mikä on köyhää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rala la la laa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rala la la laa

Vieras
tutun tyttö sano, kun näki heidn vanhassa talossa asuvan perheen keittiön pöydän ja verhon, et "vähän niillä on köyhää, kun pieni pöytä ja verho keittiössä" Meitä ne varmaan pitää köyhänä, kun sano siskolleen, et meijän äiti ja isi hankkii enemmän, kun me ja sitä rataa

meidän poika kaupassa tummasi seurattuaan erästä miestä joka kokeiltuaan kiikareita, laittoi ne takaisin hyllyyn, että "ne tais olla sille liian kalliit". Vähän hävetti, vaikka lapsi tietysti vaan mietti ssitä kun itse tulee monesti sanottua jostain mitä ei syystä tai toisesta osteta...

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
no tietääkö nykyajan penskat ees oikeeta köyhyyttä meinaan kun on tottuneet että on kaikenmaailman laitteet, vaatteet ja ruokaa aina..

No tietääkö nykyajana aikuiset edes oikeeta köyhyyttä, kun on aina tottuneet että on kaikenmaailman laitteet, vaatteet ja ruokaa aina.

Kun minun äitini oli pieni, niin ei ollut kotona sähköä eikä edes kaikille kenkiä. Ja tusina ihmistä asui n. 15 neliömetrin saunassa. (Tämä muuten ei ollut edes liiottelua.)

Meitä asui 3 lasta ja vanhemmat yksiössä 10 vuoden ajan. Söimme usein puuroa, pannukakkua tai muuta halpaa. Itse kasvatimme perunoita pienellä maapläntillä vähän kauempana, oli lasten homma käydä nostamassa ruoka-ajaksi tarpeeksi pottuja. Meillä ei kaikilla ollut edes omaa sänkyä. Naapurin mummon luona kävimme kerta viikkoon saunassa. Enkä silti pitänyt meitä köyhinä.

Yhteistyössä