Mikä on parketin käyttöikä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Supersiivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Supersiivooja

Vieras
Kauan parkettilattiat kestää? Ollaan asuttu lasten kanssa vuokrakämpässä jo kohta 3v ja täällä on parkettilattiat ja kaikennökösiä jälkiä on ilmestynyt pintaan, millon pudonnut veitsi tai haarukka lattialle, tai lasten leikeistä. joudutaanko me uusimaan koko kämpän lattiat pois muuttaessamme? vuokranantaja tiesi että lapsiperhe ollaan, kun muutimme tänne ja olen parhaani mukaan yrittänyt suojella lattioita ja tapetteja kaikilta mahdillisilta jäljiltä. Tapetteihin on ilmestynyt rasvajälkiä ja varsinkin keittiöön, jossa pöytä on kiinni seinässä on melkoisesti jälkiä :/
 
Parkettivahalla saa joitakin jälkiä pois. Asukas ei joudu korvaamaan normaalin asumisen aiheuttamia kolhuja ja kulumia. Tosin ne ovat joskus hyvinkin tulkinnanvaraisia!
 
No yleensä hiotaan uudelleen jotain 10-15 vuoden välein. Toki lapset ja koirat aiheuttaa enemmän vaurioita eli voi joutua useammin tekemään. Hionta+lakkaus kuitenkin maksaa sen 20€/neliö luokassa eli edullinen laminaatti on halvempaa kuin parketin huoltaminen.
 
Riippuu tosi paljon parketista. Meillä puulajina on kempas ja se on kaksi kertaa kovempaa kuuin tammi. Hyvin on liki 10 vuotta kestänyt kovaa käyttöä ja lasten leikkejä!

Tapetit, varsinkin paperitapetit, nuhraantuu helposti eikä niitä todellakaan teidän kuulu korvata. Parketista en osaa sanoa, koska se normaali kuluminen on niin suhteellinen käsite. Mutta normaaliahan se on, että tavaroita tippuu ja kolhuja syntyy...
 

Yhteistyössä