Mikä on epäspesisti emätintulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Mulla on ollu alapääs hajua vähän aikaa,ei kalan-,mut hapanta,mun mielest niinku piimän hajua.Muita oireita ei oo.Mitä tämä on,vai mitään?Jos tuota ed.main.saako ilman res.lääkettä ja mitä lääkettä?

Epäspefikti emätintulehduksella tarkoitetaan ymmärtääkseni tulehdusta, jota ei ole aiheuttanut mikään yksittäinen bakteeri, virus, tai hiiva. Vaan emättimessä on ""yleitulehdus"". Tälläinen tulehdus on gynekologini mukaan toiseksi yleisin emätintulehdustyyppi (hiiva on yleisin). Lääkkeenä on antibiootti (joko paikallisesti tai suun kautta.), joten lääkekuuria ei saa ilman reseptiä.

Kotihoitona voi kokeilla happamien mehujen (puolukka ja erityisesti karpalo) juontia ja valkosipulia. Sekä ilmakylpyjä ja kunnon ""mummomallisia"" puuvilla alusvaatteita. Voi auttaa tai sitten ei.

Mulla sama juttu, ei kirvelyä, ei kutinaa, ei kokkareista valkovuotoa... valkovuoto on melko nestemäistä ja runsasta, ja se haisee juuri nimenomaan happamalle, vähän niinkuin piimälle. Toisesta ketjusta en löytänyt apua, siellä puhutaan vaan kalanhajuisesta vuodosta ym. oireista joita minulla ei siis ole.. Osaako joku auttaa?

Mullakin samanlaiset oireet, tai ei siis muita oireita kuin ns. piimän haju. Mutta tämä ei ole jokapäiväistä eli liittyy kait kiertoon. Mutta silloin kun haiskahtelee niin se tosiaan häiritsee! Itseä ja miestä.
Johtuiskohan tuo kalanhaju, jota mullakin joskus on ollut niin pisusta..ei tarvi kuin tippa karata pöksyihin niin tuoksahtaa kala..onkohan moni tullut tätä ajatelleeksi, ajattelevat että se tulee emättimestä se kalanhaju?

Mielestäni ns. piimän haju on ihan normaalia. Ihminenhän on hapan. Jos alapään haju muuttuu makeaksi, silloin voisi jotain olla vialla? Mielestäni kalanhajukin on ihan normaalia, jos pimpsa on muutaman tunnin pesemättä. Tietenkin bakteerit alkavat jyllätä ulkosynnyttimissä. Eihän se haju välttämättä emättimen sisältä tule?

Yhteistyössä