Mikä on mielestäsi paras yleispuhdistusaine (merkki)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sipsu"

Vieras
Mulla on nyt Kiilto Lime-merkkinen suihke. Ihan kätevä.

Mutta aikasemmin oli Ajaxin suihkeyleispuhdistusainetta. Se oli mun mielestä kätevämpi, ku se suihkutettiin suoraan pinnalle ja annettiin vaikuttaa vähän aikaa. Rasvatkin lähti tosi tehokkaasti. Miinusta siinä oli vähän ärtsyn voimakas tuoksu. :-/

Tuo Kiilto-suihke on ehkä nopeampi käyttää, ku vaan liinalle suihkauttaa sen aineen ja pyyhkäsee pöydän. Mutta sillä sit ei taas niin hyvin kaikki rasvat lähde irti.

Pitää taas ostaa tuota Ajaxia vaikeimmille pinnoille. :)

Mikä on sinun mielestäsi paras yleispuhdistusaine? Käyttääkö kukaan niitä litran yleispuhdistuspöniköitä, mitä kaadetaan veden sekaan?

Onko sellainen kätevää esim pöytien ja wc:n pesussa?

302685.jpg

marsu_15074_2_jpg.jpg

Pirkka_ruokasooda_120_g.jpg

Ei sit yhtään isompia kuvia löytynyt...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiilto lime on tosiaan hyvä, meillä myös käytössä. Puhdistaa tehokkaasti ja jättää raikkaan tuoksun. Minusta ne litran purnukat joita pitää laimennella ja sekoitella on tosi vaikeita ja vaikka sain niitä anopilta varmaan kolme erilaista niin käyttämättä ovat jääneet. Kyllä siivouksen pitää olla helppoa! :)

Meillä on nyt joku iso pullo, jota olen käyttänyt pois "isommissa siivouksissa" eli kun pesen vaikka vessan ja useita pintoja. Niitähän ei saisi pitkäksi aikaa jättää pulloon muhimaan, jos laimentaa veden kanssa, koska vesi pilaantuu, niin tulee käytettyä vain silloin kun saa kerralla käytettyä vähän enemmän.

Keittiössä käytän methodin suihketta, koska sen väitetään olevan myrkytön/turvallinen, annan 3-vuotiaankin käyttää sitä kun tykkää siivota. Tulee käytettyä varsinkin ruokapöydän ja tasojen puhdistukseen ym. helposti irtoavaan ja tuoreeseen likaan. Tolun suihkeesta tykkään myös, kivan neutraali, puhdas tuoksu.

Universal stone on käytössä muuten esim. keittiössä, on tosi tehokas esim. hellalle, uunin pelteihin, tiskialtaalle ym. ja sitä voi käyttää kaikkeen. Meillä on sekalainen kasa erilaisia puhdistusaineita, ja tarkoitus olisi käyttää ne pois ja korvata suurin osa universal stonella, että saa purkkimäärää vähemmäksi.

Meillä yleispuhdistusaineena on ollut useamman vuoden ajan Mr. Muscle Keittiö. Paitsi että nykyään se ei ole yhtä tehokas, mitä ennen. : /
Että mulla ainakin on hakusessa korvaava tuote.

Kiilto Lime täälläkin käytössä. :) Kiva tuoksu ja hyvä pullo. Litran jättipullot tuntuu käteen raskailta ja lentää helpommin nurin pöydänkulmalta. Tuota Kiillon ainetta käytän kylppärin siivouksessa (myös pytty), lattioiden pesuun ja perusteellisempaan keittiön siivoukseen. Ruokapöydän ja keittiön tasot, keittotason ja mikron pesen astianpesuaineella. Samoin pölyjenpyyhinnässä käsitiskiaine käytössä.

Kätevämpiähän nuo valmiit sprayt on. En jaksaisi joka pyyhkäisykertaa varten sekoittaa siivousainetta erikseen, vaikka sillä jonkun sentin säästäisikin.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="sipsu";29498617]Onko kukaan kokeillut niitä kosteita siivousliinoja? Esim Lidlin W5 multi-surface- merkkisiä, mitkä on 80kpl pakkauksessa?

Onko käteviä?[/QUOTE]

Ne lidlin on minusta tosi pieniä mutta saahan niillä jotain pyyhkäistyä. Aika paljon menisi jos niillä yrittäisit pestä vaikka vessan yms. Meil on pirkan puhdistusliinoja, niitä missä on jonkun kaktuksen (?) kuva ja ne on LOISTAVIA! Juuri sopivan kokoisia ja tehokkaita. Miedon tuoksuisia. Niillä on tosi kätevä puhdistaa isompikin alue, suosittelen!

[QUOTE="sipsu";29498617]Onko kukaan kokeillut niitä kosteita siivousliinoja? Esim Lidlin W5 multi-surface- merkkisiä, mitkä on 80kpl pakkauksessa?

Onko käteviä?[/QUOTE]

Mä pesen niillä pytyn kantta ja istuinta ja hinkutan hanoja. Paketti kestää meillä aika kauan ja on ihan kätsyjä. Se seabreeze-tuoksu on paras.

Käytän fairya. Meillä on fairya laimennettuna suihkepulloon, siitä suihkutetaan käsitiskiin ja pöytä/siivousrätteihin.
Vessan pesen pönttöaineella, vessan/suihkun seinät joko sillä tai cifillä. Lattianpesuun lattianpesuainetta tai tippa fairya.

Vuosia oon käyttänyt sitä Ajaxin vihreätä litkupesuainetta. Se on omaan nenään ihana ja raikas se tuoksu ja hyvä aine muutenkin.

Viimeaikoina oon käyttäny myös paljon Cif-suihkeita. Niillä lähtee lika aivan törkeän hyvin ja raikkaita tuoksuja niissäkin!

ja Fairy nyt tietysti on aina tosi jees.

Onko käteviä?[/QUOTE]

Mulla on näitä ja joskus myös Pirkan vastaavia. Käytän nopeissa siivouksissa. Esim jos on vieraita tulossa ja nopeesti pyyhkäsen vessan hanat ja tasot ja pöntön istuinosat. Käytän lähinnä nopeaan siistimiseen, en varsinaiseen perussiivoukseen. Ovat kyllä ihan käteviä mielestäni.

Muutoin käytän ihan perusaineita. Kiiltoa, Tolua ja nyt on Metodin suihkepullo. Välillä ostan valmiita suihkeita ja joskus laimennan tiivisteestä suihkepulloon. Lattianpesuaine mulla on laimennettavaa parkettipesuainetta, josta olen tehnyt suihkepulloon laimennoksen ja suihkutan aineen suoraan moppiin.

Uusin Metodin pullo vaikuttaa ihan mukavalta, tuoksu ei ole niin pesuainemainen. Tykkään. Tehoakin riittävästi meidän likoihin. Sellainen melko iso sininen suihkepullo. Hintakin ihan kilpailukykyinen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Pirkka Green hajusteetonta yleispuhdistusainetta on käytössä, laimennan sen valmiiksi suihkepulloon. Eikä vesi todellakaan pilaannu :D

Lattioiden pyyhintään on toisessa suihkepullossa laimennettua etikkaliuosta, saa tummat laminaatit ilman lääppimisjälkiä puhtaaksi.

Yhteistyössä