Mikä on google+ ? Missä mun kuvat nyt oikein näkyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittovie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hittovie

Vieras
Tablettiin tein gmail-tilin itselleni ja sillä olen ottanut valokuvia. Kirjauduin läppärillä sisälle ja olen ilmeisesti liittynyt myös tuohon google+:aan, kun siellähän näkyi kaikki mun tabletilla ottamat valokuvat. Laite näköjään tallettaa ne automaattisesti jonnekin pilvipalveluun(?). Voihan hitto sentään. Ei kai muut vaan näe niitä kuvia?

Miten hitossa tämä systeemi oikein toimii? Ei ole tarkoitus jakaa kuvia kenenkään kanssa, vaan ne on omia yksityiskuvia. Korkeintaan voisin lasten harrastuskuvia jakaa muille harrastuksessa oleville, mutta pitääkö silloin niidenkin olla google+:ssa vai miten kuvien jako käytännössä tapahtuu. Annanko vain linkin ja jonkun salasanan?

Käyttääkö joku muu tätä palvelua? Pitäiskö mun hankkiutua siitä eroon? Saanko kuviani sieltä pois mitenkään? Olisiko kuvien säilytykseen joku muu palvelu parempi?

Nykyään kun tekee uuden Gmail tilin, niin samalla liittyy tuonne google+ myös. Samoin jos tekee Youtube tilin tms. Onhan tuo tosi suosittu palvelu. Ota ihan rauhallisesti vain. Katsele niitä asetuksia tosiaan ja klikkaile estoja päälle, ei sun pois kannata mennä ainakaan heti.

Itse tein saman mokan ja hätäpäissäni päivitin tietojani niin, että muille näkyy aivan muu asuinpaikka, koulut, ammatti ja työpaikka kuin oikeasti on. Olen siis itse ollut vainoamisen alaisena joten pidän kaikki tietoni salaisina eikä niitä löydä tiedusteluista, mutta kiva jos joku google vetää ne näkyviin. Googlasin siis nimeni ja sillä löytyi tietoni niin nyt löytyy vaan väärät tiedot.

Itse tein saman mokan ja hätäpäissäni päivitin tietojani niin, että muille näkyy aivan muu asuinpaikka, koulut, ammatti ja työpaikka kuin oikeasti on. Olen siis itse ollut vainoamisen alaisena joten pidän kaikki tietoni salaisina eikä niitä löydä tiedusteluista, mutta kiva jos joku google vetää ne näkyviin. Googlasin siis nimeni ja sillä löytyi tietoni niin nyt löytyy vaan väärät tiedot.

Kiitos vinkistä. Minä onneksi laitoin väärän nimen sähköpostiosoitteeseen, joten sen suhteen ei ole huolta. Ystävilleni olen kertonut, keneltä posti tulee oikeasti, vaikka sitä postia ei ole edes tarkoitus käyttää.

Vain se huolettaa, ettei henkilökohtaiset kuvat vahingossakaan päädy muun maailman nähtäväksi. Ei siellä mitään arkaluontoista ole, mutta en halua kuitenkaan jakaa omia perhekuvia ulkopuolisille ja nettiin muiden pällisteltäväksi.

[QUOTE="aapee";29895109]Mistä niitä estoja saa päälle?[/QUOTE]

Valitse, kenelle jaat tietoja

Kirjaudu Google+ -palveluun. Siirrä hiiren osoitin Google+ -päävalikon vasempaan yläkulmaan ja valitse Profiili.
Klikkaa Tietoja-välilehteä, joka sijaitsee kansikuvan vasemman alakulman alapuolella.
Näkyviin tulee kenttiä, joissa on erilaisia lisättäviä tietoja. Klikkaa Muokkaa-linkkiä sen kentän alaosasta, jota haluat säätää.
Voit päättää, kuka näkee kentässä olevat tiedot, kentän oikeassa yläkulmassa olevan avattavan valikon avulla. Voit jakaa tiedot laajennetuille piireille, julkisesti, omille piireillesi tai vain itsellesi.

Yhteistyössä