Mikä on lasten kanssa raskainta aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän tästä tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, vielä pieni jatkokysymys-- mistä voimia kohdata jokaiseen ikäkauteen liittyvät ongelmat, mitkä milloinkin? Tai siis, miten pidätte omasta jaksamisestanne huolta?

Minusta voimia saa siitä, että itsekin kasvaa lapsen mukana. Vanhemmuus muuttuu ja sitä vaan osaa ottaa asiat asioina sitten, kun ne tulevat eteen.

Kovasti koitan mut miksen mä osaa :( :(

No, vielä pieni jatkokysymys-- mistä voimia kohdata jokaiseen ikäkauteen liittyvät ongelmat, mitkä milloinkin? Tai siis, miten pidätte omasta jaksamisestanne huolta?

Mikä tahansa vaihe tuntuu aina sillä hetkellä vaikeimmalta. ja jälkeen päin vaan miettii, ettei se nyt niin kamalaa ollutkaan...

Nyt kun omat ovat teini-iässä tuntuu että ennen ei ollut mitään murheita. Mutta olihan niitä. Jokaisessa ajassa on omat hyvät ja huonot puolensa ja pitäisi vaan nauttia niistä hyvistä eikä suotta surra etukäteen huonoja aikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:

Mikä tahansa vaihe tuntuu aina sillä hetkellä vaikeimmalta. ja jälkeen päin vaan miettii, ettei se nyt niin kamalaa ollutkaan...

Kyllä mä muistan varmaan ikuisesti mitä helvettiä ne ekat 10kk olivat :(

Alkuperäinen kirjoittaja mitähän tästä tulee:
..Siis ikäkausittain-- vauva, taapero, leikki-ikäinen ja siitä ylöspäin jne... :)
Miksi? Miten helpotti?

Sanoisin että meidän 19-vuotiaan kanssa on tällä hetkellä raskainta, muut lapset 14-ja 3-vuotiaat.

Murrosikä ehdottomasti! Pienten kanssa kyllä pärjää. Olen kuullut sanonnan että jos on helppo lapsi lapsena niin murrosikä on sitäkin kauheampi. Meillä on just näin, huh!

Yhteistyössä