Mikä on lempielokuvasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on monta lempileffaa, en osaa laittaa paremmuusjärjestykseen. Monet animaatiot on ihan loistavia, esimerkkinä Kaksin karkuteillä, Kaurismäen Arvottomat on mun makuun.
Sitten on Pretty Woman ja muutamia muita samaan kategoriaan luettavia elokuvia. Koko kysymys on vaikea, koska eri tyylilajin leffat ei oikein kilpaile keskenään, ja parhaan leffan nimeäminen riippuu mulla paljolti myös mielentilasta.

[video=youtube;XLK5OWU2YGw]http://www.youtube.com/watch?v=XLK5OWU2YGw[/video]

Schindlerin lista. Varsinkin sen jälkeen kun kävin Kazimierzissa, tehtaalla ja KL Auschwitzissa. Elokuva sai ihan uuden sisällön vaikka nämä tapahtumat eivät Kazimierziin liitykkään vaan Krakovan ghetto oli Podgórzessa. Mutta elokuva on kuvattu tuolla Kazimierzissa.

• Tykkää
Reactions: Kastanja
[video=youtube;XLK5OWU2YGw]http://www.youtube.com/watch?v=XLK5OWU2YGw[/video]

Schindlerin lista. Varsinkin sen jälkeen kun kävin Kazimierzissa, tehtaalla ja KL Auschwitzissa. Elokuva sai ihan uuden sisällön vaikka nämä tapahtumat eivät Kazimierziin liitykkään vaan Krakovan ghetto oli Podgórzessa. Mutta elokuva on kuvattu tuolla Kazimierzissa.

Mä näin ton joskus 14-15 vuotiaana, ja se oli ankean, kolkon ja kipeän koskettava...

Mä näin ton joskus 14-15 vuotiaana, ja se oli ankean, kolkon ja kipeän koskettava...

Järkyttävää ainakin. Tuolla paikanpäällä se kaikki oikein iskeytyi vasten kasvoja ja jotenkin on ihanaa, että KAzimierzin taika herätellään henkiin vaikka kaikki paikat eivät enää aitoja olekkaan. Mutta siitä huomaa miten Puolassa tuosta nykyisin ajatellaan.
Jos joku kiinnostuu matkustamaan Krakovaan niin kannattaa ehdottomasti käydä tuolla tehtaalla, siellä oleva näyttely on näkemisen ja kokemisen arvoinen. Ei mikään perus näyttely vaan jotain aivan muuta.

• Tykkää
Reactions: Kastanja
BootyPeppi: Tuon elokuvan jälkeen luin kirjan "Punatakkinen tyttö"....sekin oli koskettava....

Olen lukenut sen kirjan myöskin. Minulta löytyy yhtä jos toista aiheeseen liittyvää. Koita löytää sellainen kirja kuin Kaasukammion varjossa. Toinen hyvä on Viktor Klemperer: Haluan todistaa, päiväkirjat 1933-1945

Olen lukenut sen kirjan myöskin. Minulta löytyy yhtä jos toista aiheeseen liittyvää. Koita löytää sellainen kirja kuin Kaasukammion varjossa. Toinen hyvä on Viktor Klemperer: Haluan todistaa, päiväkirjat 1933-1945

Annoin kirjan Punatakkinen tyttö äidilleni lahjaksi... ensin luin sen itse :) Kiitos tiedoista, etsin käsiini nuo mainitsemasi. Anne Frankin päiväkirjan luin jo nuorena...

Annoin kirjan Punatakkinen tyttö äidilleni lahjaksi... ensin luin sen itse :) Kiitos tiedoista, etsin käsiini nuo mainitsemasi. Anne Frankin päiväkirjan luin jo nuorena...

Sekin löytyy. Myös Hanan matkalaukku (lasten kirja), Polttouhrit, Kaikkien rakkaitteni puolesta ja tuo lista tietenkin....ja monta muuta...

Hiljaiset sillat - tarvitseeko edes perustella? Itken joka kerta silmät päästäni kun näen sen.

Lost in Translation - se on niin kaunis tunnelmaltaan ja herättää ajatuksia.

Ihmeellinen on elämä - katson sen joka joulu, se vain on niin ihana.

Life In a Day - Ihana yksinkertainen filmi, jonka jälkeen on sellainen fiilis, että elämä on kaikista pikkuongelmista huolimatta mahtavaa ja tärkeimmät asiat eivät ole rahalla ostettavissa. :)

The Big Lebowski - Tää vaan osui ja upposi mun huumorintajuuni. Ei mitään väkisin hauskaa pierukomediaa, vaan hulvattomia tilanteita ja mahtavia karaktäärejä.

Breakfast at Tiffany's - Klassikko. Maailman kaunein nainen. Rakkaustarina.

Yhteistyössä