Mikä on sinun pieni ekotekosi?

-Perheessämme syödään lihaa enintään kaksi kertaa viikossa
-lajittelemme jätteet ja kierrätämme
-lentomatkustamme todella harvoin
-käytämme paljon joukkoliikennettä
-käytämme ekosähköä
-saunomme vain kerran viikossa ja säästämme sähköä mm. sammuttamalla valot huoneista joissa ei oleskella. Tv on päällä vain kun sitä katsotaan, ei taustamölynä

Meidän auto on pieniruokanen, mies on tarkka valojen käytön suhteen= sammuttelee jatkuvasti turhat valot jos meiltä unohtuu päälle, siirrymme ensi keväänä öljylämmityksestä maalämpöön, hyödynnämme oman pihan marjasadon ja omenat, syömme metsäsieniä ja miehen yksi harrastus on kalastus.

- oma komposti
- lajittelen keräyspaperin, poltettavat roskat, metallin ja lasin (ja hukun lasipurkkeihin kun meidän kylällä ei ole lasinkeräystä )
- vauvalla käytössä kestovaipat
- yritän sammutella turhia valoja
- en heitä roskia maahan, en edes purukumia

Mun täytyy tunnustaa että mä olen tosi epäekologinen..

Kyllä siis roskat laitan toki oikeisiin roskiin mutta mä oon hirvee ostelia.. Mä en osta mitää käytettynä ja autoa käytän päivittäin. Kertakäyttö vaipat on mun mielestä taivaan lahja..

Mun pitää kait miettiä et mikä se mun seuraava askel ekologisuuteen ois.. :/

No meitä on 4 ja meillä tulot noin 2000 ja siitä puolet menee pienen kodin asuntolainaan, eli ei paljon juhlita eikä ostella ylimääräistä eikä ajella autolla turhaan ja meillä vain yksi auto. Ja tyytyväinen olen, että elämme näin.

toki kierrätän ja lajittelen ja teen kaiken muutenkin oikein. Kylä tässä iässä pitää jo ajatella muutakin kuin omaa napaa.

Tän päivän pieni ekotekoni lienee se, että matkustin täältä Vantaalta bussilla ensin tuonne radan varteen ja siitä junalla stadiin. Köpöttelin Punnitse ja säästä -kauppaan ja ostin sieltä muutamalle palstalaiselle heidän toivomiaan luomu/ekotuotteita. Pakkasin ne pahvilaatikkoon ja huomenna hyppään taas bussiin ja kiikutan paketit postiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meitä on 4 ja meillä tulot noin 2000 ja siitä puolet menee pienen kodin asuntolainaan, eli ei paljon juhlita eikä ostella ylimääräistä eikä ajella autolla turhaan ja meillä vain yksi auto. Ja tyytyväinen olen, että elämme näin.

toki kierrätän ja lajittelen ja teen kaiken muutenkin oikein. Kylä tässä iässä pitää jo ajatella muutakin kuin omaa napaa.

- siis ei tietenkän lentomatkailua eikä mitään muutakaan kuluttavaa,

- suomalaisia marjoja syömme
ei ulkomaalaisia hedelmiä kuin harvoin (jouluna jne jne jne.)
harkitsen aina kun ostan jotain, onko se ekologinen teko. ja onko ostos välttämätön

Yhteistyössä