mikä on pisin aika, jonka olet ollut leikkaamatta hiuksiasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bellyann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bellyann

Vieras
mulla on nyt täynnä 8kk. latvat harottaa joka suuntaan ja mätään mallia ei varsinaisesti ole. tässä välissä laitettu kerran vaaleat raidat, n 4 kk sitten. hiukset ovat nyt olkapäille.

kaipailisin vinkkejä, et miten selviän tämän kanssa vielä pari kuukautt?. vasta sitten pääsen kampaajalle...

Ymm, jotain 5 vuotta?

Mutta kun en värjää hiuksia ja ovat luonnonkiharat, eli latvat ovat kuivat kuitenkin, on ihan sama onko ne leikattu kuukausi vai vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja sitähän sinä kysyit;25532016:
Ymm, jotain 5 vuotta?

Mutta kun en värjää hiuksia ja ovat luonnonkiharat, eli latvat ovat kuivat kuitenkin, on ihan sama onko ne leikattu kuukausi vai vuosi sitten.

Sama täällä, vuosissa mitataan aikaa..

Joku vajaa pari vuotta oli yhdessä välissä. On myös luonnonkihara tukka ja tuolloin se oli laadultaa myös kuivempi, niin näytti aika samalta juuri leikattunakin.

Nykyään tukka on rutkasti hyväkuntoisempi, kiiltävämpi ja suorempi - en tiedä miksi - ja käyn kampaajalla 6 viikon välein värjäyttämässä ja leikkauttamassa.

[QUOTE="dee";25532223]Viimeksi kävin kesäkuussa. Ei ole huonokuntoiset hiukset. Mulla on luonnonkiharat, pitkät, paksut hiukset. Sävytän kevytväreillä ja etuhiukset leikkaan itse.[/QUOTE]

Niin ja pari vuotta taisi olla pisin aika että minun hiuksia ei leikattu.

miten te hoidatte niitä? mulla on hiukset jatkuvasti ylhäällä teininutturulla ja ikää on kuitenkin se 32v. inhottaa jo harjatakin niitä kun tuntuu et tukkaa ei ole latvoissa.

ja sitten siihen muttaa :), mulla ei ole vuosiin ollut näin pitkää tukkaa, joten olisi ihan kivaa käydä vaan vähän siistimässä sitä. pahimmmat pois ja lisää raitoja :)

eli hoitovinkkejä...

Vuosi-puoltoista taitaa olla. Kasvatin tosi lyhyistä puoleen selkään.
Tällä hetkellä on "väliaika" about 7kk, lyhyistä->olka päille.
Hiukset menee huonoksi jos niitä joka päivä suoristaisin mutta nyt olen pessyt Tressemeen naturalsseilla ja kuivannut hiustenkuivaajalla suoraksi tarvittaessa ja värjännyt kerran 1-1,5kk itse. Ei ole mennyt latvat huonoksi tai muutakaan semmoista, mistä kaikki aina pelottelee.
Saatan olla vuodenkin leikkaamatta, eikä latvat ole sen kummoisetkaan, kuin kerran kuussa leikatessa o.O Hiukseni on vähän luonnonkiharat, normaalipaksuiset.
Väliajat yleensä olen selvinnyt kuivaamalla kiharalle, pitämällä pinnejä, ponnaria. Tai suoristamalla jos on sopiva pituus ja latvat suht saman pituiset.

Tammikuussa -09 kun lapseni kuoli synnytyksessä niin päätin sen jälkeen jossain vaiheessa,että ennen en mene kampaajalla elikkauttamaan hiuksiani ennen kuin minulla on elävä lapsi. 3vkoa ja 4 päivää vajaa 2 vuotta siihen meni ja kampaajalle pääsin noin kk lapsen syntymästä.
Normisti käyn 2kk välein

Itse leikkelen usein huono kuntoisten hiusten latvoja, kun huomaan sellaisia, mutta viime kerrasta, kun on kunnolla joku leikkannut kaikkia hiuksia kerralla, on varmaan yli vuosi. Minun äitini on viimeksi minulta leikannut hiukset, enkä oikein osaa tai viitsi edes mennä parturiin. En viitsi maksaa montaa kymppiä, että vain latvoista leikataan 1-1 1/2 cm.

Viimeksi olen käynyt huhtikuussa eli 9 kk sitten. Aina olen ollut harvoin kävijä kampaajalla eli n. vuoden välein, kun olen ollut aika pettynyt tulokseen ja muutamia vuosia sitten pidin pitkää tukkaa, jota vai tasoiteltiin kerran vuodessa.

Vuosia olen nyt pitänyt sellaista puolipitkää tukkaa eli jonkinlainen malli. Viimeksi menin kuvan kanssa kampaajalle ja kyllä siitä tuloksesta aivan liian lyhyt tuli. Mieskin sanoi, että ei ole sama malli. Aikaisemminkin on liian lyhyeksi leikattu. Viimeisten 5 vuoden aikana olen neljällä eri kampaajalla käynyt. Tukka on edelleen puolipitkä, vaikka sitä ei ole leikattu 9 kuukauteen, kun kasvaa niin hitaasti. Siksi juuri onkin tosi pettynyt, kun liian lyhyeksi leikataan. Taidan nyt kasvattaa ja käydä kesällä sitten napsaisemassa takahiukset etuhiuksien pituisiksi. Nyt edestä yltää leukaan saakka.

Yhteistyössä