotain reseptivalmistetta (hitsi en muista nimee -laitan tänne kun muistan/katson reseptistä )jota käytin aina menkkojen yhteydessä estokuurin puolivuotta. sit vast loppu, joten tuli kokeiltuu yhtä sun toista (jogurttia, inkiväärii, sokeritonta ja vaaleat jauhot pois ruokavalioo, luontaistuotekauppojen hiivakuureja;ainakin kolmea eri söin etc. )

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukutuulikki:
jogurttia olen laittanut lievää (sellasel pruutalla, joita saa esim. apteekist ostaa), muita halpoja ja toimivia: canesten, gyno daktarin. Jos on kuivat limakalvot kantsii laittaa voidetta ulkop. häppäreihin sun muualle ja sit puikko yöksi. Mulla auttaa parhaiten se 500mg, mutta varmaan kandee kokeilla aluks lievempii (100mg tai 200mg puikkoi), koska hiivahan voi tulla sitkeemmäksi, niin on hyvä hoitaa lievimmällä mil lähtee.

Kaikkee sitä tosiaan kuuleekin.

:) Et jogurttia. Mä oon kyl popsinut nyt aika paljon sokeripitoista. Mulla ei kyl oo mitenkään kuivat paikat, kutisee vaan.. Voiko muuten olla jotain muutakin kun hiivaa? Ja siis, en oo miestäni pettänyt eikä se mua et olis mikään tauti päällä. Niille ärsyttäville harmajille tiedoksi.

Heippa, en jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta kerron omat "tutkimustulokseni". Mulla hiiva valitettavasti kroonisena vaivana, joten eräätkin lääkkeet on vuosien varrella tullut testattua...

Neuvoisin sua ostamaan semmoista rasvamuotoista lääkettä. ...mulla on ollu reseptilääkkeet viime vuosina niin en millään ilveellä saa sitä nimeä päähän, mutta joku canesten tms. se oli. Jos laitat kapselin, se ei välttämättä sula kunnolla ja saattaa (siitä riippuen kuinka kova hiiva on) tulla ulos ennen aikojaan. Rasva, kuten varmaan voit kuvitella, levittyy tuonne parhaiten. Se laitetaan siinä pakkauksessa olevalla asettimella, joten helppoa kuin mikä.

Lisäksi, jos sulla tuntuu, että kutina on tuossa häpyhuulilla asti, kantsii levittää sitä rasvaa siihenkin. Niillä on myös semmoinen yhdistelmäpakkaus, jossa on erikseen voide tohon häpyhuulten alueelle, mutta tuo toinen on halvempi ja siitäkin jää sitä rasvaa yli sen verran, että riittää kyllä. :)

Vastaisen varalle: apteeksissa myydään semmoista tuonne laitettavaa ph-korjaavaa juttua (senkään nimeä en muista), mutta sitä kantsii alkaa käyttää ajoissa, jos tuntuu, että alkaa useammin tulla tulehduksia.

Maitohappobakteerit auttaa myös (joillakin ja jonkin verran). Ei nekään ihmeitä tee. Itse oon viime vuosina kokeillut kaikkea, kun en jaksa aina lääkettä hakea (sais hakea niin usein...) ja muita, jotka auttaa on tea tree öljy sekoitettuna bepantheniin.

Mutta parasta on ehkäisevä hoito: mahdollisimman vähän hiilihydraattipitoista ruokaa, sokerit varsinkin minimiin. Puuvillaiset alkkarit on parempia kuin hautovat lycra-pökät. Ja yöt kantsii nukkua ilman mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Venus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukutuulikki:

Kaikkee sitä tosiaan kuuleekin.

:) Et jogurttia. Mä oon kyl popsinut nyt aika paljon sokeripitoista. Mulla ei kyl oo mitenkään kuivat paikat, kutisee vaan.. Voiko muuten olla jotain muutakin kun hiivaa? Ja siis, en oo miestäni pettänyt eikä se mua et olis mikään tauti päällä. Niille ärsyttäville harmajille tiedoksi.

Voi olla muutakin kuin hiivaa, mutta siitä, jos laitat pistät kuurin, ei ole mitään haittaa. Päinvastoin: kantsii aloittaa kuuri ennen kuin menee liian pahaksi. :)

Tää on tosiaan ihan eka kerta. Ei ole ennen ollut. Meinasin nyt kokeilla tuota jogurttia ainakin alkuun. Mulla vaan kutisee eikä mitään muuta. En siis keksi muuta kun tuon hiivan. Ja tuota kutinaa on siis tuossa ylempänäkin.. :/

Canesten. Jostain syystä mulle tuli gyno daktarinista kahta kauheampi kutka.
Jos on toistuva hiiva, kannattaa testata bakteerit samalla, sillä epäspesifiset bakteeritulehdukset aiheuttavat myös hiivaa. Silloin pitäis saada yhdistelmähoito, jonka saa vain reseptillä.

Yhteistyössä