Mikä on sopiva summa rippilahjaksi kummilapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siskon poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä olen antanut synttärilahjaksi n. 30 euroa. Ajattelin, että rippilahjaksi 50 euroa on liian vähän. Varsinkin kun tiedän, että toinen kummi antaa aina enemmän rahaa (hän on rikkaampi).

Ehkäpä olen tämän kerran valmis satsaamaan 100 euron verran kummipoikaan. Onhan kyse sentään läheisen siskoni lapsesta ja sisko on auttanut meitä monin tavoin. He ovat itse rikkaita ja meidän lapset saavat heiltä arvokkaita lahjoja. Jotenkin hävettäisi antaa pienempää summaa rippilahjaksi.

[QUOTE="minä";26559675]meidän suvussa sylikummin on tapana ostaa kummilapselle rippiristi, itse ostin ristin + ketjun joka maksoi 300e.[/QUOTE]

:O Oot maksanut 300 e jostain hyödyttömästä riipuksesta??? Kyllä nuori varmaan mieluummin olisi ottanut tuonkin summan rahana ja ostanut sillä jotain hyödyllisempää!

:O Oot maksanut 300 e jostain hyödyttömästä riipuksesta??? Kyllä nuori varmaan mieluummin olisi ottanut tuonkin summan rahana ja ostanut sillä jotain hyödyllisempää!

miksi se on hyödytön? kummipoika pääsi viime kesänä ripille ja on siitä asti pitänyt sitä aina kaulassaan.
Myöskin oma poika joka on nyt 18v on pitänyt paljon omaa ristiään .
Lahjaksi saamansa rahat tuhlas saman tien.

[QUOTE="minä";26559719]miksi se on hyödytön? kummipoika pääsi viime kesänä ripille ja on siitä asti pitänyt sitä aina kaulassaan.
Myöskin oma poika joka on nyt 18v on pitänyt paljon omaa ristiään .
Lahjaksi saamansa rahat tuhlas saman tien.[/QUOTE]

Te ootte sitten vissiin Jessen spesiaali-kamuja, kun tuollaisista tykkäätte ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ei kelpais täällä päin;26559929:

Täytyy sanoa, että työni puolesta "pääsen" riisuttamaan poikia yläkoulusta aina kutsuntaikäisiin asti. Ja hyvin monella (jopa yllättävän monella 20-30%) risti on kaulassa, ja kyse ei todellakaan ole minkään sortin uskovaisista. Tämä siis pääkaupunkiseudulla. Rippiristi kummeilta on vanha ja kaunis tapa..!

Alkuperäinen kirjoittaja ei kelpais täällä päin;26559929:

no ei olla uskovaisia , tsiisus mikä yleistys. Kirkossa käydään ripillä, hautajaisis yms.
Poika ei ole käynyt kirkossa ripille pääsyn jälkeen, kyllä se vaan monella kaulassa näyttää roikkuvan. Täälläpäin se vaan on ollut tapana.

Riippuu siitä mitä on varaa antaa, ite tosin varmaan säästäisin jo hyvissä ajoin ettei tarvitsis koko summaa kerralla pistää, jos samat tulot olis kun nyt. Synttärilahjoihin pistän yleensä 30e tai vähemmän jos löytyy jotain kivaa.
Rippilahjaksi antaisin ehkä 60-100e, riippuen tosiaan siitä kuinka paljon on varaa antaa.
Omat kummilapset tosin vasta 4v ja 1v niin ei ihan heti tarvitse miettiäkään lahjoja :D

Itse ajattelin jotian 100 - 150 euroa. Kummityttöni äiti toivoi että sylikummina ostaisin juurikin sen ristin, mutta en vielä tiedä mitä sellainen mieleinen risti maksaa. Sitten maksan sen mitä se tulee maksamaan. Kyseessä on sisareni lapsi. Jos olisi jonkun muun lapsi niin ehkäpä vähän vähempi summa riittäisi.

Jokainen antaa tietysti mahdollisuuksiensa mukaan.

Itse annoin omalle kummitytölleni hopeisen riipuksen (risti), jonka hinta oli 39e.
Lisäksi annoin 50e setelin.
Ja tietysti sen yhden komean ruusun ja kortin.
Yhteensä näihin kaikkiin meni aika lailla tasan 100e

[QUOTE="minä";26559675]meidän suvussa sylikummin on tapana ostaa kummilapselle rippiristi, itse ostin ristin + ketjun joka maksoi 300e.[/QUOTE]

No melkoinen risti on saanut olla...
Itse ostin timanteilla koristellun kultatistin. Koru on 14 karaatin keltakullasta valmistettu ja timanttien yhteispaino on 0,06ct.
Ja hinta oli 165€

[QUOTE="Mie";26560698]No melkoinen risti on saanut olla...
Itse ostin timanteilla koristellun kultatistin. Koru on 14 karaatin keltakullasta valmistettu ja timanttien yhteispaino on 0,06ct.
Ja hinta oli 165€[/QUOTE]

kunnon ketjuhan maksaa yleensä enemmän kun risti .

[QUOTE="Mie";26560698]No melkoinen risti on saanut olla...
Ja hinta oli 165€[/QUOTE]

Kunnon ketju on se, joka yleensä maksaa, ristit on halpoja siinä rinnalla.

Yhteistyössä