Mikä on Mamu? Onko ne vain tummia

No sehän tulee sanasta "maahanmuuttaja", eli periaatteessa tarkoittais sinuakin, mutta monesti kun ihmiset käyttää sitä sanaa niin ne ajattelee vaan lähinnä somaleita yms.

Tää onkin mielenkiintoinen kysymys. Toisten mielestä (äärisuvaitsevaisten) vain tummanahkaiset ovat tarpeeksi "arvokkaita" mamuja. Esim. Zahra Abdullahia hehkutettiin "ensimmäisenä maahanmuuttajataustaisena" kansanedustajana, kaikenlisäksi ennenaikaisesti. Niitä maahanmuuttajataustaisia on kyllä ollut eduskunnassa mutta kun ovat peijooni väärän värisiä. Eihän ne ole mitään "oikeita" mamuja silloin....

Opetelkaa nyt ihmiset hyvat kayttamaan tuota MAMU sanaa oikein . se tosiaan tarkoittaa kaikkia maahanmuuttajia, myos niita tyonperassa/ avioliiton mukana jne. tulevia. Eli jokainen suomessa asuva saksalainen, ruotsalainen, jenkki, britti, somali ja turkkilainen ovat yhtalailla MAMUJA. Makin olen MAMU taalla norjassa, ja ihan hyvin tienaan (oikeista toista ilman sosiaalitukia ja korkeakoulutuskin loytyy).

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Opetelkaa nyt ihmiset hyvat kayttamaan tuota MAMU sanaa oikein . se tosiaan tarkoittaa kaikkia maahanmuuttajia, myos niita tyonperassa/ avioliiton mukana jne. tulevia. Eli jokainen suomessa asuva saksalainen, ruotsalainen, jenkki, britti, somali ja turkkilainen ovat yhtalailla MAMUJA. Makin olen MAMU taalla norjassa, ja ihan hyvin tienaan (oikeista toista ilman sosiaalitukia ja korkeakoulutuskin loytyy).

Norjassa on varmasti hyvää palkka,mun yks tuttu oli töissä sielä 2vuotta ja hyvin on saanut rahaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mamu on synonyymi loisivalle maahanmuuttajalle, pakolaiselle, kiintiöpakolaiselle ja mitä näitä nyt onkaan osattu keksiä.

Mitä jos on ahkerasti töitä tekevä ja paljon veroja Suomen valtiolle maksava maahanmuuttaja? Onko niille joku oma nimitys?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mamu on synonyymi loisivalle maahanmuuttajalle, pakolaiselle, kiintiöpakolaiselle ja mitä näitä nyt onkaan osattu keksiä.

Mitä jos on ahkerasti töitä tekevä ja paljon veroja Suomen valtiolle maksava maahanmuuttaja? Onko niille joku oma nimitys?

Kunnollista kansalaista teeskentelevä mamu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Kunnollista kansalaista teeskentelevä mamu.

kiitos :)

no sun ei tarvi apnikoida mistään nimityksistä.
vaikka et ole syntyperäinen suomalainen ja tullut tänne virosta (? )
niin teet työtä elämises eteen ja se on pelkkää plussaa.
mä en pidä niistä jotka tulee tänne vaan leveemmän elämän vuoksi juokseen sossunluukulla.

no sun ei tarvi apnikoida mistään nimityksistä.
vaikka et ole syntyperäinen suomalainen ja tullut tänne virosta (? )
niin teet työtä elämises eteen ja se on pelkkää plussaa.
mä en pidä niistä jotka tulee tänne vaan leveemmän elämän vuoksi juokseen sossunluukulla.

Jos minusta kyse,niin en mä panikoi ikinä mistään sellaisesta,sossussakin en ollut kun kerran,kun oli pakko äkkiä saada asuntoa,joskus nuorena,sekä myös olin kun olin masentunut ja voinut huonosti,niin mulle tarjottiin apua sieltä että ne voi auta aamuisin mulle lasten kaa,paitsi en ottanut vastaan apua,kun vaikka masentunut niin en mikään kädetön ole :o

Niin joku kysyi että syntyinkö mä Suomessa,niin ei,olen syntynyt Tallinnassa,mutta äiti ja koko äidin suku Suomessa kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:

Norjassa on varmasti hyvää palkka,mun yks tuttu oli töissä sielä 2vuotta ja hyvin on saanut rahaa

On ihan kiva palkka, mutta toisaalta maksaa se elaminenkin taalla aika paljon. Kylla siita palkasta vaan iso osa asuntolainaan menee. =)

Työnantajan kämpässä kun asui, ei polttanut tupakkaa, ei käynyt koskaan paikallisessa viinakaupassa eikä ajanut autoa (öljymaassa on bensa kumman kallista), niin hyvin pärjäsi Norjassa. Normaalimpaa elämää viettämällä ehkä ei sitten niin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan kämpässä kun asui, ei polttanut tupakkaa, ei käynyt koskaan paikallisessa viinakaupassa eikä ajanut autoa (öljymaassa on bensa kumman kallista), niin hyvin pärjäsi Norjassa. Normaalimpaa elämää viettämällä ehkä ei sitten niin hyvin.

Noin sita parjaakin hyvin. :D Ei meidankaan nyt sentaan onneksi tarvitse koyhailla, mutta asunto pitaa toki maksaa ja kaikki perheen juoksevat kulut. Lopulta sita rahaa jaa kateen niin, etta parjaa mutta ei sentaan herroiksi elele...

Yhteistyössä