mikä on teidän kipukynnys vuokrasta?

Niin,kaikki ei halua omaa - mietiskelin oman ostoa,ja pankki olis lainanki myöntänyt - vaan sit tuli tunne etten halua sitoa itseäni sellaseen,vaan helpompaa vuokra-asunnossa,missä tuodaan uudet laitteet,jos menee rikki,ja muutenki vapaampaa lähteä ainaki mulle

Meillä nyt 500, ja tää tuntuu jo kovalta. Ehkä 600? olis maksimi, mutta ei todellakaan pitemmäksi aikaa, ainoastaan väliaikaisesti! Tästäki kämpästä muutetaan pois kesällä. Onneks. :) Omaa ruetaan sit maksamaan, se summa on 1½ kertaa nykyisen vuokran verran.

no me halutaan kyllä oma, mutta meitä ei luokitella iän puolesta ainakaan op:ssa ensi asunnon ostajaksi, joten se osuus pitäis meillä olla kovan rahan lainaa, joka vaatii takaajat, joita meillä ei ole :( oon nyt laskeskellu et jos kolmisen vuotta jaksettas pihistellä ni sit ois omarahaosuus säästetty

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
no me halutaan kyllä oma, mutta meitä ei luokitella iän puolesta ainakaan op:ssa ensi asunnon ostajaksi, joten se osuus pitäis meillä olla kovan rahan lainaa, joka vaatii takaajat, joita meillä ei ole :( oon nyt laskeskellu et jos kolmisen vuotta jaksettas pihistellä ni sit ois omarahaosuus säästetty

Niin,on se typerä ikä rajoitus ensiasunnon ostajan määrittämiseksi.Ei ole saanut täyttää 40 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:

Niin,on se typerä ikä rajoitus ensiasunnon ostajan määrittämiseksi.Ei ole saanut täyttää 40 vuotta.

täh? no mä olen kyllä vasta "jo" 35 ja luullu koko ajan et se ikäraja 32 :o

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:

täh? no mä olen kyllä vasta "jo" 35 ja luullu koko ajan et se ikäraja 32 :o

Googleta vaikka ensiasunnon ostajan ikäraja niin jottain löytyy.Onhan siihen muitakin ehtoja mut ikäraja on tuo 40v.

Jos tällä hetkellä joutuisin vuokraa maksamaan, niin kipukynnys olisi 700?/kk, ja sillä pitäisi kyllä jonkinlainen neliö irrota. Vaikka pikaisen tsekkauksen jälkeen Oulun seudun vuokrat neliöistä keskimäärin on reilu 800?.

Oletteko kokeillu eri pankeista täystakausjuttua...? Niissähän on kai vähän suurempi korko kyllä. Mutta aina kannattaa yrittää, me saatiin lopulta nordeasta ihan tavallinen laina ilman takaajia.

Ja kyllä mulla kirpas maksaa aikoinaan vuokraa 800 euroa kolmiosta, mutta kyllä sen maksoi kun oli kumminkin ihan kiva kämppä.

Ostettiin oma kun vuokra nousi lähemmäs yhdeksään sataan, oli kauan jo ahdistanut maksaa hirveä summa taivaan tuuliin joka kuu mutta sitten meni niin överiksi tuo vuokra että pankkiin vaan lakki kourassa.

Käykää lainaa nordeasta, siellä ainakin ensi asunnon ostajan täytyy olla alle 40 vuotias, että saa veroalet.
Me käytiin laina vajaa 2 vuotta sitten ja ollaan kohta 40 vuotiaita molemmat.

just kävin op:n sivuilla ja ensiasuntolaina onkin alle 30, eikä 32 vuotiaille

inhottavaa myöntää mut tulispa se iiiiso perintö pian eikä vuosien päästä :ashamed:

Yhteistyössä