Mikä on kun kauppa ei käy hyväkuntoisilla lastenvaatteilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti se on vain väliaikaista hiljaisuutta. Minä juuri laitoin tytön välikausipuvun pesukoneeseen ja ajattelin tehdä pienen vaatepaketin sen lisäksi huutikseen. Todellakin haluaisin vähän tilaa vaatekaappiin. Talvella tein hyvän myynnin kirpparilla, täytyy sitten kokeilla sitä jos ei huutiksessa mene.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tammikuunloppu on aina ollut mielestäni hieman hiljainen, koska ihmiset ovat ostaneet kaapit täyteen alevaatteita.

Tuo on niin totta. Muutamassa kuukaudessa lapset kasvavat niistä ulos ja siinä vaiheessa on taas aika alkaa etsimään isompia.

Entä myytkö oikean kauden vaatteita? Monikaan ei enää etsi talvivaatteita (koska ne on jo hankittu), vaan nyt hamstraillaan jo välikausiasusteita.

En myy enää talvivaatteita, vaan tosiaan lähinnä nyt sisävaatteita, jotka sopivat kevääksi ja kesäksikin. Nuo välikausivaatteet varmaan menevät hyvin kaupaksi, kun tuo yksi ostaja ei niitä tosiaan ilmeisesti ostanutkaan, vaikka lupasi. Täytyy laittaa myyntiin ja katsoa, pääsisikö niistä sitten huutonetissä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja kelpais:
Meillä ainakin ostetaan niitä oransseja ja punaisia ja kaikkea muuta kuin örkkivaatteita pojille.

Meillä myös vaaleanpunaista ja lilaa. Kiva että meitä on muitakin. Monesti tuntuu, että jos noita värejä haluaa, on pakko ostaa vaatteet ulkomailta (kuten meillä pääasiassa tehdäänkin). Se voi tietysti olla yksi syy, täällä ei esim. Next, GAP ja Zara ole niin tunnettuja kuin muualla.

Kirppareillakin näyttää olevan paljon tyhjiä pöytiä. Ehkä tää alkuvuosi on vähän väliaikaa. Kaikilla jo talvivaatteet kasassa eikä vielä pienille viitsi ostaa kevät/kesä/syksyvaatteita, kun haluaa vähän nähdä kasvua. Minä ainakin ajattelen, että välikausivaatteet menisivät sitten vielä syksylläkin.

TYÖÄITI hei: olen ymmärtänyt, että asut Pirkanmaalla. Myytkö kirppareilla? Missä?

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Meillä ainakin ostetaan niitä oransseja ja punaisia ja kaikkea muuta kuin örkkivaatteita pojille.

Meillä myös vaaleanpunaista ja lilaa. Kiva että meitä on muitakin. Monesti tuntuu, että jos noita värejä haluaa, on pakko ostaa vaatteet ulkomailta (kuten meillä pääasiassa tehdäänkin). Se voi tietysti olla yksi syy, täällä ei esim. Next, GAP ja Zara ole niin tunnettuja kuin muualla.

Mä pakotan aina miehen ulkomailla vaatekauppoihin kun tekee työmatkoja noin kerran kuussa ympäri eurooppaa ja aasiaa. :kieh: Monesti tulee myös itsekin tilattua nettikaupoista.

Tosin massat kyllä ostavat sitä tummansinistä/harmaata/mustaa. Mä myyn yleensä niin, että pirteät värit saattaa joku tytölle vaatetta etsivät myös ostaa... Eli vihreä paketti, ruskea paketti, punainen pirteä paketti ;)

Oothan ryhmitellyt vaatteet kuviin kokonaisuuksiksi (ja onhan ne yhteensopivia)?

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Tosin massat kyllä ostavat sitä tummansinistä/harmaata/mustaa. Mä myyn yleensä niin, että pirteät värit saattaa joku tytölle vaatetta etsivät myös ostaa... Eli vihreä paketti, ruskea paketti, punainen pirteä paketti ;)

Oothan ryhmitellyt vaatteet kuviin kokonaisuuksiksi (ja onhan ne yhteensopivia)?

Täytyy varmaan ruveta tekemään niistä kokonaisuuksia. Paketissa eivät menneet kaupaksi huutonetissä eikä näköjään nyt yksittäin/kaksittainkaan.

Tuo postariasia on vaikea eli kahta tai neljää vaatetta ei kannata myydä, kun postarit ovat samat kuin paketilla eli menisi samoilla postareilla sitten enemmänkin. Helpointa olisi, jos noudettaisiin, mutta se ei aina onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TYÖÄITI hei: olen ymmärtänyt, että asut Pirkanmaalla. Myytkö kirppareilla? Missä?

Mä myyn lähes kaiken työpaikalla, jossa myyntiaika on parhaimmillaan alle 20 minuuttia ja ei oota sen jälkeen. Jotain kesällä kotikirpparilla...

Hitsit. Pitää varmaan panna mies tonkimaan intraa ja lastenvaatteita etsimään. Jos olet sen firman palveluksessa, mitä luulen... Ainakin tuolla miehen firman kirpparilla menee lähes kaikki tavara kaupaksi.

Mä myyn lähes kaiken työpaikalla, jossa myyntiaika on parhaimmillaan alle 20 minuuttia ja ei oota sen jälkeen. Jotain kesällä kotikirpparilla...

Blaah, omalla työpaikalla ei ole kenelläkään pieniä lapsia. Hyvä idea muuten!

Hitsit. Pitää varmaan panna mies tonkimaan intraa ja lastenvaatteita etsimään. Jos olet sen firman palveluksessa, mitä luulen... Ainakin tuolla miehen firman kirpparilla menee lähes kaikki tavara kaupaksi.

B) Nopeat syövät hitaat ja hitaille jää luu käteen.

Blaah, omalla työpaikalla ei ole kenelläkään pieniä lapsia. Hyvä idea muuten!

Ja mun työpaikalla taas toi kirppari on niin aneeminen... Ei liiku mikään, vaikka todella iso ja heterogeeninen työyhteisö kyseessä. Ei vain kuulu ehkä talon lulttuuriin, ei ole ihmisille niin arkipäiväistä toimintaa nettkishoppailu.

B) Nopeat syövät hitaat ja hitaille jää luu käteen.

Oiekasti mulle ei ole tullut mieleenkään, että tuolta miehen työpaikan kirpparilta vois soursata just esim. lastenvaatteita. Daa! Kun vain ajattelee sitä ikäjakaumaa, niin mistä sitten jos ei tuolta.

Sulla vaan on ilmeisesti huono kanava tai siltikin on hinnat väärät. Muista myös, että sinun sanaasi ei aina voi luottaa, joten vaatteesta maksetaa hintaa (kun on vain pieni kuva tukena) "pahimman mahdollisen mukaan".
Alesta kuitenkin saa paljon merkkivaatteita -50%

Mulla menee ihan hyvin kaupaksi pojan vaatteet. Hinnat on euroa paria per vaate, merkkivaatteet ehkä 5e. Talvivaatteet ja villavaatteet kalliimpia. Suorastaan riistetään käsistä. Mutta tosiaan postikulut eivät rasita mun myyntiä.

Miten niin ei sanaani voi luottaa...?
Siksi ihmettelen oikeastaan, kun tosiaan ennen on kauppa käynyt kuin siimaa ja nyt ei enää. Ennen huutiksessakin tuli kohteille samantien huutoja, mutta nyt ei moneen päivään yhtään. Pariin uuteen välikausipukuun kyllä tuli samantien monta huutajaa, kun oli "oikeita merkkejä" vaan koko oli meille väärä. Hinta taisi olla niissä enemmän kuin kohdillaan.

Tämä ei ole todellakaan mitään henkilökohtaista. Mutta ihmisten käsitys vaikkapa hyvästä vaihtelee. On hirveä homma setviä, mikäli käsitykset tavarasta ovatkin erilaiset. Ei siinä huutonetin palautteet lohduta. Eli uskoisin että enemmän voisi joku maksaa, jos tavaran näkisi oikeasti etukäteen kuin että yksi kuva ja tuntematon myyjä toisella puolella maata.

Mutta ehkä tosiaan alemyyntien ajankohta ja yleinen ihmisten varautuminen taantumaan vaikuttaa siihen että hinnat ovat kirppareillakin alhaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
greippi: mikä on sun huutis tunnus? vaatteet kuulostavat meille sopivan kokoisille. vai olikos joku hakusana minkä kautta voisi ehkä pongata sun myymät vaatteet

En viitsi laittaa huutistunnusta tänne enkä levitellä niitä muutenkaan julkisesti.
Mutta jos sinulle voi laittaa vaikka yv:tä niin voin laittaa viestiä.
Tämä sillä riskillä, että ketju nyt poistuu...

Sulla vaan on ilmeisesti huono kanava tai siltikin on hinnat väärät. Muista myös, että sinun sanaasi ei aina voi luottaa, joten vaatteesta maksetaa hintaa (kun on vain pieni kuva tukena) "pahimman mahdollisen mukaan".
Alesta kuitenkin saa paljon merkkivaatteita -50%

Mulla menee ihan hyvin kaupaksi pojan vaatteet. Hinnat on euroa paria per vaate, merkkivaatteet ehkä 5e. Talvivaatteet ja villavaatteet kalliimpia. Suorastaan riistetään käsistä. Mutta tosiaan postikulut eivät rasita mun myyntiä.

Miten niin ei sanaani voi luottaa...?
Siksi ihmettelen oikeastaan, kun tosiaan ennen on kauppa käynyt kuin siimaa ja nyt ei enää. Ennen huutiksessakin tuli kohteille samantien huutoja, mutta nyt ei moneen päivään yhtään. Pariin uuteen välikausipukuun kyllä tuli samantien monta huutajaa, kun oli "oikeita merkkejä" vaan koko oli meille väärä. Hinta taisi olla niissä enemmän kuin kohdillaan.

Tämä ei ole todellakaan mitään henkilökohtaista. Mutta ihmisten käsitys vaikkapa hyvästä vaihtelee. On hirveä homma setviä, mikäli käsitykset tavarasta ovatkin erilaiset. Ei siinä huutonetin palautteet lohduta. Eli uskoisin että enemmän voisi joku maksaa, jos tavaran näkisi oikeasti etukäteen kuin että yksi kuva ja tuntematon myyjä toisella puolella maata.

Mutta ehkä tosiaan alemyyntien ajankohta ja yleinen ihmisten varautuminen taantumaan vaikuttaa siihen että hinnat ovat kirppareillakin alhaisia.

Niinhän se on. Vaikka tosiaan on melkein 500 erittäin positiivista palautetta huutiksessa, kai sekin jotain kertoo.
Mieluiten sitä myisi kasvokkain ja ison kasan kerralla, mutta ne tilanteet on valitettavasti tosi harvassa.

Kai se on sitten vaan tämä alennusmyyntien jälkeinen ajankohta tai ihmisillä rahat loppu. Vaikka minun logiikallani sen pitäisi piristyttää käytettyjen vaatteiden myyntiä.

Yhteistyössä