Mikä on ihmisellä silloin ongelmana jos ei voi tehdä töitään selvinpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Tuli mieleen tuosta Savannan ketjusta tämä kun hän on useammankin kerran maininnut, että juo työaikana. Miksi näin?

Tiedän myös irl ihmisiä jotka ottavat aamulla pari paukkua, että pystyvät lähtemään töihin. Isäni oli yksi tälläinen ja äiti vain katsoi hiljaa tätä touhua. Isä lähti töihin viinapullon kanssa koska ei olisi kuulemma muuten tullut töistä mitään. Viina sitten sen miehen veikin lopulta hautaan.

Jos ei pysty tekemään työtään ilman alkoholia, niin kyllä mun mielestä silloin jotakin on siellä päänupissa vikaa ja tarvitaan terapiaa. Oli se työ sitten mikä tahansa, niin kyllä se pitäisi kestää selvinpäin. Jos ei kestä, niin sitten se työ lopetetaan.

[QUOTE="vieras";22010345]Monikaan ei tee töitään selvinpäin, esim. rauhoittavien lääkkeiden käyttäjät.[/QUOTE]

Mä ainakin uskon, että suurin osa ei kuitenkaan käytä mitään tuollaisia lääkkeitä.

[QUOTE="mii";22010367]Kaverin sairaanhoitaja äiti ei voi tehdä työtään ilman viinaa. On alkoholisti. Ei tee juuri muutakaan ilman viinaa.[/QUOTE]

just... ja varmaan saa edes olla töissä :/ tota kun ei voi piilottaa... hajusta huomaa...

[QUOTE="mä";22010544]just... ja varmaan saa edes olla töissä :/ tota kun ei voi piilottaa... hajusta huomaa...[/QUOTE]

Sehän siinä hirveintä onkin että monta vuotta on ollut isossa yliopistosairaalassa. Kyllä alkoholisti sen osaa ihan hyvin salata. Jos menee iltavuoroon saattaa aamulla juoda pari kaljaa ja jos aamussa juo sitten illan ja on krapulassa töissä.

Alkoholisti kykenee kyllä juomaan niin ettei sitä edes hajusta huomaa.
Ja ap:n kyssään että päihdeongelmainen on henkilö joka tarvii ryypyn päästäkseen/kyetäkseen töihin.

Mä ainakin uskon, että suurin osa ei kuitenkaan käytä mitään tuollaisia lääkkeitä.

Yllättyisit jo tietäisit, kuinka moni noita tommosia lääkkeitä just käyttää. Sitä kun ei päälle päin huomaa. Aina sairaanhoitajista, lääkäreistä opettajiin ja fiksuihin virkanaisiin ja -miehiin... että ei kaikki rauhottavien käyttäjät ole vain ns. laitapuolen kulkijoita.