Mikä on vähimmäsialkoholimäärä, jotta saan tulla mukaan bailaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miskis

Vieras
Olimme ystäväni ja hänen kaveriensa kanssa viettämässä hotelliviikonloppua (shoppailua, syömistä sekä yökerhoilua). Ja kivaa oli, ystävän kaverit olivat mukavia.

En ole absolutisti, ruuan kanssa viiniä (tosin unohdin viiniä lasin pohjalle, ja toiset odottivat, että lähdetään, kunhan olen sen juonut - tajusin sen vasta kun aloin nousemaan pöydästä "etkös juo tuota viiniä"- ei vain maistunut enää, kun jälkkärinkin olin jo syönyt).

Sitten baarin puolella oli hauskaa, joillakin oli juomaa, joillakin ei, en muista tarkkaan. Pari kaveria läks aikaisemmin nukkumaan ja jäin kahden, hyvässä vauhdissa olevan kanssa jatkamaan iltaa (varmaan olin jo selvin päin). Toinen näistä sai tanssiseuraa ja toinen suunnilleen hääti mut pois: "ei mun perään tarvi kattoa, pärjään itsekseni".

En todellakaan jäänyt häntä paapomaan, mutta siinä meni fiilikset ja lähdin nukkumaan. Olisin kai kelvannut seuraksi, jos olisin juonut, mun selvänä roolini olisi kai ollut "paapoja". Tämä ihminen ei tiedä, että en ole koskaan kännisiä (aikusia) hyysännyt.

siis millä juomamäärällä raittiimmat hyväksytään seuraan?

Olettavatko kaikki kännääjät, että raittiit huolehtivat heistä, jos eivät itse kykene, siis vaikkei niin hyvin tunnettaiskaan?

Mietinpä vaan

En tiedä olettavatko jotkut heitä paapottavan. Ehkä jollekin on sellainen harha voinut jäädä esimerkiksi nuoruusvuosilta.

Itse olen joskus kysynyt selviltä seuralaisilta, että miten he jaksavat juopuneempien seuraa. Tämäkin kysymys silkasta uteliaisuudesta esitettynä ja ehkä jonkinlaisena keskustelunavaajanakin tuntemattomammalle henkilölle. En ole kuitenkaan koskaan saanut tai odottanut saavani vastaukseksi, että kyseinen henkilö paapoisi juopuneita seuralaisia.

Ehkäpä tossa kuitenkin se paapomisen sijaan on kyse siitä et kun ollaan humalassa niin kukaan ei viitti aamulla töppäilyjä muistella. Mutta näinhän ei sit oo jos toinen on selvinpäin ja toinen vaan kokee munaavansa itsensä kännissä.

Mulla ainakin on joskus tullut se tunne, jos olen autolla lähtenyt bilettään, että

a) joko uhraudun juoppokuskiksi (siis automaattisesti valmis kuskaamaan kaikki kotiin edukkaasti)

b) mua ei lasketa mukaan bilettäjiin

luulen kuitenkin että nuoremmilla ihmisillä ei ole näin jyrkkää suhdetta juomattomuuteen, vaan ovat enemmän suvaitsevaisia kuin me keski-ikäiset.

Yhteistyössä