Mikä on ohjeistus matkustamisen suhteen, jos vauva 9kk on juuri ollut kipeänä?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Torstaina oltais menossa laivalla ja omalla autolla lahden toiselle puolen käymään. Autossa joudutaan istumaan 2,5h putkeen siellä päässä. Jätkä on ollu kipeenä päälle viikon, nyt nelisen päivää kuumeessa (on menossa ohi kyllä jo).

Miten tässä nyt pitäis toimia? Varaanko ajan lääkäriin ja kysyn sieltä? Perunko matkan? Vai voiko hyvillä mielin jo mennä?

Ei sit tarvii tulla vittuilemaan, mä en oikeesti tiedä. :ashamed:

Jos sairaus on menossa ohi jo, niin toki voi mennä:).
Esim. sukulaisiin voi mun mielestä lähteä hiukan sairaanakin, koska laivallahan voi nukkua/levätä hytissä ja autossa samoin voi nukkua ja perillä taas voi levätä.

Mekin lähdetään tiistaina mummulareissuun, vaikka 5kk-poju on räkäinen edelleen, kuumeeton kylläkin. Varmaan matkustusohjetta aika vaikea antaa, kyllä kai jokainen omaansa osaa sen verran arvioida, että jaksaako matkustaa ja kuinka paljon. Ei se monesti siinä kotona ole niin pienellä sen kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:
Mä aina ajattelen, että lähden vaan semmosiin paikkoihin, joissa on sitten lääkärinjeesiä saatavilla, jos tarvetta on. Voihan se olla, että tarvii vaikka korviin kurkistaa, jos alkaa vikoa.

:| Siellä ei kyllä ole. Rumaa sanoa, mutta siellä etelävirossa jos lääkäriin menee, tulee kyllä jalat edellä ulos... Ja tää siis ihan paikallisten neuvomaa, ettei kannata mennä lekuriin siellä... :/ Ja korvatulehdus tuolla on kyllä ollu aijemminki... Hmm.... :$

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Mä aina ajattelen, että lähden vaan semmosiin paikkoihin, joissa on sitten lääkärinjeesiä saatavilla, jos tarvetta on. Voihan se olla, että tarvii vaikka korviin kurkistaa, jos alkaa vikoa.

:| Siellä ei kyllä ole. Rumaa sanoa, mutta siellä etelävirossa jos lääkäriin menee, tulee kyllä jalat edellä ulos... Ja tää siis ihan paikallisten neuvomaa, ettei kannata mennä lekuriin siellä... :/ Ja korvatulehdus tuolla on kyllä ollu aijemminki... Hmm.... :$

Meitä on hoitanut useampikin eestiläis lääkäri ja kaikki olleet tosi hyviä. Niinhän me suomalaisetkin haukutaan terveyskeskuksia arvauskeskuksiksi. Eestissä on muuten sellainen tapa et lääkäri tulee kotiin, ei tarvitse mennä itse lääkäriin.

Mäkin kyllä vähän epäilen tota, että virolaiset lääkärit niin huonoja olis...meidänm lastenlääkräri on virolainen :D Ja eiköhän se ole jo koulunsa käyny, kun on Suomeen tullu, kun ei ole mikään nuori enää mutta ei puhu kovin hyvää suomea, eli ei varmaan ole kauan täällä asunu.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:

Meitä on hoitanut useampikin eestiläis lääkäri ja kaikki olleet tosi hyviä. Niinhän me suomalaisetkin haukutaan terveyskeskuksia arvauskeskuksiksi. Eestissä on muuten sellainen tapa et lääkäri tulee kotiin, ei tarvitse mennä itse lääkäriin.

Totta.... :whistle:

Yhteistyössä