Mikä on mielestäsi lähisukulainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
En kysy virallista määritelmää vaan sitä, minkä itse ajattelet olevan lähisukulainen.

Itse laskisin tähän vanhemmat ja sisarukset. Isovanhemmat, tädit, sedät ja serkut ajattelen lähisukulaisiksi silloin jos ei ole muita lähempää sukua olevia sukulaisia elossa.

[QUOTE="vieras";26164402]Mistä sä akaatti keksit näitä aloituksia?
Mikä kuva sulla on tuossa avatarina?[/QUOTE]

Ihan huvikseni laitan välillä aloituksia. Tuossa kuvassa on akaatti eli onnenkiveni.

En kysy virallista määritelmää vaan sitä, minkä itse ajattelet olevan lähisukulainen.

Itse laskisin tähän vanhemmat ja sisarukset. Isovanhemmat, tädit, sedät ja serkut ajattelen lähisukulaisiksi silloin jos ei ole muita lähempää sukua olevia sukulaisia elossa.

Kyllä minä laskisin myös isovanhemmat ja lapsenlapset lähisukulaisiksi. JA luonnollisesti lapset.

[QUOTE="vieras";26164602]Kyllä minä laskisin myös isovanhemmat ja lapsenlapset lähisukulaisiksi. JA luonnollisesti lapset.[/QUOTE]

Minä aloin itse miettimään, että jos nuo kaikki ovat lähisukulaisia, niin kuka on sitten "pelkkä sukulainen". Kuitenkin kun tuntuu, että nykyaikana harva tuntee esimerkiksi pikkuserkkujaan tai vanhempiensa tätejä ja setiä, niin sitten ei oikein jää muita sukulaisia jäljelle.

Minä aloin itse miettimään, että jos nuo kaikki ovat lähisukulaisia, niin kuka on sitten "pelkkä sukulainen". Kuitenkin kun tuntuu, että nykyaikana harva tuntee esimerkiksi pikkuserkkujaan tai vanhempiensa tätejä ja setiä, niin sitten ei oikein jää muita sukulaisia jäljelle.

"Pelkkiä sukulaisia" ovat isotädit ja isoenot&-sedät, samoin kuin serkut ja näiden lapset sekä luonnollisesti myös pikkuserkut.

:)

Yhteistyössä