Mikä on pisin aika, jonka olet yhteen putkeen ollut lasten kanssa kotona? (kotihoidontuella)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Itse olen nyt 4v ollut kotona (esikoinen täyttää loppuksesästä neljä). Kolmas lapsemme syntyy helmikuussa ja kun hän täyttää aikanaan kolme, olen ollut kotona yhteensä 7,5v!! Onko muita yhtä kauan kotona olleita? Miten siirtyminen työelämään onnistui?

3v ja siinäkin oli melkein 3v liikaa, joten kertoo paljon siitä miten paljon nautin kotona olemisesta. Siirtyminen työelämään sujui erittäin hyvin ja mukavasti.

Reilut 8 vuotta, elokuun alussa aloitan työt. Paniikki meinaa tulla ja tuntuu, että enjän minä osaa enää yhtään mitään. Toisaalta taas odotan innolla, johan tässä on kotona tullut oltuakin. Varmaan tulee olemaan aikamonen härdelli, kun lapset on 8v, 5,5-v (aloittaa eskarin) ja 3-v.

mä olen nyt ollut 8 vuotta kun lapsia on siunaantunut ja vielä olen ainakin kaksi vuotta..saas nähdä sitten oonko viäkin enemmän jos vielä vauva siunaantuu:)
Välillä mietin työelämää,rahan vuoksi,mutta en halua viedä pieniä lapsiani hoitoon,sitten isompana vien...ja kotona tehtävää työtä on vaikea keksiä..
Itsellä on opintolaina jota oon joutunu siirtään aina eteenpäin kun en pysty maksamaan kun en ole palkkatyössä...se hieman mietityttää rasitteena.
Mutta luulen sopeutuvani ja pääseväni ihan okoosti tulevaisuudessa työelämään,jos en heti pääse niin sitten opiskelu on vaihtoehto.
Onhan se plussaa töitä hakiessa että kaikki lapset on saatu ettei heti sitten jäädä äippälomille.

10v. työvoimakoulutuksen kautta kurssitin itseni työhön. tosin en enää ole ko. työssä, mutta olen opiskellut ammattitutkinnon nyt myöhemmin. tällä hetkellä en oo töissä.

3 vuotta about, esikoinen oli juurikin 3v. ja kuopus 8kk ikäinen kun vein hoitoon heidät ja palasin töihin, hyvin sujui, en ole katunut päivääkään! En ole mikään hellan ääressä viihtyvä äiti vaan pikemminkin rahanahne, vaikka mieheni tienaa ihan hyvin ( 5000-6000e/kk )niin silti on paras että molemmilla on omat tulot ja äidillä elämässä muutakin kuin nuo vauvakerhot..
Hetken aikaa se oli ihanaa se vauvahuuma mutta äkkiä nuo mammapiirit alkaa tökkiin..anteeksi vaan.
Miehen isoveljellä ( 40v) ja hänen vaimolla on 8 lasta, työttömiä molemmat myös mies tällä hetkellä, eikä mitään koulutusta kummallakaan..
Minä ja mieheni ollaan hieman taas täysin päinvastaisia ihmisiä, ehkä juuri siksi että ollaan nähty miten säälittävää elämä voi olla joillakin kun ei osata tehdä mitään muuta kuin lapsia..

Yhteistyössä