mikä on hyvä määrä painon nousua raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla siis oli 3kg yli normaalin toi aloitus paino. nyt ei ole kovasti tullut lisää,viime neuvolassa viikolla 26 oli tullut 2kg. nyt tosiaan reilu 28viikkoja ja on vissiin tullu 2kg lisää,entiä viä. haluun pitää painon kurissa. oon herkkä kerään nestettä joten väkisin se nousee ainakin sen puolesta.

Myöskin vaaka näytti +18kg sairaalaan mennessä, mutta parin viikon jälkeen enää +2kg. Turvotusta oli, eikä neuvolassa eikä sairaalassa oltu ollenkaan huolissaan. Normaalipainosta lähdettiin. Siispä voi nousta paljon enemmänkin, eikä haittaa. Itse sen tietää syökö sopivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sentti:
Myöskin vaaka näytti +18kg sairaalaan mennessä, mutta parin viikon jälkeen enää +2kg. Turvotusta oli, eikä neuvolassa eikä sairaalassa oltu ollenkaan huolissaan. Normaalipainosta lähdettiin. Siispä voi nousta paljon enemmänkin, eikä haittaa. Itse sen tietää syökö sopivasti.

Samaa mieltä!Turvousta voi tulla runsaastikin, ja itse sitä tietää paljonko syö ja kuluttaa, niin vertaa tulleita kiloja siihen. :)

meillä sanottiin neuvolassa jotta ylipainosella se pyritään pitämään max. 8 kilossa se painonnousu. ja mitä enempi ylipainoa, sitä enempi seurantaa. näinhän se menee.

vauvahan itsessään tuo n.3,5kg ja sitten muut päälle,verimäärä ja paisuneet rinnat ja lapsvesi. eli vissiin noistajohtuvat on yhteensä jotain 6kg. nythän vauva ei tässä vaiheessa paina kun n.1kg ja mitä sitten on se verimäärä kasvanut ja rintoihin tullu lisää ainakin kilo! kait siis olen ihan siinä painossa mikä pitääkin olla. en viä tiä tarkkaa lukemaa mutta luulisin että ensviikolla vois olla painon nousu siinä 3-4kg. tai riippuu turvottaako kuinka. jänskättää tää loppu 10 viikkoo että miten sitten käy. vauva kasvaa viä 2,5kg mutta muuten. en mä nyt liho varsinaisesti mutta turvotusta tulee. oon kohta ihan syöttöporsaan näkönen turvotuksieni kanssa. miten sitä voi poistaa ja ennaltaehkästä?

Mulla on ennestään reippaasti ylipainoa. Nyt viikolla 34 mentäessä painoa on tullut yht. 6 kg. Neukkatädin mielestä paino on hyvissä lukemissa, ei siis ole tullut motkotusta - päivastoin.

Yhteistyössä