Mikä on tekosyysi mikset tee joulutorttusi itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikataulusyyt usein usuttaa ostamaan valmiin taikinan.

Valmiita torttuja en sentään ole ostanut koskaan - olenko nyt parempi ihminen - mitä saan palkinnoksi?:unsure:

Tietysti teen. Ja tänä vuonna vielä rahka-öljytaikinaan. Voi ja kovat kasvisrasvat ku ovat pannassa.

Ne kaupan tortut ovat kaameita! Haukkaa kerran ni puolet varisee päälle ja suussa on pelkkää kuivaa jauhoista ällöä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mikä lasketaan itse tehdyksi? Riittääkö valmis taikina ja luumuhillo vai pitääkö nekin tehdä alusta asti itse?

Silloin torttu voisi olla itse koottu ja paistettu.

Ja jos paistaa valmiin pakastetortun, on se itsepaistettu.

Mut taikina pitää tehdö itse jos haluaa sanoa leiponeensa tortut itse. Hillosta en jaksaisi saivarrella vaikka onhan itsetehty parempaa.

Oi nam, reseptiä kiitos

Kippaa rahkapurkin rahka (250 grammaa) kulhoon, lorota rahkapurkkiin öljyä (rypsiöljy on okei, mä laitoin osan oliiviöljyä) niin että sitä on melkein yhtä paljon mitä rahkaakin oli. Hulauta öljyt rahkan päälle, ripauta puolisen teelusikallista suolaa sekaan ja sekoita. Lopuksi sekoita, nopeasti, joukkoon 5-6 desiä venhäjauhoja joiden joukkoon olet sekoittanut teelusikallisen leivinjauhetta.

Sit mönjä jääkaappiin ainakin tunniksi ennenko aiot leipoa.

Sit mietin jälkikäteen, että jos aikoo tehdä makeita torttuja ni miksei jo taikinaankin voisi ripauttaa hieman vaikka vaniljaa tai kanelia. mutta tuota en vielä ole kokeillut.

Joko itsetehty rahka-voitaikina tai valmistaikina, molemmilla saa suussasulavat joulutorttuherkut. Meillä on jo muutaman vuoden ajan tehty enkelitorttuja ja viime vuonna lisäksi lumihiutaletorttuja perinteisempien tähti- ja kukkatorttujen rinnalle.

Ainesosat: vehnäjauho, kasvirasva ja -öljy (palmu, rypsi), vesi, suola, aromi, hapettumisenestoaine (L-viinihappo), väri (beta-karoteeni).

Kannattaa myös hieman tutkia, mitä suuhunsa tunkee.

Aika avutonta ostaa ne valmiina kaupasta.

En koskaan osta valmiita joulutorttuja ja osaisin myös kirjoittaa kysymyksesi oikein: Mikset tee joulutorttujasi itse. Käytä siis partitiivia.

1326071136.jpg

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
En osaa tehdä taikinaa itse. Siksi ostan valmiina.

Kuumimmat

Yhteistyössä