Mikä on yleensä kihlauksen idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmärrystä vaille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:
täytyy lisätä, etten ole mikään avioliiton vastustaja, kuka tietää jos joku päivä menisinkin naimisiin. mutta kyse mun jutuissa oli lähinnä siitä että onko kihlauksella arvoa ilman naimisiinmenoa ja että onko rakkaus aitoa vain avioliitossa.
peace for all!

Rakkaus rakkaus, oot niin 80-luvulla syntynyt ;)
ENNEN kuin joskus jos/kun sulla on lapsia ja teillä mahdollisesti alkaa olla omaisuutta, saatte perintöjä tms, ikävässä tapauksessa eroatte jne., niin kannattaa ottaa selvää mihin kaikkeen avioliitto liittyy. Se ei ole vain suuri rakkauden osoitus. Toisaalta se on myös yksi tapa osoittaa, että välittää toisesta ja haluaa hänelle turvatun tulevaisuuden, vaikka jotain sattuisikin.

ei mul oo yltiöromanttista kuvaa tässä suhteessa! :laugh: tietäsittepä vaan mitkä myrskyt suhde on kestäny.
kysyin vaan nimimerkiltä tahdon, joka sanoi että rakkaus on tulos vuosien, että tarkoittaako se vasta rakkautta jälkeen kun on mennyt naimisiin?
eikö rakkaus ole tulos vuosien tilantees ku tilantees?

no sit kun mulla on suuret omaisuudet, soitan asianajalleni ja kerron että jos kuolen niin antakaa kaikki avomiehelle.

sanoin että kuka tietää ehkä meenkin naimisiin mut en tasan sen takia että yhteiskunnassa on näin typeriä lainkoukeroita.

no sit kun mulla on suuret omaisuudet, soitan asianajalleni ja kerron että jos kuolen niin antakaa kaikki avomiehelle.

sanoin että kuka tietää ehkä meenkin naimisiin mut en tasan sen takia että yhteiskunnassa on näin typeriä lainkoukeroita.

:saint: ai niinkö se perimysasia hoidetaankin? :)

Eivät ne ole typeriä jos viitsit joskus tutustua. Ja tuskin kukaan pelkästään niiden takia naimisiin meneekään.

luulen et raha on sivuseikka mun kullalle jos mä kuolen!

t. 80-lukulainen ei-materialisti

eikä mulla sitä paitsi ole rahaa, eikä rahalla voi sitä paitsi rakkautta ostaakaan

Ei kyse ole pelkästä rahastakaan. Mutta ei ole pakko ymmärtää.

..., eikä rahalla voi sitä paitsi rakkautta ostaakaan

Eihän mistään senkaltaisesta edes ole kyse, eikä selliasta kukaan ole väittänytkään, vaan itse yhdistät ja esität asiat noin ja ilmeisesti vain sinä itse haluat nähdä asiat noin.

Sama tulee esille suhteesta lakin, sivistykseen ja kultuuriin yleisemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Eivät ne ole typeriä jos viitsit joskus tutustua. Ja tuskin kukaan pelkästään niiden takia naimisiin meneekään.

Täällä tulee hyvin esille, miten kulttuuri ja sivistys rappeutuu. Harva edes tajuaa miten he koko elämässään pääsevät ikäänkuin vapaamatkustajina ratsastamaan toisten sivistyksellä. Eräänlainen versio teemasta "other peoples money".

Alkuperäinen kirjoittaja Jässi:
..., eikä rahalla voi sitä paitsi rakkautta ostaakaan

Eihän mistään senkaltaisesta edes ole kyse, eikä selliasta kukaan ole väittänytkään, vaan itse yhdistät ja esität asiat noin ja ilmeisesti vain sinä itse haluat nähdä asiat noin.

Sama tulee esille suhteesta lakin, sivistykseen ja kultuuriin yleisemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja oo:

Täällä tulee hyvin esille, miten kulttuuri ja sivistys rappeutuu. Harva edes tajuaa miten he koko elämässään pääsevät ikäänkuin vapaamatkustajina ratsastamaan toisten sivistyksellä. Eräänlainen versio teemasta "other peoples money".

Jeps ;)

Eräs tuttava soitti vaimoonsa suututtuaan kirkkonherranvirastoon ja ilmoitti, että "me ei nyt sitten enää olla naimisissa!" Ja aivan tosissaan luuli, että avioero on sillä selvä. :o

Ja tämän on tarkoitus olla jatkoa tuohon ylempään missä puhuttiin siitä vapaamatkustamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisemmallakin iällä se on osoitus siitä, että ei olla enää vapailla markkinoilla vaan sitoutuneita toiseen.
Eli statusta ja omistamista. Eikö sitä voi pelkällä seurustelulla ja avoliitolla osoittaa että ei ole vapailla markkinoilla? Epävarmat ihmiset tarvitsee sormuksen kertomaan tästä.

Ai raukkaa, et ole tainnut päästä naimisiin etkä edes kihloihin? Hatuttaako?

Kihloissa kahdesti ja kerran jopa naimisissa, muttei ollu mun juttu. Eikä hatuta pätkääkään. Epävarmat ihmiset edelleenkin älähtää.

Miksi jotkut tuntuvat ottavan henkilökohtaisena loukkauksena sen, että kaikki eivät mene naimisiin tai eivät pidä kihlausta lupauksena avioliitosta? Ja ennenkuin kuin kukaan älähtää yhtään mitään, niin en tarkoota tällä kaikkia vaan niitä joitakin jotka suorastaan halveksien kirjoittavat niistä jotka tekevät toisin.

Mulle on aivan sama meneekö joku kihloihin, mikä se kihlauksen merkitys parille on, meneekö joku naimisiin jne. Mä tiedän sen mitä mä haluan ja miten mä asiat koen. Ei ole mun tehtävä ruveta aliarvioimaan kenenkään suhteita sen perusteella millä tavoin pari sitoutunut toisiinsa. En mä ainakaan jaksa vetää stressiä muitten tekemisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Miksi jotkut tuntuvat ottavan henkilökohtaisena loukkauksena sen, että kaikki eivät mene naimisiin tai eivät pidä kihlausta lupauksena avioliitosta? Ja ennenkuin kuin kukaan älähtää yhtään mitään, niin en tarkoota tällä kaikkia vaan niitä joitakin jotka suorastaan halveksien kirjoittavat niistä jotka tekevät toisin.
.

Minulle on kanssa ihan sama miten joku muu elää. Ihmisillä pitää olla myös oikeus elää ja asua toisen kanssa ilman juridisia sidoksia välillään. Sen takia nimenomaan monet ovatkin avoliitossa eivätkä koskaan mene naimisiin.

Mutta toisaalta sekään ei minusta ole fiksua, että aliarvioi tai vähättelee avioliiton juridista tai muuta (henkilökohtaista) merkitystä. Kunhan vain tietää mitä on tekemässä - molemmissa tapauksissa. Se on pääasia.

Yhteistyössä