Mikä on sinun omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku82

Jäsen
11.11.2004
503
0
16
Pienten lasten äideillä ei kauheasti ole omaa aikaa, aloin sitä vaan äsken miettii...Mun omaa aikaa on yöt jolloin nukun, illat kun laset nukkuvat ja pari kertaa viikossa parin tunnin ajan kun käyn salilla/jumpassa. Mutta toisaalta...en mä sitä taida enempää kaivatakaan :)
Mikä on teidän muiden äitien omaa aikaa?

Päiväuniaika, kun kaksi veitikkaa rauhoittuvat unille yhden-kahden maissa. Silloin äiti keittää kaffeet ja lukee Kodin Kuvalehteä. Ei mun elämässä sitten paljon muuta tapahdukaan :saint: Illat kans, kun saa heittää aivot narikkaan ja vahdata C.S.I:tä.

No silloin, kun asuin vielä tytön isän kanssa ja olin tytön kanssa päivisin kotona, niin mulle oli ihan luksusta käydä ruokakaupassa yksin :D

Nyt sitä omaa aikaa tulee paljon enemmän, kun tyttö kuitenkin isällään suurinpiirtein jokatoinen päivä.

Omaa aikaa on päivisin, kun vauva nukkuu... tai no esikoinen ei päikkäreitä enää nuku, mutta on jo niin iso, että antaa minunkin rauhassa puuhailla omia juttujani. Iltaisin on omaa aikaa aina kun sitä haluan, kahdesti viikossa käyn kuntosalilla ja välillä pyörälenkillä, shoppailemassa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Illat kun lapset nukkuu. Ehkä siksi sitä ei millään malttais sitte mennä nukkumaan :ashamed:
Mulla on kanssa näin, tulee valvottua liian myöhään ja aamulla väsyttää.

Lisäksi käyn usein yksin kaupassa, omia harrastuksia on n. 1-2 kertaa/viikko ja kavereitakin tapailen aina säännöllisen epäsäännöllisesti.

Aamut kun lapset nukkuu, illat kun lapset nukkuu. Lenkkeily koiran kanssa. kaupassa käynti silloin kun haluan mennä yksin. Kavereilla kyläily silloin kun esikko ei halua mukaan.
Satunnaiset baari-illat kavereiden kanssa, nykyään tapahtuu ehkä kerran tai kaksi vuodessa.

Sitten on miehen kanssa yhteistä aikaa aina kun isovanhemmat vaativat lapsia kylään.

Omaa aikaa ilman lapsia on saliaika melkein päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa, ja omaa aikaa lasten kanssa on jatkuvasti. :D Yhteistä aikaa perheen kanssa, sitä sen sijaan on turhan vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Omaa aikaa ilman lapsia on saliaika melkein päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa, ja omaa aikaa lasten kanssa on jatkuvasti. :D Yhteistä aikaa perheen kanssa, sitä sen sijaan on turhan vähän.

Yhteistä aikaa perheen kans, sitä mäkin kaipaan enemmän!

Se aika kun lapsi nukkuu ja itse valvon, ja se aika kun se on isänsä luona -kuten nyt(kin) esim. :)
Mulla on yllinkyllin omaa aikaa.

Niin, ja käyhän likka myös mummolassa jne myös.

ku saa vähän aikaa lukea rauhassa tai tehdä käsitöitä tai sit kattoa töllöstä jonkun ohjelman niin siinähän sitä on. Vaik joskus on luksusta sekin kun saapi vessassakäydä rauhassa.Illalla ku lapset nukkuu ei aina malttais nukkua ite ku saa olla vähän aikaa rauhassa.

Yhteistyössä