Mikä on sellainen sairaus,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daalia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daalia

Vieras
jolla saisi 3 pv lomaa? Siis meillä tilanne tosi ikävä. Mies ollut vuoden lomautettuna ja nyt oltiin soitettu, että pitäsisi tulla töihin viikon 30 alusta, jolloin mulla just alkaa loma. Meillä ei siis ole yhtään yhteistä lomaa. No, sekin vielä menisi, mutta meillä on mökki, jonne on matkaa 600 km. Ja siellä olisi pakko ainakin kerran kesässä kaydä ja olla muutama päviä. Nyt sitten ainut mahdollisuus on, että mä haen ennen lomaani saikkua... koskaan en oo tällaista tehnyt, mutta nyt on pakko. Menen yksityiselle lääkäriasemalle, mutta mitä kummaa sanon itselläni olevan.... jos sanon, että kuumetta vaiks 39, kyllähän se lekuri näkee, ettei oo. Ja oikeesti, en tee tätä mielelläni, mut nyt on pakko. Palkattomia vapaita meillä ei saa pitää ja muita vapaita ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
...jos on kanttia niin kolme päivää saa vaikka soittamamalla terveydenhoitajalle. Valehtelemalla että on kuumeessa, oksennustaudissa...

Mun pitää saada se saikku ti-iltana, että päästään ke-aamulla lähtemään. Jos soitan ke aamulla terkkarille ja se ei annakkaan lomaa, niin oon hukas, mut kai ne antaa, jos on oksutaudissa =o)

Ymmärrän kyllä sun tilanteen, mut mulla ei vaan oli pokkaa tehä tota... Omatunto kolkuuttaa, kop, kop, kop... kaikki näkee sen sitten jo sun naamasta.... Selitä sille lääkärille tää teidän tilanne... ehkä sillä saikku irtoaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jos:
...jos on kanttia niin kolme päivää saa vaikka soittamamalla terveydenhoitajalle. Valehtelemalla että on kuumeessa, oksennustaudissa...

Mun pitää saada se saikku ti-iltana, että päästään ke-aamulla lähtemään. Jos soitan ke aamulla terkkarille ja se ei annakkaan lomaa, niin oon hukas, mut kai ne antaa, jos on oksutaudissa =o)

Soitat silloin aamulla kun olette lähdössä. Varmasti antaa sairaslomaa. Itse ainakin antaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamalaa...:
Ymmärrän kyllä sun tilanteen, mut mulla ei vaan oli pokkaa tehä tota... Omatunto kolkuuttaa, kop, kop, kop... kaikki näkee sen sitten jo sun naamasta.... Selitä sille lääkärille tää teidän tilanne... ehkä sillä saikku irtoaa... :)

En mäkään pystyis...tulisin kuitenkin oikeasti sairaaksi, jos noin menisin valehtelemaan.

Monissa perheissä on asiat niin ettei ole yhteisiä lomia.Onhan se kurjaa, mutta elämä ei aina mene niin kuin itse haluaisi.
Mä en ymmärrä, että tarvii alkaa valehtelemaan :/ Minusta tuo on törkeetä käytöstä :/

Kauheen tekopyhiä jotkut osaa olla. Ap selitti tilanteen ja ettei moinen ole hänellä tapana. Ihan kiva tietää ettei teilläkään ole, mutta mä ainakin suon ap:lle hänen vuoden ainoan mökkimatkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aspis:
Kauheen tekopyhiä jotkut osaa olla. Ap selitti tilanteen ja ettei moinen ole hänellä tapana. Ihan kiva tietää ettei teilläkään ole, mutta mä ainakin suon ap:lle hänen vuoden ainoan mökkimatkansa.

peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Aspis:

Mitä tekopyhyyttä se on jos ei ymmärrä tuollasta valehtelua.Se ei tee valehtelua yhtään siedettävämmäksi, vaikka ei moiseen yleensä syyllistyisikään.Kannattaisi rehellisesti kertoa tilanne.

täällä saa soittamalla kolme päivää saikkua jos lapsi on kuumeessa tai mahataudissa.
ja meillä tässä just kesti mahatauti 7päivää että ihan helposti se 3 päivää menee sairastaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Monissa perheissä on asiat niin ettei ole yhteisiä lomia.Onhan se kurjaa, mutta elämä ei aina mene niin kuin itse haluaisi.
Mä en ymmärrä, että tarvii alkaa valehtelemaan :/ Minusta tuo on törkeetä käytöstä :/

peesi!!

Yhteistyössä