Mikä on mielestäsi turhin ammatti, mihin voi nykyään opiskella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minun mielestäni nämä kaikki amismedia-assistentit ja lavastajat sun muut.
Mitä ihmettä ne edes tekevät työkseen?
Ja miehen yks kaveri kävi puoli vuotta talouskoulua.. :O wtf?

Äläs nyt viitti. Mun mies on valmis amis media-assistentti ensi keväänä :D. Eihän luovuutta voi opettaa, mutta miehellä toi koulu on auttanut sitä hirveästi alalla eteenpäin. Ei kukaan ota kameramiestä ilman mitään koulutusta. Harvat niitä vehkeitä osaa käyttääkään ilman mitään opastusta.

talouskoulu en ole mielestäni mitenkään turha koulu nykyajan uusavuttomille.. itse en ole sitä käyny,mutta kaverini kävi ja sanoi että tosi hyvä kokemus oli,oppi todella paljon uusia asioita taloudenhoidosta jne...

Minustakin nuo media-assistentit on ihan turhia. Tosin saa niistä pohjaa jatko-opintoihin. Tunnen kolme media-assistenttia. Kaksi heistä opiskelee sairaanhoitajaksi, yksi on media alalla ja opiskellut musiikkiteknologiaa ja tekee niitä hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja pari kaveria on lukenut tradenomiksi.. Niitä taitaa olla tässä maassa muutama tuhat liikaa kun ei töitä löydy ei sitten millään.

ap

niitähän onkin niin montaa sorttia sitte, et kyl luulen että pystyvä töitä saa vaikka olisikin tradenomi

Niin ja pari kaveria on lukenut tradenomiksi.. Niitä taitaa olla tässä maassa muutama tuhat liikaa kun ei töitä löydy ei sitten millään.

ap

Ei minun mielestäni ainakaan, vaan tutkinto.

terveisin tradenomi, jolle kyllä on töitä riittänyt...

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:

ap

niitähän onkin niin montaa sorttia sitte, et kyl luulen että pystyvä töitä saa vaikka olisikin tradenomi

Niin saa, kaupan kassalta! :D

No näitä joitain opistotasoisia sosionomeja (-paatteja? :whistle: ) koulutetaan aivan kamalalla väännöllä "tulevaisuuden" tarpeisiin... kuitenkaan niiden ammattitaito ei riitä hoitotyöhön (kuten lähihoitajalla)eikä sitten sosiaalipuolen toimijaksi muunlaisena kuin avustavana jonakin paperinpyörittäjänä.... Joku varmaan korjaa tuon tittelin oikeaksi, toivoisin. En siis puhu amk- enkä yliopistotason sosiaalialan koulutuksesta, vaan siitä toisen asteen sosiaalikoulutuksesta.

Turhaa opiskelua tuskin onkaan, mutta ylitarjontaa taitaa olla näistä media- ja viestintäalan ihmisistä. Itsekin yritysviestintään suuntautuneena tradenomina en todellakaan oo saanut koulutusta vastaavaa työtä, mutta en mä nyt koe että tuosta koulusta mitään haittakaaan mulle olisi ollut.

Kuulkaa, mie olen myös sitä mieltä että media-assistentin tutkinnolla ei voi muuta tehdä kun pyyhkiä takapuolensa :whistle: Tietääkseni kaksi luokkatoveriani on saaneet "alalta hommia" ja yksi jatko-opiskele alaa ja meitä oli sentään 20 oppilasta! Ja ei tämäkään nyt silloin olisi niin turhanpäiväinen tutkinto jos media-assistenttejä koulutettaisi pikkuisen vähemmän... otettaisi se tuleva työtilanne huomioon koulutuspaikkoja mietittäessä.
Sempätakia edessä siintääkin uudet opiskelut jahka poika hoitoon joskus laitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
No näitä joitain opistotasoisia sosionomeja (-paatteja? :whistle: ) koulutetaan aivan kamalalla väännöllä "tulevaisuuden" tarpeisiin... kuitenkaan niiden ammattitaito ei riitä hoitotyöhön (kuten lähihoitajalla)eikä sitten sosiaalipuolen toimijaksi muunlaisena kuin avustavana jonakin paperinpyörittäjänä.... Joku varmaan korjaa tuon tittelin oikeaksi, toivoisin. En siis puhu amk- enkä yliopistotason sosiaalialan koulutuksesta, vaan siitä toisen asteen sosiaalikoulutuksesta.

Niin, sosionomit on noita amk-tason tyyppejä. Sosiologit ja muut taitaa olla yliopistotasoa.
En saa millään päähän, että mitä amisnimikettä tarkoitat..

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kuulkaa, mie olen myös sitä mieltä että media-assistentin tutkinnolla ei voi muuta tehdä kun pyyhkiä takapuolensa :whistle: Tietääkseni kaksi luokkatoveriani on saaneet "alalta hommia" ja yksi jatko-opiskele alaa ja meitä oli sentään 20 oppilasta! Ja ei tämäkään nyt silloin olisi niin turhanpäiväinen tutkinto jos media-assistenttejä koulutettaisi pikkuisen vähemmän... otettaisi se tuleva työtilanne huomioon koulutuspaikkoja mietittäessä.
Sempätakia edessä siintääkin uudet opiskelut jahka poika hoitoon joskus laitetaan.

Mielenkiinnosta, mitä aiot opiskella?

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Niin ja oma vastaus.. Varasto- ja siivousalan koulutukset.

Voi että.Kyllä huomaa että sinulla ei taida näistä hommista olla oikeaa kokemusta kun voit tuollaista väittää.Kuvitteletko että näitä ihmisiä koulutetaan ihan vaan huvin vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Talouskoulusta ei valmistu ammattiin!!!

Siis mitä siellä käytännössä opetellaan?
Laittamaan ruokaa? pyykkäämään, silittämään ja imuroimaan? 8)

En ole itse käynyt ko. koulua, mutta eiköhän siellä opiskella juuri noita asoita mitä mainitsit, sit "järkevää" rahankäyttöä yms. juttuja. Varmaankin ihan hyvä koulu uusavuttomille. =)

Yhteistyössä