Mikä on joulussa tärkeintä?

tähdenlento09

Aktiivinen jäsen
16.10.2006
6 826
0
36
Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä aloituksesta että onko tänä päivänä tosiaan suurin osa ihmisistä niin materialisteja että joulu tulee vaan suuresta ja kalliista lahjaröykkiöstä tai herkkuja notkuvasta pöydästä? :/ :ashamed:
Eikö se yhdessä oleminen ja hiljentyminen viettämään vapaata läheisten kanssa merkitse mitään? :snotty:
Kaikilla kun ei ole edes niitä läheisiä kenen kanssa viettää joulunsa. :/

mua nolottaa saada jotain, mutta tykkään antaa tosi paljon. minä tykkään joulun tuoksusta ja tunnelmasta, kun kaikki kimmeltää ja saunotaan ja takassa leimuaa tuli. jouluruoka on hyvää, yhdessäolo ja lasten iloisuus on kivaa.

Mulle tulee aina ekana mieleen se tunnelma... Onhan niitä lahjoja kiva saada, mut viel kivempaa niitä on antaa :) Eikä se määrä eikä hinta, vaan se ajatus. Mutta musta on kamalaa etsiä lahjaa sellaiselle, jolle kelpaa vain joku tietty juttu ja sitten kun sen lahjan antaa, revitään vaan paperit ja seuraavan kimppuun... Ikävä kyllä jotkut lapset on sellaisia :/

Läheiset, rakastaminen tärkeintä. Ei lahjat. Saatanpa antaa lahjat etukäteen -tänään vain tuli semmoinen fiilis (taas), että mun lapset on niin ihania, että kun saan taas rahaa niin lelukaupan kautta. Siihen ei joulua tarvita -eikä rakastamiseenkaan edes niitä leluja. Yhdessäolo riittää. Voisinhan ostaa rahoilla jotain itsellenikin, mutta ei huvita. Kyllähän minä ja isäpappakin tarvittaisiinkin vaikka mitä, mutta noille pirpanoille on ihana antaa -joskus jopa itse mennään mukaan leikkimään. Barbeilla on kiva leikkiä :whistle: ja autoilla. Meillä lelu mietitään tarkkaan, mikä olisi hyvä ja tulisiko leikittyä -rihkamaa ei osteta.

Yhteistyössä