Mikä on "kipukynnys" polttareiden maksujen suhteen? Mitä mieltä 115 eurosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunteeko miehesi muita polttaireihin osallistujia (kuin bestmanin)? Voisko se tehdä jonkun soittokierroksen ja kysyä, mitä mieltä muut on? Sitä kautta vois saada järkeä tohon hommaan.

Pari normihotellihuonetta irtoaa missä tahansa alle satasen/yö, joten sillä putoaisi hinta jo useita satasia...

Mielestäni polttariporukan pitäisi yhdessä ensin sopia, mikä olisi sopiva summa kaikille maksettavaksi. Vasta sen jälkeen suunniteltaisiin ohjelma, joka sillä budjetilla pystyttäisiin toteuttamaan. Kaikkea kivaa keksii pienemmälläkin summalla, varsinkin kun osataan asettaa ne sopiviin raameihin!

Ai ne on bestmanin mielestä hänen juhlansa, en itse menisi. Saati en itselleni haluaisi tuollaisia polttareita! Eikö kaikki muut jotka eivät haluaisi tuollaisia voisi sanoa bm ja kaverille että menköön kahdestaan tai maksavat kaiken ellei aleta järkätä halvempaa, sulhasen toivomaa iltaa.

Tuntuu tosiaan että pitää olla vaikka mitä hienoa juttua. Itselle oli ainakin tärkeintä se että sai viettää aikaa tyttökavereiden kanssa.
Itsellä kyllä jäisi väliin polttarit joissa joutuu maksamaan satoja euroja osallistumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Alkuperäinen kirjoittaja anja:
Mun mielestä se menee jossain 30-40 euron välissä. Mutta mitäs mieltä olette tästä, kun mies meinaa mennä veljensä polttareihin, joissa tää osallistumismaksu on 115 euroa... :o Mun mielestä meillä ei ole varaa tuohon tai sitten joudutaan olemaan syömättä viikon ajan, ihan tosissaan. Vielä aikaisemmin bestman sanoi , että jotain pari kymppiä olis tulossa, mutta nyt eilen summa muuttuikin 115 euroon. Ja mies tosiaan ei kehtaa eikä halua kieltäytyä, kun on veljen polttareista kyse. Enkä minäkään haluais kieltää, mutta tuo summa hirvittää kun tietää, että sit ollaan ilman ruokaa... :(

115euroa!!!!!
Mitä kummaa polttarit pitää sisällään?!

Puolen päivän aikaan hakevat sulhon, menevät ravintolaan syömään ja juomaan, sitten mennään sviittiin, vedetään lisää viinaa, saunotaan, illemmalla otetaan taksi alle ja ajellaan koko ilta sinne minne halutaan. Sitten kenties baariin, jos huvittaa ja yöksi sviittiin... näin mies mulle kertoi BM:n suunnitelman.

Pöh! Olisivat käyttäneet enemmän mielikuvitusta niin ois varmasti saanut pienemmällekin raha summalle vastinetta. Huh huh.. Eikö taksia voi korvata kysymällä joku kaveri kuskiksi jonkun autolla. Ja tuo sviitti.. :laugh: Jotenki tulis mieleen, että mökki vois olla mukavampi miehille :o

JAa-a, jääköhän sielä paljonkin väkeä pois lyhyellä varoitusajalla? :/ Meinaan aika karvas hinta etenkin kun monella on työtilanne mitä on PLUS nyt on pahin kesälomakausi menossa, eli rahaa palaa kaikkeen muuhunkin. 115 e, jos se edes riittää, on aikamoinen hinta yhdestä illasta. Toivottavasti ei mene reisille koko juttu.

itse olen menossa viikon päästä miehen veljen tulevan vaimon polttareihin, jotka maksaa jopa 27 euroa. Meitä tyttöjä on 11 (+ morsian). Päivän ohjelma on aika lailla monipuolisempi kuin mitä miehet (BM) on keksineet... Aamulla haetaan morsian kotoaan, mennään tanssitunnille, Särkänniemeen (ranneke ei kuulu hintaan, vain sisäänpääsy), kokkisotaan (tehdään itse ruokaa kokin neuvojen mukaan) ja sitten mökille yöksi ja saunomaan. Ehkäpä hieman järkevämmin käytetty rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunteeko miehesi muita polttaireihin osallistujia (kuin bestmanin)? Voisko se tehdä jonkun soittokierroksen ja kysyä, mitä mieltä muut on? Sitä kautta vois saada järkeä tohon hommaan.

Pari normihotellihuonetta irtoaa missä tahansa alle satasen/yö, joten sillä putoaisi hinta jo useita satasia...

8 ukkoa on luvannut tulla. Pari ukkoa on jättäytynyt pois tänään, kun on selvinnyt budjetti.

itse olen menossa viikon päästä miehen veljen tulevan vaimon polttareihin, jotka maksaa jopa 27 euroa. Meitä tyttöjä on 11 (+ morsian). Päivän ohjelma on aika lailla monipuolisempi kuin mitä miehet (BM) on keksineet... Aamulla haetaan morsian kotoaan, mennään tanssitunnille, Särkänniemeen (ranneke ei kuulu hintaan, vain sisäänpääsy), kokkisotaan (tehdään itse ruokaa kokin neuvojen mukaan) ja sitten mökille yöksi ja saunomaan. Ehkäpä hieman järkevämmin käytetty rahat.

TODELLAKIN järkevämmin käytetty rahat! :flower: Tuo miesten juttu kuulostaa äärettömän tylsältä, ykstoikkoselta ja rahastukselta! :kieh: Ajella nyt taksilla monella sadalla.. :headwall: Mun mies ei maksais 115e edes veljensä polttareista, ELLEI ihan oikeasti sillä saisi vaikka jollain lentokoneen kyytiin mahollisuutta, tai muuta extreme (mutta järkevää) tekemistä! :headwall: Mutta sviitti, viinat ja taksi ei kyllä tuon arvoinen ole.

Tuo ohjelma mitä rahaan kuuluu, on kyllä onneton. Onko se muka oikeasti kivaa ajella taksilla ympäriinsä ja vetää viinaa? Siis vaan ajella taksilla? Menisivät vaikka terassille jos eivät muuta keksi.

Mua jäi harmittamaan omissa polttareissa se että ne oli suunniteltu kaason mieltymysten mukaan, ei mun. Kaaso kyllä tiesi että mä en välitä yökerhoista tai tanssimisesta mutta hyvällä porukalla saunailta olisi ollut mulle tosi jees. Ja ohjelmassa oli siis yökerhoja, nöyryytystanssimista vieraiden ukkojen kanssa ja kaikenlaista "itsensä myymistä". Menihän se siinä alkon voimalla ja pidin hauskaa väenvängällä, mutta ärsytti kun ei yhtään ollut miettinyt mitähän mä voisin illalta toivoa.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
miehille polttarit on tosi iso juttu.. anna mennä vaan ilman mutinoita kun on kerran työssäkäyvä ihminen,sentään oman veljen polttarit..

En mä oo estänytkään, mutta kyllä me molemmat mietitään sitä, että onko sit mukava olla rahatta ja syömättä viikko kun ne ruokarahat menee polttareihin, joissa ei ole mitään järkeä... Ehkäpä se mies menee, mutta maksaa vain sen mitä kuluttaa... en tiedä.

:o
On kyllä surkeen kuulonen polttariohjelma miehesi veljellä. Jos oisin osallistuja, mua varmaan hävettäisi niitten "suunnittelijoiden" puolesta. Ellei sitten sulhaselle tuo ole unelmien täyttymys...vaikea kyllä kuvitella...

8 ukkoa on luvannut tulla. Pari ukkoa on jättäytynyt pois tänään, kun on selvinnyt budjetti.

Eli budjetti paukkuu ja hinta nousee :(

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
:o
On kyllä surkeen kuulonen polttariohjelma miehesi veljellä. Jos oisin osallistuja, mua varmaan hävettäisi niitten "suunnittelijoiden" puolesta. Ellei sitten sulhaselle tuo ole unelmien täyttymys...vaikea kyllä kuvitella...

Ja joo, se hinta on ihan absurdi tuohon ohjelmaan nähden. Me vietimme pitkän päivän siskoni polttareita huomattavasti monipuolisemmalla ohjelmalla ja kustannuksia tuli alle 30e per juhlija.

50e sopiva. Oikeasti on polttareita joissa yksi tai kaksi päällepäsmäriä ottaa vallan itselleen ja määrää koko tapahtumien kulun ja sitten on kaikenlaista paskaa tiedossa kalliiseen hintaan. Ketään ei kuunnella ja kellekkäs valitat kun itse polttarisankarille ei saa hiiskua.

Mullakin on kaverin polttarit tulossa ja nyt jo alkaa hirvittää se rahanmeno. Multa kyllä kysyttiin budjettia ja vastasin et joku 50e + omat ruoat ja juomat ois maksimi. Tällä hetkellä suunnitelmaan menee morsiamen osuus 40e, ohjelman hinta omalta osaltani 96e jonka lisäksi sekä ruoat, juomat ja bensat vielä. :o Tuolla hinnalla en kyllä kykene osallistumaan itse ohjelmaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Eli budjetti paukkuu ja hinta nousee :(

Ei tietääkseni, vaan ennen näiden kahden poisjäämistä jokaisen osuus oli jotain 95 euroa. Mutta sekin oli siis joillekin liikaa, saati että nyt se on 115 euroa. :headwall:

Ei onnistuis meidän perheessä laittaa tuollasta summaa polttareihin. 50e alkaa olla kipuraja "normipolttareissa" se on sitten eriasia jos isoon summaan sisältyy just joku kylpylä vkl koko porukalle tms...

Ihan syvältä!!! Oikeesti: ton saman ohjelman voi toteuttaa pienemmällä budjetilla ja sit pääsis kaikki mukaan (ja se lienee tärkeintä).

Kaksi hotellihuonetta = n. 200-300e. (voi saada halvemmallakin)
Hotellin sauna asiakkaille 0e.
Viinaa hotskuhuoneeseen esim. 24pac kaljaa n. 25e, viiniä/viinaa vaikka 5kympillä eli viinoihin n. 100 hotskussa
Ruokailu n. 20e/hlö (ja halvemmallakin, jos käyvät pizzalla tms. ja jos jokainen maksaa itse, voi valita, mitä syö/juo)
Ja sit viinat raflassa
= yhteensä tää tekis reippaasti alle satasen per lärvi

Ja jos ovat hotskussa, miksi ajaa taksilla joka paikkkaa? Eikös voi kävellä ravintolaan? Tai mennä bussilla?

Mielen köyhyyttä toi musta on....

Yhteistyössä