Mikä on pahin haukkuma, mitä pikkulapsesi on sinulle sanonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
3v poika suuttui, enkä oikeen tiedä pitäisikö tälle itkeä vai nauraa: "Äiti olet suurin tyhmä, joka menee kilpikonnan suuhun ja kilpikonna syö sen."

En siis ole menossa kilpikonnan suuhun :D oliko tämä uhkaus vai varoitus :D

Laidasta laitaan on tullut sanomista.

Paras ehkä oli pitkä vertaus niinikään kilpikonnista: (Lapsi selittää kaksi esinettä käsissään)
"- Tää tässä on maapallo, ja sä et ole edes sen asukas. Sä oot niinkuin tää kilpikonna.
Toi ei oo mitään äidin elämää, vaan ihan pelkkää kilpikonnan elämää."

Vähemään kivaakin on kuultu, mm. lupasi tappaa mut.

Pyysin 2,5v tyttöä piirtämään meidän perheen (isä, äiti ja tyttö). Piirsi itsensä ja isän, mutta ei suostunut piirtämään minua. Kun kysyin miksi ei piirtänyt minua, niin sanoi että "Sinä et kuulu joukkoon".

Ei ehkä haukkuma mutta satutti.

Yks ilta ku oltiin iltalaulut laulettu ja valot sammutettu, kaikki makasivat sängyissään, sanoin lapsille et "hyvää yötä lapset, äiti rakastaa teitä". Toki kaikki erikseen myös halitellaan ja yöt toivotellaan.

Toinen pojista totes "ei äiti lakasta meitä ku äiti huutaa..." se satutti. Olin suuttunut iltapesuilla kun ruiskivat saippuaa lattialle ja nuorin liukastui saippuaan ja löi päänsä. Huusin, ja lujaa. Sitten toki keskusteltiin vielä pojan kommentin jälkeen että kyllä äiti rakastaa vaikka äiti huutaa....

Ärsyttävin hokema, jos komennan, on "pojo pojo äiti" möreällä äänellä vastalauseeksi... Se ärsyttää enkä edes tiedä mitä tarkoittaa!!!!!!!

Mä oon ollut ketsuppipää ja kakkapissapää kun lapset oli pienempiä.

Jokin aika sitten 5 v poikani totesi mun & siskonsa olevan lampaanlihaa ja vuohenjuustoa, kun me kiusasimme häntä. Lampaanliha ja vuohenjuusto on pojan mielestä ällöintä maailmassa.

"Tosi tuhma äiti!" on ehkä pahinta, mitä tähän meneessä on tullut. Tai "mene pois!" jos olen yrittänyt halata. Mutta pojalla ikää vasta 2,5-v. Kyllä se vielä ehtii, valitettavasti.

Yhteistyössä