Mikä on mielestäsi HUONO palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Tänään olen miettinyt palkka-asioita ihan urkalla ja tullut siihen tulokseen, että alle 3000 euroa on huono palkka. Oma palkkani jää kyllä huikeasti alle tuon, vaikka olen korkeakoulututkinnon suorittanut. Mikä sinusta on huono tai toisaalta hyvä palkka? Tarkoitan nyt nimenomaan peruspalkkaa, jossa ei mitään vuorolisiä tms. huomioida.

No aika pahasti on sulla maailmankatsomus vinksallaan jos alle 3000 on huono :O

Musta hyvä huono palkka on alle 1700 e/kk, keskiverto sinne n. 3500 euroon saakka ja yli 3500 e/kk bruttona hankkivat on hyväpalkkaisia.

Riippuu mikä on ammatiltaan ja onko työntekijä vai esimies yms. seikoista. Työntekijäasemassa ammatillisella koulutuksella alle 1800 €. Jos korkeakoulututkinto niin sitten 2500 €

-
Mun mielestä alle 1800 e on huono palkka. 1800-2000 e matala, muttei vielä huono.
Itse saan n. 3500 e / kk ja n. 2000 e / kk päälle yritystoiminnasta, enkä pidä itseäni hyvätuloisena.
Tai ainakin kaikki rahat tuntuu kuukaudessa menevän :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25717975:
Ja palkan maksajasta. On aika eri asia, syntyykö palkka verorahoista vai asiakkaan omasta pussistaan maksamista rahoista.

oot kyl oikeessa muuten, mut hyvä on julkisen sektorin palkkojen seurata aika pitkälle yritysten maksamia palkkoja, niin saadaan valtiolle ja kuntiin päteviä tyyppejä töihin :)

mitä tulee tähän aiheeseen niin kokopäivätyöstä mun mielestä alle 2000 (brutto) on huono. varsinkin sillon jos on yhtään koulutusta.

No aika pahasti on sulla maailmankatsomus vinksallaan jos alle 3000 on huono :O
Piti oikein tarkastaa, mutta 3000e palkka voi olla alle minimipalkan, joten eiköhän se silloin ole ihan oikeasti huono.

Tietotekniikka-alalla alkupalkka voi olla tuon alle, mutta vähänkään kokemusta, niin pitää olla yli.

Viimeksi muokattu:
oot kyl oikeessa muuten, mut hyvä on julkisen sektorin palkkojen seurata aika pitkälle yritysten maksamia palkkoja, niin saadaan valtiolle ja kuntiin päteviä tyyppejä töihin :)

mitä tulee tähän aiheeseen niin kokopäivätyöstä mun mielestä alle 2000 (brutto) on huono. varsinkin sillon jos on yhtään koulutusta.
Edellyttäen, että kansalaiset haluavat siitä maksaa. Toistaiseksi vaan kansalaiset eivät halua nostaa niitä palveluhintoja, missä tuottajana on valtio tai kunta. Kansalaisille siis riittää vähän tahvompikin tapaus palvelua tuottamaan, kunhan saa palvelunsa mahdollisimman halvalla.

Piti oikein tarkastaa, mutta 3000e palkka voi olla alle minimipalkan, joten eiköhän se silloin ole ihan oikeasti huono.

Tietotekniikka-alalla alkupalkka voi olla tuon alle, mutta vähänkään kokemusta, niin pitää olla yli.

Riippuu missä on töissä. Kunnanllinen atk-tukihenkilö tienaa noin 2000 € ja 3000 € pitää jo olla paljon kokemusta ja vähintään suunnittelijan tai päällikön arvo.

[QUOTE="vieras";25718136]Riippuu missä on töissä. Kunnanllinen atk-tukihenkilö tienaa noin 2000 € ja 3000 € pitää jo olla paljon kokemusta ja vähintään suunnittelijan tai päällikön arvo.[/QUOTE]
No tämä on TES:ssä kirjattu, toki kunnalla on eri TES käytössä. ATK-tukihenkilön tehtävä ei ole toki mikään vaativa, joten en väittänytkään että missä tahansa hommassa.

No kyllähän se riippuu siitä mitä tekee, ei pelkkä summa vielä kerro kaikkea.

Esimerkiks mun palkkaa saattaisitte pitää surkeana, saan 1450e kuussa.

Mutta mä saankin olla kaikki päivät lasten kanssa kotona ja tehdä just niitä juttuja kun mua kiinnostaa. Kotityötkin menee töiden sivussa ja saan ulkoilla päivittäin useamman tunnin. Vieläkö kuulostaa surkealta?

Ei minustakaan :)

Mutta jos homma olisi vaativampi ja päivät olisivat pitempiä, kyllä minäkin lisää rahaa haluaisin.

Just uusimmasta työsopimuksesta katoin ilolla että palkka on noussut viime sopparista (josta kylläkin yli vuosi aikaa) ja ny oli siis 1600 ja risat/kk. Ei suuri mutta tällä alueella ihan normi.

mun peruspalkka on 2700, ja minusta se on tosi huono. lisiä tulee noin 2000 e kuussa, vaik on päivätyö, yhteensä siis palkkaa on hyvä, enkä valita, mutta jos joutuu vaikka saikulle ja lomien aikana palkka on vaan tuon 2700 kun lisiä ei kerry.
Mut miehen peruspalkka on myös 2700, eikä sillä oo mitään lisiä, se on minusta aika huono.

Jos kokopäivätyöstä saa alle 2000 e/kk niin se on kyllä aika onnetonta kouluttamattomallekin ihmiselle.

Itse olen akateemisesti koulutettu ja pidän alle 3000 euron palkkaa omasta työpanoksestani huonona palkkana.

Ei alle 3000e:n palkalla mitään ihmeitä tehdä, mutta ihan tavallista elämää kuitenkin.

Mun mielestä on muuuten ihan turha huudella ( monesti mediassa nähty kommentti ) hoitsujen palkoista miten ovat hyvät lisien kanssa |O

Sen voi ajatella niinkin että moni tienaa saman verran tekemällä siistiä sisätyötä arkisin 8-16. Kaikki muu aika on vapaata. Hoitsuna saat olla töissä jouluaattona, pyhinä ( joskus neljäkin viikonloppua putkeen töitä..) ja kaikkina mahdollisina vuorokauden aikoina : / Onko se palkka enää sen jälkeen kummoinen..

Yhteistyössä