Mikä on teidän jouluaaton "aikataulu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heräillään klo 8-9
Seuraillaan jouluohjelmia ja syödään aamupalaa
Klo 12 maissa hautausmaalle
Klo 13-14 joulupuuro luumukiisselillä
Yhdessäoloa
Klo 17-18 jouluateria (kinkkua, laatikoita, karjalanpaistia ym.)
Myöhemmin illalla tulee ehkä joulupukki ja otetaan glögiä...

Siinähän se jouluaatto meneekin mukavasti. Kellonajat on noin aikoja. :)

-Aamukahvit+pullat/tortut
-Pojat avaa yhdet paketit
-Pojat katsoo piirrettyjä, mä aloitan ruokien viimeistelyn jne, mies tekee milloin mitäkin
-Ruoka puolen päivän aikoihin (paikalla mun vanhemmat+sisko perheineen)
-Hetki ulkoilua, jos sää sallii (koirien lenkitystä jne)
-Kahvit jne
-Vanhempani+sisko perheineen lähtee joulukirkkoon
-Pukki tulee siinä 18-19 maissa, jakaa lahjat jne
-Glögi ja jotain naposteltavaa
-Sauna

Nyt yritän josko päästäisiin aamulla myös saunaan.

Hautausmaa on meidän osalta pois ohjelmasta kokonaan.
Aamuksi mä lähden töihin. Kun tulen kotiin, syödään riisipuuroa.
Sitten yleistä seurustelua ja ruuan valmistelua. Tänä vuonna ajattelin viedä halukkaat kärryajelulle, jos ei ole liikaa lunta, tai rekiajelulle jos on ja olen saanut hommattua reen.

Sitten pukki/lahjat ja sitten pääruoka & jälkiruoka. (Koska lapset ei kuitenkaan malta syödä ja kyselee pukkia ja täpisee intopinkeänä, jos yritetään ensin syödä)

Ruuansulattelun jälkeen saunaan.

Lapset on 7v., 3v., 2v. ja 5kk.

Kinkku paistetaan aatonaattoiltana ja otetaan ihan pienet maistiaset lämpimanänä. Aattona sitten kuorrutus. Tässä nyt ihan Joulutunnelmiin ajauduin fiilistellessä :)

Puolen päivän aikaan yritetään katsoa joulurauhanjulistus. Lounaaksi riisipuuroa. Sitten iltapäivällä mennään perheiden/lasten jouluhartauteen. Sieltä tultua halukkaat käy saunassa. N klo 17 syödään. Syömisen jälkeen avataan lahjat ja olla möllötetään. Mun mielestä olis kiva jos saatais syötyä jo esim klo 16, koska siinä aina kestää ja lapset ei ehdi leikkiä tarpeekseen uusilla leluillaan. Lapset 3v,6v ja 7v.

Ne sinnepäin-aikataulut varmistuu lähempänä sitten. Aamulla varmaan lapset saa ekat lahjat, riisipuuroa aamupalaksi, sitten rötvätään ja varmaan siinä ennen puoltapäivää ruvetaan valmistelemaan safkoja. Jossain vaiheessa sitten syödään ja iltapäivällä avataan lahjat. Lapset 1- ja 2-vuotta.

Yhteistyössä