Mikä on liiallista alkoholinkäyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos perheen vanhemmat käyttävät alkoholia 2 iltaa viikossa alkoholia humalaan asti (lapset menneet jo nukkumaan) ja viikonloppuisin samoin kun lapset menneet nukkumaan niin ottavat alkoholia. Siis noin 2-4 kertaa viikossa humalaan asti. Onko kyse alkolin liikakäytöstä tai alkoholismista?

Mun mielestä on, jos on selvästi humalassa joka viikko vaikka olisi vain kerrankin. Rankka humalajuominen ei ole lapsiperheen juttu. Kyllä joku pitää olla aina tolkuissaan asunnossa, jossa on lapsia.

Jos joka viikko pitää känniin asti juoda, niin mun mielestä on liikaa. Varsinkin jos kertoja on useampi. Mutta jos vaikka 2 kertaa viikossa juo vaikkapa 2 annosta alkoholia, määrään tietty vaikuttaa ihmisen koko, ei mun mielestä vielä alkoholi ongelma ole.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Jos joka viikko pitää känniin asti juoda, niin mun mielestä on liikaa. Varsinkin jos kertoja on useampi. Mutta jos vaikka 2 kertaa viikossa juo vaikkapa 2 annosta alkoholia, määrään tietty vaikuttaa ihmisen koko, ei mun mielestä vielä alkoholi ongelma ole.

peesit tähän

Humalahakuinen juominen säännöllisesti on yleensä liikaa terveydellisesti. Runsaan käytön raja menee muistaakseni 16 ravintola-annosta / viikko. Toisaalta, joskus yksikin voi olla liikaa. Ja se että juo vasta kun lapset ovat menneet nukkumaan, ei ole mikään hyväksiluettava asia, miksi pitää juoda niin paljon että sitä on peiteltävä lapsiltakin?

Yhteistyössä