Mikä on mielestäsi normaali ikäero parisuhteessa? Entä iso ikäero?

Pioni Pirteä

Uusi jäsen
25.08.2011
21
0
1
Jossakin keskustelussa joku kirjoitti, että 7 vuotta on iso ikäero.No mun mielestä se on aivan normaali ikäero. En pidä edes 10 vuoden ikäeroa isona. Ehkä joku 15 vuotta voisi sitten olla jo iso.

Mitäs mieltä te muut olette?

meillä ikäero 6kk ( minä vanhempi ) ja tämä on oikein hyvä ikäero.

Mummollani ja isoisälläni oli iso ikäero. Se oli yli 30v ( mummoni oli hiukan päälle 20vee ja isoisäni reilut 50vee kun menivät naimisiin )

Normina pitäisin jotain 5v tai alle. Siitä yli on ehkä normista poikkeavaa, mutta musta vasta 10v tai enemmän on selkeesti iso ikäero (eli semmonen mihin jotenkin kiinnittää huomiota).. Mulla ja miehellä on 14v ikäeroa ja kyllä se alkuun hämmensi, mutta eipä tuota enää itse huomaa..

Meillä mies on melkein 3 viikkoa minua vanhempi!

Periaatteessa olisi luonnollisempaa että nainen olisi iäkkäämpi kuin mies jolloin on todennäköisempää ettei kumpikaan jäisi leskeksi kovin pitkäksi aikaa.

Meillä on 9 vuotta ikäeroa, itse olen 35 ja mies 44. Ei se ikäero oikein tunnu missään, paitsi jotenkin ollaan kuitenkin "eri aikakausilta", siis sen nuoruuden bändit ja mun ovat erilaiset, ja se oli jo tietysti intin käynyt ja työelämässä kun minä vielä posottelin ala-asteella. Ja työhistoriaa sillä on enemmän, ja ehkä se on vähän asettuneempi persoona kuin minä. Mutta toisaalta nuo asiat juuri ovatkin kivoja, kun meissä on vähän erilaisuuttakin. Ainoa joka pelottaa on se jos mieheni kuolee ensin.

Yhteistyössä