Mikä on elämässäsi tärkeintä? Mistä elämäsi koostuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku"

Vieras
Mistä muodostuu elämänsisältösi, oletko onnellinen?

Pohdiskelen näitä asioita nykyään jostain syystä. Mistä onni muodostuu?

Mistä te ihmiset olette tienneet mitä haluatte elämältä ja minkälaista elämää?

Oma elämäni on sitä, että käyn töissä. Vapaa-ajalla en varsinaisesti harrasta mitään erikoista. Jotenkin tuntuu, etten tee mitään ja elämä vain kuluu. Olen onnellinen miehestäni ja pidän työstäni mutta ihan kuin jotakin puuttuisi. Mutta kun en vain keksi mitä, en keksi onko tämä sellaista elämää jota haluan elää. Enkä keksi millaista sitten jos en tällaista?

Tärkeintä nyt on lapsi. Ehdottomasti. Ennen lasta elämä oli vähän tylsää, mutta toki se oli aika pitkälti itsestä kiinni. Lapsen saannin myötä olen muuttunut aktiivisemmaksi monessakin asiassa ja oma laiskuus lapsettomana lähinnä naurattaa näin jälkikäteen :D Olen löytänyt harrastuksen, josta nautin tosi paljon.. sekin harmittaa että miksi en keksinyt sitä jo monta vuotta sitten! :)

Kyllä se meilläkin suurin osa ajasta menee siihen että käy töissä, mutta tärkeintä onkin saada sitten vapaa-aika sellaiseksi mistä nauttii. Ja olen ottanut nyt tavoitteeksi, että toteutan niitä haaveita mitkä on ollut vuosia mielessä, mutta joiden toteuttamiseksi en ole tehnyt aiemmin mitään. Yksi suht iso haave onkin jo toteunut ja oli aikamoinen elämys! Ja se tunne, kun se toive vihdoin toteutuu!

Onko teillä suunnitelmissa lapsia joskus? Se muuttaa jo elämää aika paljon. Muita elämän muutoksia pitää miettiä ja monesti joutuukin miettimään vuosikausia ennen kuin näkee että mikä omassa elämässä mättää, mitä pitäisi olla toisin että olisi onnellinen. Sinulle tekisi varmaan hyvää löytää se joku oma harrastus, joka toisi iloa ja mielenkiintoa siihen vapaa-aikaan. Ja kaikilla varmasti jotain haaveita on, joten pähkäile niitä josko sieltä löytyisi jotain toteuttamiskelpoista..

Minulle onni muodostuu siitä, että lapseni ja puolisoni ovat onnellisia.

Kuuluu siihen tottakai paljon muutakin, niitä pieniä juttuja kuten aamutee pihaportailla, hyvä ruoka kynttilänvalossa, uudet überhienot popot, kuopuksen hassut jutut kun opettelee puhetta, se miten mieheni muhun katsoo ja miten se mua lämmittää..

Mutta oleellisinta kaikista on silti se, että rakkaimmillani on hyvä olla.

[QUOTE="joku";24938898]Mistä muodostuu elämänsisältösi, oletko onnellinen?

Pohdiskelen näitä asioita nykyään jostain syystä. Mistä onni muodostuu?

Oma elämäni on sitä, että käyn töissä. Vapaa-ajalla en varsinaisesti harrasta mitään erikoista. Jotenkin tuntuu, etten tee mitään ja elämä vain kuluu. Olen onnellinen miehestäni ja pidän työstäni mutta ihan kuin jotakin puuttuisi. Mutta kun en vain keksi mitä, en keksi onko tämä sellaista elämää jota haluan elää. Enkä keksi millaista sitten jos en tällaista?[/QUOTE]

onnellinen olen lapsistani. luulin etten ikinä saisi omialapsia tai omaa perhettä, joten nyt kun minulla on kaksi pikku ukkoa niin olen onnellinen heistä. ja tietenki miehestäni, koska ilman häntä ei oli näitä lapsiakaan eivätkä olisi sellaisia kuin ovat.

välillä olen onnellisempi ja välillä vähemmän onnellinen, mutta eikös se ole normaalia?!?

olen tällä hetkellä työttömänä, mutta silti onnellinen kun saan olla ainakin lapsieni kanssa ja seurata heidän kasvuaan. tietenkin töihinkin kaipaan ja niitä etsin joka päivä.

mitään erityisiä harrastuksia minulla ei ole ikinä ollut ja en osaa niitä kaivata nytkään, elän vain perheelleni. ja siitä olen saanutkin täällä sitten kuullä miten olen marttyyri äiti ja alistettu ym. ja miten mieheni on vastuuton idiootti, mutta eihän ole.

olen onnellinen miehestäni joka viimeksi eilen illalla herätti minut, pusuillaan ja kuiskutteli korvaani rakastavansa minua ja minun olevan elämänsä nainen.
nuo hetket on olleet todella harvinaista herkkua, mutta onneksi mieheni on lopultakin ymmärtänyt että kyllä ne hyvää tekee=)
ja onnellinen olen siitäkin että löysin luotettavan ja uskollisen miehen. ( ja KYLLÄ hän ei kulje vieraissa)

mieheni on hyvä isä, vaikka ei joidenkin mielestä vietä tarpeeksi aikaa lapsiensa kanssa. hän harrastaa heidän kanssaan useampana iltana viikossa, viikonloppuisin ottaa mukaansa offroadia ajamaan ja pojat rakastaa näitä rypemisiä metsässä=) varsinkin nuorempi joka ei edes puhu vielä kertoo omalla kielellään tarkkaan reissunkulun joka kerta.
mutta sallin hänelle vastapainoksi omat menonsa harrastuksiensa kanssa (metsästys, kalastus, autot) ja kyllä hän ottaa useampana viikonloppuna kuussa alkoholia, mutta ei sekään tee hänestä huonoa isää.

olen onnellisempi mitä olen koskaan ennen ollut.
tärkeintä elämässäni on tällä hetkellä oma rakas pieni perheeni<3

Olen miettinyt tätä onneliisuusasiaa aika paljon. Oikeasti en voi sanoa, että olen täysin onnellinen VAIN lapsestani, vaan se koostuu kokonaisuudesta. Olen onnellinen ihanasta työstä, uskollisesta ja komeasta miehestä, tasapainoisesta varallisuustilanteesta, hyvästä fyysisestä kunnosta, omista harrastuksistani. Olen ehkä itsekäs tai sitten rehellinen, mutta täysin onnellinen en olisi jos minulta puuttuisi kaikki "omat" jutut ja minulla olisi vain lapseni.

Onnellisuuteni tekee:

Perhe lemmikkeineen, erittäin tasapainoinen, rakkauden täyteinen ja riidaton parisuhde.

Se, että olen täysin terve enkä ole ylipainoinen.

Kiva viihtyisä koti ja muu materia, jota koen että on riittävästi (myös se, ettei tarvitse koluta bussipysäkkejä päästäkseni jonnekin, vaan voin kurvaista nopeasti hyvällä autolla sinne minne on kulloinkin tarvis).

Hyvät ystävät.

Mahdollisuus kehittää itseäni alalla joka kiinnostaa, myös tämä on erittäin tärkeä!!

Vakituinen siisti sisätyö.

Mahdollisuus matkustaa ja nähdä muutakin kuin kotinurkat.

Henkisesti rikas aiemmin eletty elämä.

Se, että saan asua Suomessa, jossa toimii lähes kaikille kaikki ilman valtavia ponnisteluja jos vaan osaa, haluaa ja pystyy auttamaan itsekin itseään.

Mistä muodostuu elämänsisältösi, oletko onnellinen?

Elämäni sisältö tulee siitä, että olen itse kunnossa. En tarkoita terveyttä, vaikka sekin on hyvä. Vaan, että itse on rauhassa ja tasapainossa elämänsä kanssa. Sitten voin avautua muillekin sitä hyvää oloani tarjoten ja olla muille hyvä. Onni lähtee sisältä, ei tule ulkoisista tekijöistä. Ja olen henkeäsalpaavan onnellinen!!!

En ole tiennytkään. Mutta kun se onni on osunut kohdalle, olen tarttunut kiinni kynsin hampain. Työurakin meni vähän toisin kuin alkujaan ajattelin, mutta siitä on hyvä tullut kuitenkin. Tärkeintä elämässäni on rakkaus. Rakkaus maailmaan, rakkaus mieheeni, rakkaus jälkikasvuuni, rakkaus laajennettuun perheeseen: koko elämään! Kaikki on niin kaunista!

Elämässä tärkeintä on se että sillä on merkitystä itselleni, että oppisin käyttämään tämän hetken hyväksi, unohtaen menneen ja tulevan.

Tärkeitä ovat lapset ja mies, mutta myös oma aika, omat intressit, omat harrastukset, muut läheiset ihmiset.

Viimeisten kuukausien aikana on erittäin korostuneesti noussut tärkeäksi juuri se oma aika ja tekeminen. Uudenlainen katsomus elämään, uusi tapa käsitellä asioita, ihmiset joiden kanssa asioita ihmetellä, ilman ei enää osaa olla :)

Myös eräänlainen yksinäisyys on alkanut olla entistä tärkeämpää. On pakko saada olla jonkin verran yksin päivittäin, pystyy prosessoimaan asioita ihan erilailla kun lähtee tunniksi koiran kanssa kävelemään tai menee kahville kirjan kanssa jonnekin kodin ulkopuolelle.

Kokonaisvaltainen muutos joka viime aikoina on tapahtunut on ollut se, että minusta on tullut elämäni keskipiste ja tärkein henkilö, viimeinkin. Kun itse voin hyvin ja jaksan, pystyn kannattelemaan toisiakin.

Yhteistyössä