Mikä on maailman turhin vauvatarvike??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmm

Vieras
Mun täytyi nauraa hetki epäuskoisena ku luin mainokset vauvanvaunujen lämpömittarista.Eli sen idea mainoksen mukaan on se,että sen avulla vanhemmat tietää seurata onko lapsella sopivasti vaatetta päällä.Se asennettii jotenki nukkuvan vauvan iholle tai vaatteiden alle tai jotain ja siitä näki onko liian kuuma vai kylmä.Laite oli vielä tosi kallis ja ihmettelin epäuskoisena että ostaako joku oikeesti sellaisen... Toinen mun mielestä järjetön kapistus on vauvan viihdekeskus klassisella musiikilla ja kaikenmaailman valoefekteillä varustettuna...mihin vauva sellasta tarttee???

Onha noita... Minä vähän aikaa sitten ihmettelin semmoista "liinailupeiliä", joka oli siis ihan tavallinen pieni pyöreä käsipeili, jonka avulla voi vilkaista selässä olevaa lasta, mutta hinta oli sitten jotain ihan älytöntä... Olisko ollut 20e tai jotain.

No musta tuntui aika tarpeettomalta kun luin itkuhälyttimestä, jossa oli kamera (ja lämpömittarikin vissiin) siinä vauvan päässä, vanhemmat pystyi sitten seuraamaan lähetystä tv:stä. Mutta se on niin suhteellista. Jos se jostakusta tuntuu tarpeelliselta, niin hyvä että sellaisia on.

Mulle varsinkin kuopuksen kanssa täysin turhia kapistuksia olivat hoitopöytä ja sitteri. Mutta moni niitä käyttää paljonkin. Ja saa mun puolesta käyttääkin, me ei vaan tarvittu.

Noi on kyllä turhia ja se sellanen potan näkönen istuin missä voi istuttaa tosi pientä vauvaa. En muista sen nimee.
Minkä takia muutaman kuukauden ikänen vauva pitäis saada istuvaan asentoon? Tervetuloo selkävaivat...

No meillä henk.koht. turhimmaksi osoittautui ehkä tuttipullojen pesuharja. Luulin ettei tavallinen tiskiharja olísi mahtunut pulloihin :snotty: ei onneksi ollut kallis investointi.

vaipparoskiksen ne muovi jutut mihin ne kääritään, voi elämä, eikö ole maailmassa tarpeeksi jätettä kun vaipatkin tarvii kääriä vielä muoviin. jos on niin herkkä nenä ettei kestä lapsen kakan hajua, olisi ollut ehkä parempi jättää se lapsi tekemäti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No meillä henk.koht. turhimmaksi osoittautui ehkä tuttipullojen pesuharja. Luulin ettei tavallinen tiskiharja olísi mahtunut pulloihin :snotty: ei onneksi ollut kallis investointi.

Ei noihin Ainun pulloihin ainakaan mahdu tavallinen tiskiharja. Turhuutta olis minusta semmonen tuttipullon lämmitin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuoreäiti:
Noi on kyllä turhia ja se sellanen potan näkönen istuin missä voi istuttaa tosi pientä vauvaa. En muista sen nimee.
Minkä takia muutaman kuukauden ikänen vauva pitäis saada istuvaan asentoon? Tervetuloo selkävaivat...

se on bumbo-istuin.Meille sukulainen antoi lainaan sellaisen.olikohan vauva siinä jotain 2 kertaa sinä aikana ku sitä pystyi käyttää ja totesin että siinä taas yksi turha kapistus joka vielä maksaa hirveästi (60e).

Vaipparoskis (siis sellainen missä vaippa kietoutuu yksitellen johonkin kelmuun tms.) tuntuu itestä turhimmalta. Myös sitteri, itkuhälytin ja hoitopöytä on meille tarpeettomia. Joo ja se konttauskypärä myös.

Me ei olla tarvittu konttauskypärää, vaipparoskista siis sitä mitä lastentarvikeliikkeet myy, tuttipullojen desinfiointi laitetta.
Erillistä hoitopöytä ei ole myöskään, mutta vakio vaipanvaihtopaikka kylläkin kodinhoitohuoneen pöydällä.

Tuo lämpömittari hässäkkä oli harkinnassa, mutta päädyttiin kans siihen että on turha. Sinänsä uusille vanhemmille ehkäpä tarpeellinenkin että osaavat pukea lapsensa oikein kun ei kokemusta vielä ole.
Kaikki vauvat kun ei tarvitse samaa määrää vaatetta päällensä tarjetakseen nukkua ulkona.

kröhöm. sitä käytetään yleisesti keskosille fysikaaliseen hoitoon...ainakin. muista en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Ei noihin Ainun pulloihin ainakaan mahdu tavallinen tiskiharja.

Kyllä mahtuu :o

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
No varmaan just joku putsauspyyhkeiden lämmitin.

Siis onko sellanen oikeesti olemassa???

On. Täälä joku linkitti löytämiään vauvantarvikkeita ja tuollanen oli ykis niitä kummallisuuksista.

No tää saa kyllä ainakin mun äänen Maailman Turhimpana Vauvatarvikkeena :D

Mulle turhakkeita ovat vaipparoskis (siis se joka säilöö vaipat muovikelmuun) ja hyppykiikku ym. vastaavat hilavitkuttimet. Niin ja odotusajan turhaketta mulle edustaa se laite, millä kotosalla saa kuunnella sydänääniä. Jollekin toki voivat olla tarpeellisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Tuttipullojen ja muiden vauvatarvikkeiden sterilisaattorit on kyllä tosi turhia.

aijaa. meillä ollut kaikilla neljällä kovassa käytössä! . en minä olisi jaksanut pulloja kattilassa ruveta keitteleen ekoina kuukausina, minusta se oli erittäin hintansa väärti kapistus.

tästä vaan näkee, että tähän ei ole yksiselitteistä vastausta

Ja meillä myös sitteri! Neljällä ei sitteriä ollut ja viidennelle sen vihdoin sain hankittua, mutta en tosiaan tiedä miksi. En sitä tarvinnut muilla ja tämä viides ei siinä viihtynyt koskaan hetkeäkään. Sitteri jäi sitten koiran pediksi, sille sentään kelpas.

Alkuperäinen kirjoittaja kmm:

se on bumbo-istuin.Meille sukulainen antoi lainaan sellaisen.olikohan vauva siinä jotain 2 kertaa sinä aikana ku sitä pystyi käyttää ja totesin että siinä taas yksi turha kapistus joka vielä maksaa hirveästi (60e).

Joo tämä saa minultaki pisteet.täys turhake

Yhteistyössä