mikä on liian yleinen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja miksi liian yleinen on huono juttu, onko harvinainen kivempi lapsen itsensä vai vain vanhempien mielestä?

mitkä nimet teistä nyt on liian yleisiä, mitä ette omalle lapselle siksi antais?

tosta emmi-ketjusta tuli mieleen tämmöinen.

itsellä hyvinkin yleinen nimi enkä muista et ois ikinä harmittanut. yksilöllisyys on sit taattu muilla keinoilla. ;)

meillä on Viljami ja tuntuu et se on nykyää tosi yleinen..Mitä muut ootte mieltä?
Mun mielestä yleisiä nyt: eelis, eemil, luka/luca..Lähipiirituntumalla tehty arvio. :)

Ei se ole mukava, jos luokassa on kolmekin samannimistä, omalla luokallani oli tiettyjä nimiä aina noinkin monta. Toisaalta ei joku keksimällä keksitty uniikkinimikään ole välttämättä hyvä, siitä kiusataan helposti.

Tavallinen nimi, joka ei kuitenkaan ole se kaikista yleisin, on paras =)

Mulle itselleni on tärkeää, ettei ole ihan joka toisellla samaa nimeä.
Ja vielä kun olen itse töissä päiväkodissa, niin siellä on ihan kiva, jos ei samoja nimiä ole ihan kaikilla.

Ja sama on se, että tosi moni nimi on ns. pilalla, kun tuntee jonkin sen nimisen ja ko. henk. ei ole sieltä mukavimmasta päästä. :whistle:
Mm. opettajilla ja päiväkotien työntekijöillä nimien valinta omille lapsille on tuplasti hankalampaa.
;)

Ei ole kiva saada näitä lisänimiä: Pikku-Jimi tai Iso-Jimi. Näin ainakin me eroteltiin samannimiset lapset toisistaan. Ja varmasti muitakin lempinimiä keksitään, kun on pakko erotella saman nimiset toisistaan.

mulla oli aikanaan 3 samannimistä samalla luokalla. ystävälläni oli siihen aikaan tosi erikoinen nimi, sellainen mitä oli joillain tädeillä ja mistä oli tosi helppo vääntää jos jonkinnäköistä haukkumanimeä ym.. kun sitä kiusaamista (kaveri tosiaan kärsi siitä, itki usein asiaa) päivittäin katteli vuosia niin mä ajattelin et en ainakaan sellaista huvittavalla tavalla erikoista nimeä tahdo lapsilleni antaa.

oon ratkaissut asian niin, et kahdella isommalla lapsella on eka nimi sellainen suht tavallinen ja sit toinen nimi myös lyhyt mut vähän erikoisempi. että voi sit halutessaan käyttää sitä toista nimeä, jos eka tuntuu liian tavalliselta. vähän sama suunnitelma ois nyt tän kolmannen suhteen..

Luen aina lehden kastetut-palstaa, ja mulle liian yleiset nimet ovat yksinkertaisesti niitä, jotka esiintyvät siellä turhan usein. :D Jotkut nimet jäävät ehkä mieleen paremmin kuin toiset, joten joku nimi ei välttämättä jää yleisenä mieleen, vaikka sitä paljon annettaisiinkin. Mitään tilastoja en asian takia tutki. Kaverini juuri vähän aikaa sitten harmitteli, kun antoi pojalleen kuulemma "turhan yleisen" nimen, Laurin. Tuo ei kuitenkaan ole sellainen nimi, joka olisi ilmoituksista jäänyt minun mieleeni, lienee sitten enimmäkseen 2. tai 3. nimeksi annettu? Mutta noita, jotka nyt tuntuvat liian yleisiltä, ovat omasta mielestäni esim. Eemeli, Matilda, Lenni, Leevi, Venla ja Iina - en siis tiedä, ovat oikeasti suosituimpia, jääneet vain sellaisina mieleen.

itselläni on aika harvinainen nimi enkä ole siitä kärsinyt koska olen jo tottunut että harvemmin se menee oikein,joskus korjaan mut aina en jaksa mut onhan se ihan kiva ettei ole ihan perusnimi. Pistin tietenkin vahingon kiertämään ja annoimme tytöllemme myös harvinaisen nimen jonka löysimme vahingossa netistä kun etsi tavallisemmalle alkuperäiselle"tarkoitusta".Saman nimisiä löytyy ilmeisesti suomesta vain 1 toinen ja naapurimaistakin vain muutamia,alle 10 kpl.toinen vaihtoehto oli perus emma=) Sitä vain ehkä kannattaa miettiä jos haluaa erikoisemman nimen että se on helppo sanoa,me olemme kaksikielinen perhe ja piti karsia jonkin verran nimi vaihtoehtoja koska minun suomenkielinen sukuni ei kaikkia olisi välttämättä osannut sanoa edes, esim.mieheni ehdotti pojalle nimeä sean jota tuskin olisi minun mummani osannut lausua oikein ,saati minä itse=)

Meidän poikien nimisiä on kai aika paljon, toisen nimisiä himpun alle 5000 ja toisen himpun yli. Me kuitenkin valittiin sellaset nimet mistä ite tykättiin ja mitkä sopi sukunimeen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ole mukava, jos luokassa on kolmekin samannimistä, omalla luokallani oli tiettyjä nimiä aina noinkin monta. Toisaalta ei joku keksimällä keksitty uniikkinimikään ole välttämättä hyvä, siitä kiusataan helposti.

Tavallinen nimi, joka ei kuitenkaan ole se kaikista yleisin, on paras =)

peesi tähän

Aleksi, Luka, Siiri ja Aino tuntuu olevan yleisiä meilläpäin. 4-v. pojan hoitoryhmässä on 3 Aleksia ja hän on siis Akseli, mutta kaikki aina muistaa Aleksiksi. On alkanut selvästi jo pojua itseäänkin nyppimään, kun korjaa aika kärkkäästi että "mä en ole mikään Aleksi, olen Akseli" ;)

emmasta tais jossain olla, et se on niin täällä, ruotsissa kuin briteissäkin tosi yleinen nyt. et se taitaa olla ainakin jo vähän liian yleinen, vaikka hirmu nätti nimi onkin.

Yhteistyössä