mikä on normaalia ja sallittua meluamista kerrostaloissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En sitten halua mitään kommenttia tyyliin muuta maalle tai omakotitaloon.

Miten kauan tuota pitää sietää vai voiko asialle ollenkaan tehdä mitään? Meidän taloon on ilmeisesti muuttanut uusi asukas. Joka jumalan päivä aamusta iltamyöhään kuuluu ihan hirveä musiikin jumputus. Tänäänkin taas aamu kahdeksasta alkaen hirvee jytä ollut päällä ja se tuskin hiljenee ennen 23,jolloin alkaa meillä hiljaisuus. (jos silloinkaan,jolloin kyllä menen kaulimen kanssa oven taakse)
Mutta pitääkö tuo nyt sitten laskea "normaaleihin elämisen ja asumisen ääniin" jotka on sallittuja kerrostaloissa? Kyllä nyt varmaan muutkin naapurit kuuntelee musiikkia,mutta ei se meille kuulu. Lasten ääniä kuuluu ym, meiltäkin varmasti,mutta jotain rajaa nyt sentään. Itse olen naapureita pyytän sanomaan,jos meiltä kuuluu liikaa meteliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miten kovaa se musiikki kuuluu? Jumputuksena, vaiko siten että te joudutte huutamaan omassa kodissanne kun keskustelette, että kuulisitte mitä toisella on sanottavaa?

ei nyt huutamaan joudu,mut ihan koko ajan kuuluu jumputi jumputi. se on siis ihan ok ja tää on mun omassa päässäni vaan järkeiltävä? :@

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miten kovaa se musiikki kuuluu? Jumputuksena, vaiko siten että te joudutte huutamaan omassa kodissanne kun keskustelette, että kuulisitte mitä toisella on sanottavaa?

ei nyt huutamaan joudu,mut ihan koko ajan kuuluu jumputi jumputi. se on siis ihan ok ja tää on mun omassa päässäni vaan järkeiltävä? :@

Kyllä se taitaa olla niin, että sun pitää vaan sietää tuota jumputusta :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta tuo ei ole ok...

minunkaan mielestä ei ole kyllä ok. ärsyttävää on. mutta pitää nyt yrittää eka jos siihen tottuisi,sitten käyn kyllä juttelemassa et onko kuulossa vikaa tms jos ei totu tuohon,tai tosiaan joka päivä sinne 23asti soi tuo musa. ikäni olen kerrostalossa asunut ja koskaan ei ole tuommosta nonstop musiikin jumputtajaa vastaan tullut.

Laita ylös päivämääriä ja kellonaikoja ja ilmoita isännöitsijälle. Eiköhän hänkin osaa ottaa kantaa asiaan.

Tunnetko muita naapureita? Tuon tyyppinen ääni kantautuu kerrostalossa rakenteita pitkin yleensä hyvin, joten häiritsee todennäköisesti muitakin. Saattaa jopa kuulua häiritsevämmin jonnekin kauempana olevaan asuntoon kuin ihan viereen. Kannattaa keskustella muidenkin kanssa häiritseekö heitä. Isännöitsijä ottaa yleensä vakavammin, kun useampi kuin yksi mainitsee samasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta tuo ei ole ok...

minunkaan mielestä ei ole kyllä ok. ärsyttävää on. mutta pitää nyt yrittää eka jos siihen tottuisi,sitten käyn kyllä juttelemassa et onko kuulossa vikaa tms jos ei totu tuohon,tai tosiaan joka päivä sinne 23asti soi tuo musa. ikäni olen kerrostalossa asunut ja koskaan ei ole tuommosta nonstop musiikin jumputtajaa vastaan tullut.

Itse asiassa voisi olla kannattavampaa mennä sanomaan kauniisti, että musiikki kuuluu teille, ehkä hän ei ole tietoinen siitä....Jos menee sanomaan että onko kuulossa vikaa niin seuraavaksi sillä on nupit kaakossa ja kajarit teidän suuntaan :xmas:

Laita ylös päivämääriä ja kellonaikoja ja ilmoita isännöitsijälle. Eiköhän hänkin osaa ottaa kantaa asiaan.

Tunnetko muita naapureita? Tuon tyyppinen ääni kantautuu kerrostalossa rakenteita pitkin yleensä hyvin, joten häiritsee todennäköisesti muitakin. Saattaa jopa kuulua häiritsevämmin jonnekin kauempana olevaan asuntoon kuin ihan viereen. Kannattaa keskustella muidenkin kanssa häiritseekö heitä. Isännöitsijä ottaa yleensä vakavammin, kun useampi kuin yksi mainitsee samasta asiasta.

tänään juttelin just parin naapurin kanssa tuosta ja hekin sanoivat että jatkuvasti kuuluu. se tulee jostakin tuolta alakerroksista, taitaa nuo äänet vielä kuulua ylöspäin selkeemmin.

ei ne äänet päivälläkään saa olla häiritseviä. Naapurit pitää ottaa huomioon. Käy sanomassa jos vaikka kuuntelis hiljempaa. En esim tiedä miten lujaa tuo jäppinen soittaa musiikkia tai pitää pelejään kun en ole paikalla.

Jos käyt nätisti sanomassa? Meillä jyskää bassot stereoissa vaikka se poppi ei kovin kovalla olekkaan ja ihan varmasti kuuluu naapuriinkin. Miä en kyllä kuuntele kun päivällä musiikkia mutta se jatkuva jyske varmaan häritsee. Olisin iloinen jos joku tulisi sanomaan jos se häiritsee =)

Yhteistyössä