Mikä on pienin summa, minkä voisit kuluttaa ruokaan kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahat tuhlannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahat tuhlannut

Vieras
Harmittaa kun oon menny tuhlailemaan rahojani ja nyt on rahat vähissä.. enskuuksi on budjetoinu 200 euroa ruokaan mutta pärjäisköhän tilapäisesti vaikka satkulla.. meitä on minä ja 1v, joka ei paljoa syö..

Kuinka paljon te muut voisitte käyttää minimissään ruokaan?

Alkuperäinen kirjoittaja rahat tuhlannut:
Kuinka paljon te muut voisitte käyttää minimissään ruokaan?

Jos ei ole allergioita niin pääsee kyllä todella halvalla. Linssit, riisi, juurekset, pavut ja jauhot kun eivät mkasa juuri mitään ja niistä saa oikein hyvää ruokaa

Meitäkin minä ja kaksi lasta. Syövät tarhassa ja koulussa. Satasella vois selvitä, jos oikein kitkuttelis. En ole kyllä kokeillut, meillä menee noin 200 euroa ruokaan kuussa normaalitilanteessa. Jos söis aamulla puuroa... 2 kg elovenaa maksaa 2 euroa. Maito 79 senttiä litralta. Jos aamupaloihin menis euro päivässä, se ois kuussa 30 euroa. Ei ehkä menis niin paljon, mutta kuitee... 2 euroa 200 g pussi soijarouhetta, siitä saa 3-5 ruokaa, joista syö 4-7 kertaa. Sitte makaronipussi 25 senttiä, 5 kg perunoita 2 euroa. Jos iltaruoan tekis niin, että päivässä maksais max 3 euroa (esim. hernekeitto, puuro, munakas, soijarouhelaatikko jne syntyy halvemmalla), niin kuussa se tekis 90 euroa. 90 + 30 = 120. Ja sitte viikonloppuina viel vähä enempi ruokaa. Noh, puuronjämistä sämpylöitä, halpaa ruokaa kuten kesäkeittoa tai ostais 3 euroa / kg silakoita ja tekis useamman ruoan...

Kai sitä 150 eurolla vois kyetä kolme ruokkimaan, kaks ehkä satkulla. Meillä onneksi lapset kaikkiruokaisia ja punajuurivuoka menee siinä missä muikutkin.

meitä on 4 ja minimi on varmaan joku 600 euroa. Poika ja mies syö nykyään ihan valtavasti. Aina on kaappi tyhjä ja poika valittaa nälkäänsä, vaikka juuri on syönyt. Ikää on kohta 4v joten mitä tuo on sitten 14 vuotiaana ? Vuosi sitten ei mennyt mitään ja nyt syö kuin hevonen eli kerralla voi mennä 4-5 voileipää ja ruokaakin pyytää 4 kertaa lisää. :whistle:

Kyllä pystyisin kituuttamaan kuukauden satasella. Tähän kuuluisi vaipatkin. Meitä on neljä. Tekisin keittoja, laatikoita, puuroja jne. Leivät leipoisin itse. Tosin nytkin leivon sämpylöitä kerran pari viikossa.

No esimerkiksi kattilalliselle jauhelihakeittoa ei paljoa hintaa tule, osanhan voi laittaa vaikka pakastimeen. Kilo perunaa, muutama porkkana, iso sipuli ja paketti jauhelihaa.. muutama euro menee tuohon. Tai kun teillä on noin pieni perhe, niin tekee vaikka puolikkaasta jauhelihasta ja laittaa lopun jauhelihan pakastimeen odottamaan seuravaa keittokertaa.

Hätätilassahan sitä pärjäisi vedellä ja kaurapuurolla koko kuukauden. Eli paljonkos siitä nyt sittten menisi ruokaan? Mutta en ole koskaan laskenut pienintä summaa, millä pärjättäisiin ja silti tehtäisiin monipuolista ja terveellistä ruokaa. Enkä edes kokeilumielessä käske junnua luopumaan maidosta, vaikka maitolitra maksaakin melkein 2 euroa. Koska jos ei maitoa joisi, pitäisi kalsium saada sitten jostain muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Pienimmillän olen elänyt 100e/kk. Sillä ruokin kuusihenkisen perheen. tässä mukana hygieniatuotteet

Ohhoh. Hatun noston paikka!

Söimme paljon kettoja, yhden ruuan lapset sai koulussa ja päiväkodissa, siinä tuli iso säästö.

Aamupalaksi kaura tai neljänviljan puuroa.

Sämpylöitä tehtiin itse ja niihin käytettiin yleensä puuronjämät, sipulikastikkeet ym. saatin maukkaita sämpylöitä.
Maidon juontia säännösteltiin, lapselle riittää kun juo 3 lasia päivässä.
vihanneksi syötiin vähemmin, mutta esim marjoja löytyi silloin ihan lähistöltä ja kiisseli on halpaa tai lappapuuro

Pienimmillän olen elänyt 100e/kk. Sillä ruokin kuusihenkisen perheen. tässä mukana hygieniatuotteet

Söimme paljon kettoja, yhden ruuan lapset sai koulussa ja päiväkodissa, siinä tuli iso säästö.

Sämpylöitä tehtiin itse ja niihin käytettiin yleensä puuronjämät, sipulikastikkeet ym. saatin maukkaita sämpylöitä.
vihanneksi syötiin vähemmin, mutta esim marjoja löytyi silloin ihan lähistöltä ja kiisseli on halpaa tai lappapuuro

Lappapuuro??????????????

Alkuperäinen kirjoittaja ``:

Lappapuuro??????????????

puolukkapuuro . Lapissa puhutaan lappapuurosta

Yhteistyössä