Mikä ostos sinua on vi..tanut jälkeenpäin....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
laadun,hinnan tai muun asian takia...

mua alkoi kyrpimään kun ostin imurin prismasta ja hintaa oli 200e, no sama imuri oli seuraavana päivänä tarjouksessa 139,- cittarissa...

kävin silloin ostopäivänä kattomassa sitä sieltä cittaristakin ja hinta oli vielä silloin 200,- mutta seuraavana päivänä hintana oli paaaaaaljon vähemmän...

olisit palauttanut imurin prismaan.. 14pvän palautusoikeus ja käyny ostaa naapurikaupasta halvemmalla...[/quote

eiks tarvi olla mitään syytä palautukseen? tästä ostosta nimittäin ei oo vielä viikkoakaan.... eli aikaa on vielä...

ei mun mielestä..

hyppäs toi teksti väärään kohtaan tos aikaisemmin..
mut korjaatkaa jos oo väärässä.. voihan ihminen palauttaa ostoksensa jos ns..katuu ostostaan..

Imurin voi palauttaa, kun pulju on luvannut 14vrk vaihto- ja palautusoikeuden. Erikseen on kyltit jos ei ole noita oikeuksia (mm. alusvaatteissa ja tarjoustuotteissa usein.) Kysynevät että oliko siinä jotain vikaa, ja voit vastata vaikka että ostit imurin äidillesi ja se ei sitten kelvannutkaan äidille. :)

laadun,hinnan tai muun asian takia...

mua alkoi kyrpimään kun ostin imurin prismasta ja hintaa oli 200e, no sama imuri oli seuraavana päivänä tarjouksessa 139,- cittarissa...

kävin silloin ostopäivänä kattomassa sitä sieltä cittaristakin ja hinta oli vielä silloin 200,- mutta seuraavana päivänä hintana oli paaaaaaljon vähemmän...

olisit palauttanut imurin prismaan.. 14pvän palautusoikeus ja käyny ostaa naapurikaupasta halvemmalla...

eiks tarvi olla mitään syytä palautukseen? tästä ostosta nimittäin ei oo vielä viikkoakaan.... eli aikaa on vielä...
Mä palautin kattolampun ja ruokapöydän tabletteja prismaan, sanoin etten tykännytkään. Sain rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja kuluttaja-asiamies:
Kyllä sä saat imurista rahat pois ei tartte ola mitään syytä

Huoh, jälleen kerran valistan teitä, te vastuuttomat kuluttajat:
Millään tavaralla, jonka ostat kaupasta, ei ole mitään palautusoikeutta.
14 vrk kyseinen oikeus on posti- ja kotimyynnillä.

Jotkut kaupat, esim. vaatekaupat, antavat omasta vapaasta tahdostaan kaikelle palautusoikeuden, mutta mitään pakkoa niillä EI siihen olisi.

Tällainen vapaaehtoinen palautusoikeus on omiaan lisäämään kuluttajien vastuuttomuutta ostopäätöksiä tehdessään ja aiheuttaa sen lisäksi kuluja, lisätyötä ja jopa suoranaisia törkeitä kys. oikeuden väärinkäytöksiä.

Tämän me kuluttajat maksamme ostoksissamme. Voit kysyä tietenkin, sattuuko se kauppa, josta imurisi ostit, kuulumaan tällaiseen vapaaehtoisen edun antajien joukkoon, yleensä se näkyy kuitissa, jos näin on.

Tää on niin totta!! Ihmiset van tuppaavat unohtamaan ihan selvät pelisäännöt. Jos ei ole ns avokauppa ja erikseen sovittu palautuksen mahdollisuudesta, eikä tuotteessa vikaa, niin myyjäliikkeen ei tarvitse imuria takaisin ottaa. Ja itse olisin myyjänä varmaan niin kettumainen etten ottaisi.. :kieh:

helppouden vuoksi monet kaupat antavat tämän ylimääräisen etuuden asiakkailleen, mutta siis mitään lain määräämää pakkoa tai sääntöä sellaiseen ei ole.

Erehdyin ostamaan LG:n pölypussittoman imurin jossa megahyvät suodattimet...no onhan ne niin hyvät ja todella herkät et saa olla koko ajan koputtelemassa tyhjäksi jottei imutehot katoa.
Ja sitten toinen imuri..ostettiin sellainen hiton electroluxin ladattava imuri jonka varressa on pieni rikkaimuri...en tiedä minkä hippusten imurointiin se on tarkoitettu mutta ei lähde kyllä ihan normi hiekka ja pikkukivet eteisestä.

Huomatkaa!
nekin kaupat jotka ovat antaneet totteille vaihto-oikeuden ei tarvitse ottaa sitä tuotetta takaisin jos se on käytetty. Tuotteen täytyy olla myyntikuntoinen kun sen palauttaa.
Vai haluaisitko itse ostaa uuden imurin, jota on jo esim. viisi eri ihmistä käyttänyt?

Ja itse asiaan, kadun joka kerta kun olen sortunut ostamaan säkin irtokarkkia;)

ainahan sen imurin voi vaikka rikkoa ja sitten sanoa että oli niin huono että haluaakin rahat takaisin eikä takuuseen :D että kun heti hajos niin ei halua alkaa takuu korjailemaan..
kyllä sekin riittää jos sanoo että ei tykkää imurista, ei ole sellainen kun luuli!

Yhteistyössä